וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי לרב מלמד: גנה את הסרבנות

ג'וש בריינר

10.12.2009 / 23:10

בפגישה שנערכה בין סגן שר הביטחון מתן וילנאי לראש ישיבת ההסדר "הר ברכה", הרב אליעזר מלמד, הציב וילנאי לרב מלמד אולטימטום לפיו עליו לגנות בפומבי את הסרבנות, אחרת ימליץ למשרדו להפר את ההסכם עם הישיבה

סגן שר הביטחון מתן וילנאי נפגש אמש (חמישי) עם ראש ישיבת ההסדר "הר ברכה" הרב אליעזר מלמד. בפגישתם הציב וילנאי בפני מלמד אולטימטום לפיו עליו לגנות את תופעת הסרבנות לפינוי יישובים בפומבי, אחרת ימליץ למשרד הביטחון להפר את הסכם ההסדר עם הישיבה.

בפגישה, שנערכה בבית החייל בירושלים, אמר וילנאי למלמד כי "לא ייתכן מצב בו חיילי צה"ל יחשבו שיש להם מקור סמכות נוסף מלבד מפקדם הצבאי". הרב מלמד ביקש מספר ימים על מנת לבחון את הנושא, אולם וילנאי דרש ממנו תשובה סופית עד יום ראשון.

הפגישה נמשכה כשעה וחצי, במהלכה הביע וילנאי את הערכתו לבני ישיבות ההסדר התורמים לדבריו רבות לצה"ל, בעיקר בשירותם ביחידות הקרביות. עם זאת, כאמור, דרש וילנאי ממלמד את גינוי הסרבנות ואמר לו כי עליו להביע עמדה זהה לזו של יתר רבני ישיבות ההסדר ובה קריאה כי אין מקום לחיילים לסרב לפקודות, גם אם הן מנוגדות לדעת הרבנים.

בתחילה דרש הרב מלמד כי הפגישה לא תוגדר כשימוע, והוא סירב לקיימה במשרד הביטחון. במערכת הביטחון התעקשו על הגדרת הפגישה, שנערכה לבסוף במקום ניטרלי.

גורמים בישיבת הר ברכה אמרו כי הפגישה עם וילנאי התקיימה באווירה "נעימה ובכבוד הדדי". לדבריהם העמדות לובנו באופן ענייני ונותרו נקודות נוספות המצריכות בירור אשר ילובנו בזמן הקרוב.

מלמד נמנע בטורו "רביבים", בעיתון "בשבע", הנחשב לפופולרי בקרב הציבור הדתי, מלגנות את הסרבנות באופן רשמי, אך מביא את עמדתו של הרב הצבאי לשעבר, שלמה גורן בנושא. "דברים רבים למדתי ממשנתו הלאומית", כותב מלמד, "בעקבות הסכמי אוסלו כתב הרב פסק הלכה שאסור לחייל להשתתף בפינוי יישוב או מחנה בארץ ישראל, ואם יקבל פקודה כזו עליו לסרב. כשהתעוררה יוזמה לפנות את חברון, הודיע הרב כי צריך להלחם על כך במסירות נפש והוסיף כי הוא אישית מוכן להיהרג כדי למנוע את הפינוי. כששאלו אותו אח"כ אם אינו חושש כי יעמידו אותו לדין על המרדה, הכריז כי הוא מוכן שיירו בו עכשיו אבל על עמדתו לא יוותר". מלמד הוסיף כי "הנני מרגיש מחויבות אישית למלא את צוואתו הרוחנית של מורה הדור בענייני צבא ומדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully