וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי חדשות - יום חמישי 06.01.2022

10:23

סגן השר יאיר גולן: "המתנחלים בחומש - תתי אדם", רה"מ בנט: "גובל בעלילת דם"

סגן שר הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, כינה היום (חמישי) את תושבי מאחז חומש "תתי-אדם". בראיון בערוץ הכנסת גולן אמר: "אנשים שבאים ומיישבים מקום שפונה כחוק ולא אמור להיות שם אף אחד. כשהייתי מפקד איו"ש לא נתתי לאף אחד להתיישב שם. עכשיו הם זועקים את זעקתם: אוי ואבוי, איך יעלה על הדעת? זו בושה וחרפה. אותם אנשים שבאים להתיישב שם פורעים בכפר בורקה, מנתצים מצבות ועושים פוגרום", אמר גולן והוסיף, "אלה לא אנשים אלא תתי-אדם, אנשים בזויים וקלקולו של העם היהודי. אסור לתת להם שום גיבוי וצריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה ולהחזיר את החוק והסדר למרחב".

הדברים של גולן עוררו ביקורת חריפה באופוזיציה וגם בקואליציה. ראש הממשלה נפתלי בנט גינה את הדברים וכתב: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו".

שרת הפנים איילת שקד אמרה כי "דבריו של יאיר גולן מחפירים ומביישים את עברו. מתיישבי חומש הם חלוצים, מיישבי הארץ ואוהביה. הישיבה בחומש מפיצה תורה ואור, שמגרש מעט מן החושך הזה. יאיר גולן ימשיך לברבר עצמו לדעת והחלוצים הנפלאים האלה ימשיכו ליישב את הארץ".

יאיר גולן במסיבת עיתונאים של התנועה הקיבוצית, 16 בנובמבר 2021. דייוויד כהן, פלאש 90
"איך נכון להתייחס למשחיתי קברים, תוקפי תמימים והורסי רכוש?" גולן/פלאש 90, דייוויד כהן
אלפים צעדו למקום הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן, חומש, 23 בדצמבר 2021. אלישיב רקובסקי, TPS
צעדה לעבר חומש בחודש שעבר/TPS, אלישיב רקובסקי
  • עוד באותו נושא:
  • יאיר גולן
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully