וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נסיים את המלחמה רק כשנשיג את המטרות, גם אם גורמים עלומי שם אומרים אחרת"

כתבי וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 0:02

צה"ל: 15 שיגורים לעבר אצבע הגליל. חיל האוויר תקף בדרום לבנון. מטרה חשודה יורטה בשמי לבנון. רס"ר במיל' נדב אלחנן נולר ורס"ן במיל' אייל אבניאון נפלו במרכז רצועת עזה. בנוסף אליהם, עוד שני לוחמים נפצעו קשה | עדכונים שוטפים

בווידאו:גדוד 77 שריון ברצועת עזה/דובר צה"ל
  • 23:41/כלי טיס תקף חוליית מחבלים בנור א-שמס שביו"ש

    צה"ל ערך הערב (שלישי) מערב אחרי כמה מחבלים שהתכוונו להניח מטעני חבלה. צה"ל ערב לחולייה ותקף אותה מהאוויר בעת שהניחה את המטענים. התקיפה התרחשה בסמוך לתקרית בג'נין בה סרן אלון סאקאג'יו נהרג כשרכב הפנתר בו נסע עלה על מטען חבלה. זו התקיפה השלישית בשלושה ימים האחרונים. מאז פרוץ המלחמה, בוצעו באזור יותר מ-50 תקיפות.

  • 19:59/הרמטכ"ל: "המערכה עוד תהיה ארוכה, אנחנו לא רוצים להתיר את רפיח עם תשתיות"

    הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום בשטחי רענון במרחב כרם שלום. בשיח שערך עם לוחמים, אמר הרמטכ"ל, "לפני הספירה, ישנם יותר מ-900 מחבלים מתים בחטיבת רפיח, בהם מפקדים רבים. עיקר המאמץ עכשיו מתמקד בהשמדת תשתיות טרור, מעל ומתחת לקרקע. המערכה ארוכה כי אנחנו לא רוצים להשאיר את רפיח עם תשתיות. המאמץ והרדיפה חשובים מאוד, שהם ירגישו מותשים ואנחנו נרגיש טעונים ונחושים. שינוי טקטיקות והתמדה זה בסוף מה שמתיש את האויב".

    הרמטכ"ל ברפיח: אנחנו מתישים את הצד השני. דובר צה"ל
    הרמטכ"ל ברפיח: אנחנו מתישים את הצד השני/דובר צה"ל
  • 19:28/הסגן של נסראללה: "אם ישראל תצא למבצע מוגבל בלבנון - שתצפה לתגובה בלתי מגובלת"

    בראיון שהעניק לסוכנות AP, נעים קאסם, אמר כי חיזבאללה יפסיק את האש לעבר ישראל אם תחול הפסקת אש בעזה. "נעצור ללא שום דיון" אמר. בהמשך הראיון, קאסם אמר שהוא מאמין שישראל לא מסוגלת לצאת למלחמה ללבנון. הוא המשיך, "אם ישראל תצא למבצע מוגבל - שתצפה לתגובה בלתי מוגבלת".

    "ישראל יכולה להחליט מה שהיא רוצה - מלחמה טוטאלית, חלקית, מוגבלת. אבל עליה לצפות שהתגובה שלנו לא יהיו תחת ההגבלות שהגדירה. אם ישראל תפתח במלחמה - לא תהיה לה שליטה על ההיקף, או על מי ייכנס אליה".

    לכתבה המלאה

  • 18:00/צה"ל: 15 שיגורים לעבר אצבע הגליל. חיל האוויר תקף בדרום לבנון

    מטוס קרב תקף היום מבנה צבאי של חיזבאללה ביארין שבדרום לבנון. עשרה מתוך 15 שיגורים שנורו מלבנון לעבר ישראל יורטו בצהלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

  • 17:00/אזעקות באצבע הגליל

    התרעות על ירי טילים ורקטות התקבלו בקריית שמונה, מרגליות, בית הלל, תל חי, כפר גלעדי ומטולה.

  • 16:28/נתניהו: "נסיים את המלחמה רק כשכל המטרות יושגו"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפני זמן קצר לדיווח היום בניו יורק טייס לפיו קצינים בכירים בצה"ל מעוניינים בהפסקת הלחימה ברצועת עזה. "אני לא יודע מי הם אותם גורמים עלומי שם, אבל אני כאן כדי להבהיר: זה לא יקרה", מסר. "אנחנו נסיים את המלחמה רק לאחר שנשיג את כל מטרותיה, לרבות חיסול החמאס ושחרור כל חטופינו. הדרג המדיני הגדיר לצה"ל את המטרות הללו, ולצה"ל יש את כל האמצעים כדי להשיגן".

  • 14:46/מטרה חשודה יורטה מעל שטח לבנון, בהמשך לאזעקות בגליל העליון

    בהמשך להתרעות שהופעלו היום (שלישי) באזור מלכיה, זוהתה מטרה אווירית חשודה שאינה חצתה לעבר שטח ישראל. בעקבות הזיהוי מיירט שוגר לעבר המטרה, אין נפגעים.

    בנוסף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה מעל שטח לבנון במרחב כפר כילא, המטרה לא חצתה לעבר שטח הארץ, אין נפגעים.

  • 14:22/כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו מבוקשים באיו"ש; בשכם הושמדו שתי מחרטות

    לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 15 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בבלאטה שבשכם עצרו הכוחות מבוקש והשמידו שתי מחרטות לייצור אמצעי לחימה, יחד עם חלקי נשק שאותרו במקום. בפנדקומיה ובסילאת א-דהאר שבגזרת החטיבה נעצרו שני מבוקשים נוספים. באלעידה, חוסאן ובארטס שבחטיבת עציון נעצרו תשעה מבוקשים, בחברון ובסמוע שבחטיבת יהודה נעצרו שלושה מבוקשים והוחרם אקדח. בפונדוק שבחטיבת אפרים אותר והוחרם רובה ציידים.

    המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,150 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,750 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס

  • 14:15/חשד לפיגוע צליפה בשומרון, גבר נפצע באורח קל בבטנו

    גבר נפצע באורח קל מירי בפלג גופו העליון, כשהחשד הראשוני שמדובר בפיגוע. הכוחות הוזעקו לאחר שמיעת ירי בנקודת תצפית בקרבת הישוב הר ברכה שנמצאת בשומרון, מדרום לשכם. כוחות בדרכם למקום הפיגוע במצפה יוסף, המשקיף לעבר שכם. כונני הצלה ללא גבולות מד"א שומרון העניקו טיפול ראשוני לפצוע קל, שפונה לבית החולים מאיר בכפר סבא.

  • 13:15/חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

    אזעקות הופעלו ביישובים דישון, יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון ורמות נפתלי שבגליל העליון. לא דווח על נזק או נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully