וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לארה"ב: עצירת משלוח הנשק עלולה לחבל במאמצים להשיג עסקת חטופים

כתבי וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 22:41

רעייתו של גלנט למשפחות חטופים: "אני לא חושבת שהייתי עושה משהו אחר". לוחם נפצע קל מהשיגורים לשלומית. צה"ל תקף מבנה צבאי של כוח רדואן בדרום לבנון. חוסל מפקד הכוח הימי של חמאס בעזה. גלנט: "נחוש להשיב את תושבי הצפון לביתם, המשימה לא הושלמה"│ ‏עדכונים שוטפים

העיר רפיח ברצועת עזה, אפריל 2024. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
העיר רפיח ברצועת עזה, אפריל 2024/פלאש 90
  • 22:34/אזעקות ברמת הגולן

    אזעקות נשמעו בעקבות חדירת כלי טיס עוין ביישובים קשת ויונתן שברמת הגולן.

  • 22:28/פלסטינים השליכו צמיג בוער לעבר קבר יהושע בן נון בשומרון

    שעות ספורות לפני הגעתם של מאות מתפללים ישראלים לקבר יהושע בן נון בכפר כיפל חארס בשומרון, השליכו פלסטינים צמיג בוער לעבר מתחם הקבר וניסו להציתו. כוחות צה''ל שנכחו במקום כיבו את הדלקה. אין נפגעים אך נגרם נזק.

  • 21:51/צה"ל: לוחם צה"ל נפצע קל מהשיגור לשלומית; הירי לכרם שלום לא חצה לשטח ישראל

    מדובר צה"ל נמסר כי בהמשך להתרעות בכרם שלום במהלך היום, זוהו כמה שיגורים מאזור רפיח לעבר מעבר כרם שלום. השיגורים לא חצו לעבר שטח הארץ ונפלו בשטח הרצועה. בנוסף, בהמשך להתרעות מוקדם יותר היום במרחב שלומית, זוהו שמונה שיגורים שחצו מאזור רפיח לעבר כרם שלום, כתוצאה מהשיגורים לוחם צה"ל נפצע באורח קל, הלוחם קיבל טיפול רפואי ראשוני בשטח ולא נזקק לפינוי.

  • 21:15/רעייתו של גלנט למשפחות חטופים: "אני לא חושבת שהייתי עושה משהו אחר"

    קרובי חטופים הגיעו הערב לפתוח "מאהל מחאה" בביתו של שר הביטחון בעמיקם. המשפחות מתכננות לעבור בין בתיהם של חברי קבינט המלחמה. קלודין, אשתו של גלנט, יצאה אליהם כשהגיעו ואמרה להם "מבינה אתכם, צריך לעשות הרבה. אני לא חושבת שהייתי עושה משהו אחר במקומכם".

  • 21:19/ישראל לארה"ב: עצירת משלוח הנשק עלולה לחבל במאמצים להשיג עסקת חטופים

    על פי שני מקורות שמעורים בפרטים, בישראל הביעו בכירים סכול עמוק לגבי החלטת ממשל ביידן להשהות משלוח נשק שהיה אמור לצאת לישראל, והביעו דאגה מכך שהמהלך יחבל במאמצים להשיג עסקה לשחרור החטופים.

    לידיעה המלאה

  • 20:27/צה"ל תקף מבנה צבאי של כוח רדואן בדרום לבנון

    צה"ל ממשיך לתקוף מטרות של חיזאבללה בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי המשויך לכוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה באזור ג'בל רזלן. בתוך כך, מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים בהם שהו מחבלי חיזבאללה, ומבנים צבאיים נוספים של הארגון באל-חיאם, אל עדייסא, בליידא, מרון א-ראס ועייתא א-שעב שבמדינה.

  • 19:23/כוחות הביטחון חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה | צפו בתיעוד

    בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית של שב"כ וזרוע הים, חוסל ביממה האחרונה המחבל אחמד עלי, מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה.

    אחמד עלי קידם במהלך המלחמה פעילויות התקפיות לעבר ישראל ותקיפות נוספות נגד כוחות צה"ל הפועלים בשטח הרצועה. בתוך כך, בשבועות האחרונים פעל לקידום פיגועים נגד לוחמי צה"ל הפועלים במסדרון במרכז רצועת עזה. במסגרת תפקידו היה מעורב בשנים האחרונות בניהול פרויקטים של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס ברצועה.

  • 19:12/צה"ל תוקף אווירית ברפיח

    אוגדה 162 בפיקוד תא"ל איציק כהן מובילה בדקות האחרונות מתקפה אווירית רחבה ברפיח.

  • 18:32/אזעקות בכרם שלום

    אזעקות נשמעו בכרם שלום בעקבות ירי רקטות וטילים.

  • 18:08/פיקוד דרום: "ממשיכים להניע תושבים ממזרח רפיח לאזורים הומניטרים"

    פיקוד הדרום ממשיך בהנעת אוכלוסיה פלסטינית מהשכונות המזרחיות בעיר רפיח אל אזור מחסות ואזורים הומניטרים. גורם צבאי בפיקוד מסר כי "הפעולות שאנחנו מבצעים אפקטיביות, האוכלוסיה נעה בהתאם למפות. יש כאן שילוב של ארגוני סיוע בינ"ל שתומכים את התהליך. שכונות שלמות מתרוקנות".

  • 18:05/שר ההגנה האמריקני: "בעקבות האירועים ברפיח - בוחנים מחדש את משלוחי הנשק לישראל"

    שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין אמר בשימוע בקונגרס כי "אנו בוחנים מחדש משלוחי נשק שהיו מיועדים לצאת לישראל בתקופה הקרובה, וזאת בהקשר של האירועים ברפיח. לא קיבלנו החלטות סופיות - השהנו את המשלוחים".

    עוד הוסיף אוסטין כי "הבהרנו שאנחנו מתנגדים לפעולה ישראלית ברפיח שלא תיקח בחשבון את שלומם של האזרחים הפלסטינים בעיר. עצרנו משלוח אחד של חימושים והבהרנו לישראל מה אנחנו מצפים מהם לעשות לפני מבצע ברפיח. לא קיבלנו החלטה סופית מה לעשות עם משלוח הנשק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully