וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של נסראללה: אם תהיה הפסקת אש בעזה - נעצור ללא שום דיון

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 20:42

נעים קאסם אמר בריאיון לסוכנות הידיעות AP שהוא לא מאמין שלישראל יש כרגע את היכולת - או שהיא קיבלה החלטה - לפתוח במלחמה מלאה עם חיזבאללה. הוא הזהיר כי גם אם ישראל מתכוונת לפתוח במבצע מצומצם בלבנון, שלא תצפה שהתגובה של הארגון תישאר מוגבלת.

צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

סגן מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, אמר שהארגון יפסיק את הלחימה בישראל "ללא דיון" אם תהיה הפסקת אש בעזה.

קאסם אמר בריאיון לסוכנות הידיעות AP שהוא לא מאמין שלישראל יש כרגע את היכולת - או שהיא קיבלה החלטה - לפתוח במלחמה מלאה עם חיזבאללה. הוא הזהיר כי גם אם ישראל מתכוונת לפתוח במבצע מצומצם בלבנון, שלא תצפה שהתגובה של הארגון תישאר מוגבלת.

"ישראל יכולה להחליט מה שהיא רוצה: מלחמה מוגבלת, מלחמה כוללת, מלחמה חלקית", אמר. "אבל עליה לצפות שהתגובה שלנו וההתנגדות שלנו לא יהיו הגבלות ומדיניות אש שנקבעו על ידי ישראל. אם ישראל תפתח את המלחמה, המשמעות היא שהיא לא תשלוט בהיקף שלה או במי שמצטרף אליה".

בכך רמז קאסם למעורבות אפשרית של המיליציות השיעיות באזור, הנתמכות על ידי איראן, וכן של טהראן עצמה, בתרחיש של מלחמה כוללת בלבנון. מצב כזה עשוי להוביל גם להתערבות אמריקנית.

סגן מנהיג חיזבאללה נעים קאסם בטקס זיכרון בביירות, 20 ביוני 2024. רויטרס
סגן מנהיג חיזבאללה נעים קאסם בטקס זיכרון בביירות, 20 ביוני 2024/רויטרס

במשך חודשים ארוכים מנסות ארצות הברית ומדינות אירופיות למנוע את הסלמתו של העימות בין ישראל לחיזבאללה לכדי מלחמה כוללת. קאסם נפגש בשבת עם סגן ראש המודיעין של גרמניה, אולה דיה, בביירות.

נציגים אמריקנים רשמיים אינם נפגשים ישירות עם חיזבאללה מכיוון שוושינגטון מגדירה אותו ארגון טרור, אך הם מעבירים אל הארגון השיעי את מסריהם באמצעות מתווכים.

קאסם הוסיף בריאיון ששליח הבית הלבן עמוס הוכשטיין ביקש לאחרונה באמצעות מתווכים שחיזבאללה יפעיל לחץ על חמאס כדי שיסכים להצעה של הנשיא ג'ו ביידן לסיום המלחמה ולשחרור החטופים. לדבריו, חיזבאללה דחה את הבקשה.

"חמאס הוא זה שמקבל את ההחלטות שלו ומי שרוצה לבקש משהו צריך לדבר איתו ישירות", אמר. הוא מתח ביקורת על מאמצי ארצות הברית בכל הנוגע לעזה, והאשים אותה בתמיכה בתוכניות של ישראל לשים קץ לנוכחות של חמאס.

לדבריו, עסקה חיובית תכוון לסיום את המלחמה, לנסיגה ישראלית מעזה ולהבטחת שחרור בני הערובה. סגנו של נסראללה הוסיף שברגע שתושג הפסקת אש, ניתן יהיה להגיע להסדרים בעזה ובלבנון דרך מסלול מדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully