וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצי הבריטי נחלץ לעזרת הנוסעים התקועים

בריטניה צפויה לשגר לספרד אוניות של הצי המלכותי כדי להשיב לממלכה נוסעים בריטים, שאינם יכולים לטוס בשל ענן האפר הוולקני

הצי המלכותי של בריטניה נחלץ לעזרת נוסעים המבקשים לחזור לאי הבריטי. בעוד המרחב האווירי של בריטניה נשאר סגור לפחות עד מחר בבוקר, הודיע ראש הממשלה גורדון בראון כי הורה לשגר שלוש אוניות על מנת לסייע בהשבת נוסעים בריטיים התקועים בחו"ל.

ארק רויאל, נושאת מטוסים של הצי המלכותי של בריטניה. רויטרס
נושאת המטוסים ארק עשויה למצוא עצמה מובילה נוסעים בריטיים שנתקעו באירופה/רויטרס

הצי המלכותי בשירות הנוסעים

ההחלטה התקבלה בישיבת מטה החירום של ממשלת בריטניה שהוקדשה למשבר התחבורה שפקד את יבשת אירופה החל מיום חמישי עקב ענן האפר הוולקני מאיסלנד.

בראון אף הגן על ההחלטה לאסור על טיסה במרחב האווירי הבריטי ואמר כי בטיחות הנוסעים היא "ראשונה במעלה". הוא הוסיף כי ממשלתו ממשיכה בשיחות עם ראש ממשלת ספרד חוזה לואיס זאפטרו על מנת לקבל אישור להשתמש במדריד כבסיס ממנו יחזרו הנוסעים בריטיים. "יש לנו הרבה נוסעים שתקועים באפריקה ובאסיה, והדרך המרכזית הביתה ברגע זה היא נמלי התעופה שפתוחים באירופה, וזה ספרד", אמר בראון. "שוחחתי עם ראש הממשלה זאפטרו והוא הציע באופן עקרוני את השימוש בנמלי תעופה ספרדיים כבסיס להחזרת האנשים בחזרה לבריטניה, ואנו כעת בודקים אם נוכל לעשות את הסידורים הנחוצים שאנו נתמוך בהם כממשלה - אוטובוסים, מעבורות ורכבת - כדי להביא אנשים ממדריד או נמל תעופה ספרדי אחר בחזרה לבריטניה".

בראון לא פירט איזה תפקיד יהיה לאוניות הצי, אך ככל הנראה, אחת מהן כבר עושה דרכה לנמלים בתעלה הבריטית, ושתיים נוספות יצטרפו מאוחר יותר.

אין הנהגה

הבוקר תקף מנכ"ל התאחדות התעופה הבינלאומית (IATA) את תגובתן של הממשלות באירופה למשבר. "אנו עמוק מספיק בתוך המשבר הזה כדי לבטא את חוסר שביעות הרצון שלנו מהדרך שבה הממשלות ניהלו את זה, ללא שום הערכת סיכון, ללא התייעצויות, ללא הנהגה", אמר ג'יובאני ביסייאטי. "המשבר עולה לחברות התעופה לפחות 200 מיליון דולרים ביום, והכלכלה האירופית כבר הפסידה מיליארדי דולרים".

שרי התחבורה של אירופה יקיימו היום בשעה 16:00 ישיבת חירום בנושא הקלות על הגבלות התעופה ברחבי היבשת, עקב ענן האפר הוולקני. קודם לכן תתקיים ישיבה של סוכנות פיקוח הטיסה האירופית "יורוקונטרול". מוקדם יותר מסרה הסוכנות כי היום יתקיימו רק כ-30% מהטיסות שהיו אמורות להתקיים ברחבי אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully