וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת ברק: ישיבת הר ברכה תוצא מישיבות ההסדר

13.12.2009 / 19:47

בצעד חסר תקדים החליט הערב שר הביטחון אהוד ברק להוציא את ישיבת הר ברכה, ממסגרת ישיבות ההסדר. הצעד נעשה לאחר שהרב אליעזר מלמד, ביטל את פגישתו בערב עם השר ברק, פגישה שהייתה אמורה להתקיים בעקבות סירובו לגנות את מעשי הסרבנות

"שר הביטחון, אהוד ברק, החליט הערב (ראשון) להוציא את ישיבת "הר ברכה" מההסדר המתקיים בין צה"ל לישיבה והנחה את צה"ל לפעול להוצאת הישיבה מההסדר תוך פרק זמן סביר שיאפשר לתלמידי "הר ברכה" לבחור ולהשתלב במסגרת ישיבת הסדר אחרת", כך נמסר הערב מלשכת שר הביטחון.

עוד נמסר כי "שר הביטחון קובע שמעשיו ודבריו של הרב מלמד מערערים את יסודות הדמוקרטיה הישראלית, הם שעודדו והסיתו חלק מתלמידיו לסרבנות, להפגנות ולפגיעה ברוח צה"ל ואין להם מקום במדינה מתוקנת. יש להקפיד ולשמור את צה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי. שר הביטחון ברק, רואה בחומרה רבה כל תופעה של סרבנות ואינו מוכן לקבל כל סטייה ממה שמוגדר על ידו כקו אדום".

הצעד חסר התקדים הזה התקבל לאחר שראש ישיבת "הר ברכה", הרב אליעזר מלמד, סירב להגיע הערב לשימוע שהיה אמור להיערך לו עם שר הביטחון בלשכתו. השימוע היה אמור להתקיים בעקבות סירובו של מלמד לגנות את מעשי הסרבנות בצה"ל. מקורביו של הרב אמרו כי "אנשי ברק כנראה שכחו שהרב מלמד לא עובד אצלם. ברק מתייחס בסגנון בלתי ראוי של קביעת אולטימטום דרך התקשורת, וקביעת טרמינולוגיות של זימון ושימוע. בשיח כזה הרב לא מעוניין להשתתף".

שר הביטחון, אהוד ברק, היום באוגדת איו"ש, 1.12.09. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"רואה בחומרה רבה כל תופעה של סרבנות ולא מוכן לקבל כל סטייה מהקו האדום". ברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לדברי המקורבים הזימון, למה שאנשי ברק מכנים "שימוע" הגיע אל הרב מלמד רשמית רק היום בצהריים, לאחר שהרב כבר קבע תכניות אישיות. המקורבים אמרו כי "הדיבורים על שימוע לרב הגיעו לתקשורת כבר אתמול בערב, אך רק היום בצהריים נזכרו להודיע לו באופן רשמי".

ראש איגוד ישיבות ההסדר וראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה הרב דוד סתיו הגיב הערב בחריפות להחלטה להוציא את ישיבת "הר ברכה" ממסגרת ישיבות ההסדר. הרב סתיו אמר כי "אנו מצטערים לשמוע ששר הביטחון מערב שיקולים פוליטיים בקבלת ההחלטות. שר הביטחון לא בא בידיים נקיות, וגם לאחר שהרב מלמד הסכים לקיים את בקשותיו, השר כבר סימן את המטרה מראש כדי להצית אש בתוך הציבור הדתי לאומי. זוהי החלטה חמורה מאוד. אנחנו נצטרך להתכנס ולדון בצעדינו הבאים".

ח"כ מיכאל בן ארי אמר בתגובה, כי "ברק בדרכו הכוחנית פוגע בביטחון מדינת ישראל. ביטול ההסדר עם גיבורי 'הר ברכה' היא פעולה דורסנית לניפוח האגו של פוליטיקאי בתום דרכו. מי שייפגע הם צה"ל ומדינת ישראל".

מהפורום המשפטי למען ארץ ישראל נמסר כי פעולתו של ברק היא אנטי דמוקרטית. "הפגיעה בישיבת הר ברכה היא מעשה אנטי דמוקרטי של שר שמצפצף על החוק כשזה נוגע לעצמו - ומחמיר כשמדובר ביריבים פוליטיים. זהו שימוש לרעה בסמכות, ואסור לברק לעשות שימוש בסמכות כדי לכפות עמדות פוליטיות על רבנים", דברי ההודעה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מתן וילנאי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"לא ייתכן מצב בו חיילי צה"ל יחשבו שיש להם מקור סמכות נוסף מלבד מפקדם הצבאי". וילנאי/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

לוואלה חדשות! נודע כי ביום חמישי גורמים באיגוד ישיבות ההסדר הגיעו עם מלמד לפשרה במסגרתה יפרסם בטורו השבועי בעיתון "בשבע" מאמר בגנות גילויי סרבנות בצה"ל. בקרב ישיבות ההסדר נוצר חשש גדול מעצם ההזמנה לשימוע, שכן הם חששו שברק ידרוש למנוע הסכם פשרה כלשהו ויבטל את ההסדר מול ישיבת הר ברכה.

ביום חמישי האחרון נפגש הרב מלמד עם סגן השר מתן וילנאי, שהבהיר לו כי עליו להודיע על גינוי של כל מעשה סרבנות בצה"ל. בפגישתם הציב וילנאי בפני מלמד אולטימטום לפיו עליו לגנות את תופעת הסרבנות לפינוי יישובים בפומבי, אחרת ימליץ למשרד הביטחון להפסיק את הסכם ההסדר עם הישיבה.

סגן שר הביטחון אמר למלמד כי "לא ייתכן מצב בו חיילי צה"ל יחשבו שיש להם מקור סמכות נוסף מלבד מפקדם הצבאי". הרב מלמד ביקש מספר ימים על מנת לבחון את הנושא, אולם וילנאי דרש ממנו תשובה סופית עד יום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully