וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המעצמות הסכימו לסנקציות על אירן

ארה"ב ובריטניה השיגו את הסכמתן של ארבע מעצמות נוספות, בהן סין ורוסיה להתחיל בניסוח סנקציות חדשות על אירן, כך דיווח גורם המקורב לשיחות המעצמות. בימים הקרובים תחל מועצת הביטחון של האו"ם לגבש החלטה בעניין

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

מקור המקורב לשיחות שמקיימים נציגי שש המעצמות הודיע הערב (רביעי), כי המעצמות הסכימו להתחיל בתכנון סנקציות חדשות על אירן. המקור אמר כי נציגי בריטניה, ארה"ב, צרפת, וגרמניה ערכו שיחת ועידה בנושא הסנקציות עם נציגי סין ורוסיה, במהלכה הגיעו להסכמה בנושא. המקור הוסיף כי מועצת הביטחון תחל בניסוח החלטה בנושא בימים הקרובים. מהבית הלבן נמסר כי ארה"ב משוכנעת שתצליח לעבוד עם סין על מנת לקדם לחץ משמעותי על אירן.

המקור הוסיף כי "הסכמנו עם סין להתחיל לשרטט סנקציות על אירן. בימים הקרובים נתחיל בגיבוש החלטה במועצת הביטחון של האו"ם. זהו ניצחון גדול עבור ארה"ב והאירופים. סין עשתה צעד ענק".

גורמים דיפלומטיים אומרים כי סין הצטרפה בחוסר רצון ליוזמת הסנקציות, וכי היא מעוניינת שהן יהיו חלשות. ארבע מעצמות המערב מעוניינות שההחלטה תתקבל בחודש הבא, לפני כינוס ועידת האו"ם בעניין האמנה למניעת תפוצת נשק בחודש מאי, אולם ההערכה היא שהדיונים יימשכו עד יוני לפחות.

בנוסף, הודיעו הגורמים הדיפלומטים כי נציגי שש המעצמות מתכוונים לארגן פגישה של שגריריהם בניו יורק במהלך הימים הקרובים, על מנת להתחיל בהכנת טיוטת הסנקציות על אירן. לדברי הדיפלומטים, הצעתה של ארה"ב לסנקציות תשמש כבסיס לטיוטה. ארה"ב גיבשה את הצעתה עם שלוש המעצמות האירופאיות והיא אושרה על ידי רוסיה וסין לפני כחודש.

ה-CIA: אירן ממשיכה בפיתוח הגרעין

אתמול נפגשו שרי החוץ של שמונה המדינות המתועשות בקנדה וקראו לקהילה הבינלאומית לנקוט "צעדים תקיפים" על מנת להראות את עמדתה באשר לתוכנית הגרעין של אירן.

בהודעה שיצאה בתום הכינוס נאמר כי "השרים הסכימו להישאר פתוחים לדיאלוג וכן לאשר מחדש את הצורך לנקוט בצעדים מתאימים ותקיפים על מנת להראות את הנחישות הבינלאומית נגד הפצת נשק גרעיני".

ארצות הברית, צרפת ובריטניה, שלוש החברות המערביות במועצת הביטחון של האו"ם, כמו גם גרמניה פועלות כבר תקופה ממושכת להרחבת הסנקציות על אירן. רוסיה לא הביעה תמיכה רבה באפשרות זו, אך באחרונה הסתמן כי ייתכן ותצטרף למהלך. סין לעומת זאת אמרה עד לאחרונה כי יש לתת זמן רב יותר למציאתו של פתרון דיפלומטי.

בתוך כך, היום פורסם דו"ח חדש של סוכנות הביון המרכזית בארה"ב, ה-CIA, לפיו למרות התנגדות המערב, אירן עדיין עובדת על בניית נשק גרעיני. בדו"ח שהוגש לקונגרס נכתב: "אירן ממשיכה לפתח מגוון של יכולות שייתכן וייושמו לייצור נשק גרעיני, אם ההחלטה תתקבל", כך פורסם באתר האינטרנט של רשת "פוקס". הדו"ח מוסיף כי "אירן המשיכה להרחיב את התשתית הגרעינית והעשרת האורניום ופעולות הקשורות למתקן המים הכבדים שלה, למרות מספר החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם מאז 2006 הקוראות להשעיית הפעולות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully