וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן תהיה במוקד כינוס מדינות הג'י 8

שרי החוץ של שמונה המדינות המתועשות המובילות יתכנסו בקנדה ושיחותיהם צפויות להתמקד בגרעין האירני. שר החוץ הקנדי: "מאמין שלא נותרה ברירה אלא להטיל סנקציות על אירן"

שרי החוץ של שמונה המדינות המתועשות המובילות יתכנסו היום (שני) בקוויבק אשר בקנדה לשיחות שצפויות להתמקד בתוכנית הגרעין של אירן. שר החוץ הקנדי לורנס קנון אמר אמש כי "הוא ידון עם עמיתיו ל-ג'י 8 באמצעים בהם ניתן להפעיל לחץ נוסף על אירן ולשכנע אותה לשים סוף להעשרת האורניום שלה. לצערי", אמר קנון, "אני מאמין שלא נותרה לנו ברירה אלא להטיל סנקציות נוספות על אירן באופן אידיאלי דרך מועצת הביטחון של האו"ם".

ואלרי ג'ארט, יועצת בכירה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אמרה אמש כי ההסכם שנחתם בשבוע שעבר בין ארצות הברית ורוסיה להפחתת נשק גרעיני הוא סימן לשיתוף פעולה טוב בין המדינות שיכול להוביל לאחדות גדולה יותר לגבי אירן. "תהיה לנו קואליציה שממש תלחץ על אירן", אמרה.

בתוך כך ביום שבת דיווח העיתון האמריקאי ה"ניו יורק טיימס" כי סוכנויות מודיעין במערב חושדות שטהרן נערכת לבניית אתרים נוספים להעשרת אורניום. לפי הדיווח, פקחי האו"ם מחפשים אחר ראיות בדבר קיומם של שני אתרים שכאלה וזאת בעקבות התבטאויות של בכיר אירני אשר עוררו את תשומת לבו של המערב.

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית האירנית עלי אכבר סאלהי אמר באחרונה בראיון כי הנשיא מחמוד אחמדניג'ד הורה להקים מפעלים חדשים. לדבריו, המפעלים החדשים ייבנו מתחת להרים. "בעזרת האל נתחיל בשנה הבאה בבניית שני אתרים חדשים להעשרת אורניום", אמר סאלהי. בכירים אמריקאים אמרו כי הם שותפים לחשדות פקחי האו"ם וכי הם בוחנים צילומי לווין במטרה לאתר אתרים נוספים להעשרת אורניום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully