וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נחת בפראג, יקדם סנקציות נגד אירן

נשיא ארה"ב נחת בפראג לטקס חתימת הסכם האמנה לצמצום נשק גרעיני. אובמה ומקבילו הרוסי מדבדב ידונו היום גם בנושא הסנקציות נגד אירן

רויטרס

(צילום: רויטרס)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נחת לפני זמן קצר (חמישי) בפראג לקראת טקס החתימה על האמנה החדשה לצמצום הנשק הגרעיני בין ארצות הברית לרוסיה. לפי האמנה, שמחליפה את הסכם START מ-1991, שתי המדינות יצמצמו את מאגר ראשי הנפץ הגרעיניים שלהן בכ-30% ל-1,550. גם מאגר הטילים יופחת באופן משמעותי.

אובמה ונשיא רוסיה דמיטרי מדבדב צפויים לדון גם בהטלת סנקציות נגד אירן. בתדרוך עיתונאים במהלך הטיסה לעיר הבירה הצ'כית, אמרו דובר הבית הלבן רוברט גיבס וסגן היועץ לביטחון לאומי בן רודס כי רוסיה תומכת בסנקציות חדשות נגד תכנית הגרעין האירנית.

רודס הוסיף כי בימים אלה עובדים בניו יורק על סיכום פרטי הסנקציות. אך הוא הנמיך את הציפיות כי ההסכם יגובש עוד היום.

אובמה ומדבדב אף צפויים לדון באירועים האחרונים בקירגיסטן, לאחר שהאופוזיציה במדינה טענה כי נטלה את השלטון בתום עימותים אלימים במספר ערים, ובכוונתה לגבש תנאים לבחירות חופשיות בתוך שישה חודשים.

הפשרת היחסים

האמנה היא צעד חשוב בהפשרת היחסים בין וושינגטון למוסקבה, שהיו מתוחים מאז המלחמה בגיא ורגיה ב-2008. כמו כן, היא הישג גדול למדיניות החוץ של אובמה, שאחת ממטרותיה העיקריות היא צמצמום הנשק הגרעיני בעולם.

עם חזרתו לארצות הברית, ייצטרך הנשיא האמריקאי להעביר את האמנה לאשרור בסנאט, מהלך הדורש 67 קולות. פירוש הדבר, שכמה סנאטורים רפובליקנים יצטרכו להצביע בעד האמנה. מספר מומחים טוענים כי לפי הניסוחים הנוכחיים, יהיה לאובמה קשה לקבל את מבוקשו. לעומת זאת, דובר הבית הלבן רוברט גיבס הביע תקווה כי הסנאט יאשרר את האמנה עוד השנה. לדברי גיבס, קיימת באופן מסורתי תמיכה של הדמוקרטים וגם הרפובליקנים באמנות בנושא נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully