וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא נסבול גילויי סרבנות בישיבות"

8.12.2009 / 20:30

לאחר שבועות של חילופי מהלומות, פגש שר הביטחון אהוד ברק בלשכתו בקריה בת"א את ראשי ישיבות ההסדר. ברק שיבח את חיילי הישיבות אך בתוך כך קבע שימוע לרב מלמד בתוך 48 שעות

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידיאו: לירז ליבנה)


שר הביטחון אהוד ברק נפגש הערב (שלישי) בלשכתו בקריה בתל אביב עם ראש איגוד ישיבות ההסדר הרב דוד סתיו ועם רבנים נוספים שעומדים בראש ישיבות הסדר.

הפגישה בין שר הביטחון והרב סתיו נערכה על רקע הצעדים בהם פתחה מערכת הביטחון נגד שתי ישיבות הסדר בשומרון וזאת בעקבות קריאות של ראשי הישיבות לחיילי צה"ל, לסרב פקודות הקוראות לפנות התנחלויות.

בפגישה אמר שר הביטחון כי "בתוך 48 שעות ייערך שימוע לרב אליעזר מלמד, נשמע את דבריו ואז נחליט כיצד לנהוג בישיבה שלו. אני רואה את דבריו בחומרה רבה, יש לי ולכם אחריות לביטחון המדינה. אין לי כוונה להפסיק את ההסדר מול הישיבות, אך אני כשר ביטחון רוצה שלתלמידים שלכם תהיה מורת מלכות". ברק ציין לשבח את חיילי ישיבות ההסדר ואמר כי הם תורמים רבות למען המדינה אבל הוסיף כי אסור לצה"ל לסבול תופעות של סרבנות.

חטיבת כפיר, סרבנות. יהושע בריינר
השלט שהניפו חייל יחידת כפיר/יהושע בריינר

הרב סתיו אמר בתגובה לדברי ברק כי "אנחנו נצא מרוצים לפי מבחן התוצאה שיהיה בעוד 48 שעות. השר שמע אותנו בקשב רב. אני לא יכול לשלול שיפסיקו את ההתקשרות מול ישיבת ההר ברכה, אך הכל תלוי בדברים שיעלו הרב מלמד לשר עצמו. אני לא חושב שברק מצפה שהרב מלמד יהפוך להיות יונת שלום, אך אני בטוח ששר הביטחון ירצה לשמוע מה יש לרב לומר. אני לא רוצה לעלות על הדעת מה יקרה אם יפסיקו את ההסדר מול ישיבת הר ברכה. לדבר יהיו השלכות חמורות מבחינת מרקם היחסים בין הציונות הדתית לצה"ל".

ראשי ישיבות ההסדר אמרו כי "אסור לנקוט בצעד קיצוני של ניתוק ישיבות הסדר מהצבא. התלמידים שלנו אינן מריונטות אלה יש להם דעות משל עצמם. אנו מגנים כל תופעה של סרבנות אבל ניתוק של ישיבה כזו או אחרת מהצבא רק ייתן לגיטימציה לדעותיו של הרב מלמד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא רוצה לעלות על הדעת מה יקרה אם יפסיקו את ההסדר מול ישיבת הר ברכה" אמר הרב סתיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול אמר שר הביטחון כי "הצווים והחלטות הממשלה צריכים להיאכף והם ייאכפו. כמובן שזה יעשה בצורה שהיא קשובה לדקויות של המציאות בשטח אבל נדאג שהמדינה אכן תאכוף את מרותה על אזרחיה".

הרב סתיו אמר אתמול כי "ההשלכות של הפסקת ההסכם מול ישיבת הסדר כלשהי, יהיו הרסניות וחמורות ותפגע במערכת היחסים בין הציבור הדתי לצה"ל. "איננו מאיימים ואיננו מדברים בשפה של כוח, אבל מי שרוצה לדחוף ציבור שלם, שהזכויות האזרחיות שלו נפגעו בשבוע האחרון בגלל הקפאת הבנייה ועכשיו רוצים לפגוע בישיבות שלו, ידחוף את הציבור לעולם של קיצוניות ויגרום לכך שתהיה עוד קבוצה שעוינת למדינה".

בסוף החודש הקודם אמר ברק בתגובה לתופעת הסרבנות לפיני יישובים בחטיבת כפיר כי "תופעת הסרבנות היא תופעה חמורה וצריך לטפל בנושא בחריפות. ישיבות ההסדר הן מצוינות, ולא צריך להעניש את כולן. לגבי הישיבות החריגות – נטפל ונבדוק. אני לא מציע לאף אחד לעמוד עם סטופר ביד. אני רוצה לטפל בשכל, בשיקול דעת. אני לא עובד לפי לוחות זמנים. צריך לשקול מעשה נגד רבנים מסיתים וצריך לנקוט בצעדים".

עדכון ראשון: 19:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully