וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי אובמה: ההפסד בבחירות לא ישנה המדיניות

הבית הלבן הודה כי הוא נושא באחריות חלקית להפסד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לסנאט במדינת מסצ'וסטס. יועצו של הנשיא: הוא ידבק במשימותיו וימשיך בקידום רפורמת הבריאות

בוקר אחרי הניצחון של המועמד הרפובליקני סקוט בראון על יריבתו הדמוקרטית מרתה קוקלי בבחירות למושב הסנאט של מדינת מסצ'וסטס, יצאו הדמוקרטים לערוך בקרת נזקים. דובר הבית הלבן הודה היום (רביעי) כי ממשל אובמה נושא בחלק מהאחריות להפסד המשמעותי בבחירות. "כל אחד נושא באחריות מסוימת, כמובן גם הבית הלבן", אמר רוברט גיבס, והדגיש כי ברק אובמה מוכן לעבוד עם הרפובליקנים לקידום הצעות חוק בנושאים שונים כמו איכות הסביבה, רפורמה בתקנות כלכליות ועוד, אך הרפובליקנים צריכים להסכים לעבוד עמו, כדי שהצעות החוק יניבו פירות.

מוקדם יותר התייחס יועצו הקרוב של אובמה, דייוויד אקסלרוד, להפסד ואמר כי הבית הלבן ידבק במשימותיו, כולל רפורמת הבריאות, למרות התבוסה הכואבת. לדברי אקסלרוד, ממשל אובמה יחשוב מחדש על דרכי הפעולה השונות, אך המדיניות תישאר בעינה. "נצטרך לחשוב היטב בשנה הקרובה בכל האמור לטקטיקות אבל מבחינת התוכן, המשימה אינה יכולה להשתנות", אמר אקסלרוד.

ניצחונו של בראון היה דרמטי במיוחד, מפני שהוא הרפובליקני הראשון במסצ'וסטס שזוכה במושב בסנאט מאז 1972. הבחירות נערכו בעקבות מותו של הסנטור הדמוקרטי הוותיק אדוארד קנדי, אחד מהתומכים הראשיים של רפורמת הבריאות. המשמעות של ניצחונו של בראון היא שמפלגתו של הנשיא אובמה איבדה את הרוב הגורף של 60 חברי סנאט. כתוצאה מכך, לא תוכל המפלגה הדמוקרטית למנוע מיריביה הרפובליקנים לשאת נאומי 'פיליבסטר' - נאומים שאורכם חריג ומטרתם להתיש את יתר חברי הבית. בעקבות זאת, עלולים דיונים עתידיים בסנאט להיקלע לקשיים.

"נחושים להמשיך קדימה"

מנהיגי הקונגרס האמריקאי הבטיחו היום שהם עדיין יכולים להעביר את הרפורמה למרות התוצאה במסצ'וסטס. "אנו נמשיך קדימה, כשהשיקולים האלה נלקחים בחשבון – אבל אנו נתקדם", אמרה יו"ר בית הנבחרים ומנהיגת הדמוקרטים ננסי פלוסי. גם מנהיג הדמוקרטים בסנאט, הארי ריד, הבהיר כי חברי מפלגתו ימשיכו במאבק להעביר את חוק הרפורמה. "בשנה הקרובה, אנו נבטיח שלכל האמריקאים תהיה גישה לכיסוי רפואי במחיר שווה לכל נפש, ונמנע מחברות הביטוח הרפואי למנוע טיפול בריאותי בחולים, וגם נקצץ את הגירעון שלנו תוך כדי", אמר ריד בנאום בסנאט.

חברי הסנאט ובית הנבחרים נמצאים בעיצומם של דיונים על איחוד שני חוקי הרפורמה שכל בית אישר בחודש שעבר. החוק המאוחד יעלה שוב להצבעה ויישלח לברק אובמה לשם חתימה והכנסת החוק לתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully