וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה קשה לאובמה: הפסיד הרוב המיוחס בסנאט

נשיא ארה"ב ברק אובמה במשבר וכעת הישג הפנים היחיד שלו, רפורמת הבריאות, בסכנה. הגורם: הפסד מועמדת דמוקרטית במסצ'וסטס נטל ממפלגתו את הרוב הגורף שהיה לה בסנאט

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

מכה קשה לנשיא אובמה: המועמד הרפובליקני סקוט בראון ניצח הלילה (רביעי) את יריבתו הדמוקרטית מרתה קוקלי בבחירות למושב הסנאט של מדינת מסצ'וסטס. המשמעות היא שמפלגתו של הנשיא אובמה איבדה את הרוב האוטומטי של 60 חברי סנאט.

כתוצאה, לא תוכל המפלגה הדמוקרטית למנוע מיריביה הרפובליקנים לנאום נאומי 'פיליבסטר'- נאומים שאורכם חריג ומטרתם להתיש את יתר חברי הבית. עקב כך, עשויים דיונים עתידיים בסנאט להיקלע לקשיים, ויכולתו של הנשיא אובמה לאשר את הרפורמה מרחיקת הלכת במערכת הבריאות האמריקאית מוטלת כעת בספק.

ואילו המנצח סקוט בראון הזדרז להצהיר בנאום הניצחון שלו הלילה שהאמריקאים לא מעוניינים בשינוי מערכת הבריאות. "זה יעלה את המיסים, זה יפגע בביטוח, זה יגרום לאובדן מקומות עבודה ויכניס את האומה שלנו לחוב גדול יותר", אמר בראון.

אובמה עצמו הזדרז להתקשר לבראון ולברך אותו על ניצחונו. "הנשיא אמר לסנאטור בראון שהוא מצפה לעבוד עימו על האתגרים הבוערים בכלכלה, בהם נאבקות משפחות במסצ'וסטס וברחבי אומה כולה", אמר דובר הבית הלבן רוברט גיבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully