וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: עיתונאי לשעבר של הניו יורק טיימס נהרג מתקיפות של רוסיה סמוך לקייב

במערב חוששים משימוש בנשק בלתי-קונבציונלי, רוסיה טוענת שהיא השמידה 3,687 מתקנים של צבא אוקראינה ומינתה ראש עיר משלה במליטופול הכבושה

הפגנת תמיכה באוקראינה בטייפה, טייוואן, 13 במרץ 2022. AP
הפגנת תמיכה באוקראינה בטייפה, טייוואן, 13 במרץ 2022/AP
  • 18:50/רוסיה: "כ-180 שכירי חרב זרים נהרגו לאחר שתקפה מתקן אימונים במערב אוקראינה"

    רוסיה אמרה כי תקפה את מתקן האימונים יבוריב במערב אוקראינה, והוסיפה שהתקיפה הרגה "כ-180 שכירי חרב זרים" והשמידה כמות גדולה של כלי נשק שסופקו על ידי מדינות חיצוניות. דובר משרד ההגנה של רוסיה איגור קונאשנקוב אמר בתדרוך כי רוסיה תמשיך בהתקפות שלה נגד מה שהוא כינה שכירי חרב זרים. מושל האזור באוקראינה מקסים קוז'יצקי אמר כי 35 בני אדם נהרגו ו-134 נפצעו בהתקפה.

  • 00:59/ארה"ב גינתה את התקיפה הרוסית על בסיס סמוך לגבול פולין

    מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן גינה הלילה את המתקפה הרוסית על בסיס גדול של צבא אוקראינה, ליד גבול פולין. במתקפה נהרגו 35 בני אדם". "אנחנו מגנים את מתקפת הטילים של רוסיה על המרכז הבין לאומי לשמירה על השלום והביטחון ביבוריב. על האלימות להיפסק", אמר בלינקן.

  • 22:29/דיווח: רוסיה ביקשה מסין סיוע צבאי במלחמה באוקראינה

    רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי כדי לתמוך בפלישתה לאוקראינה - כך על פי גורמים אמריקנים. הדיווח מעורר חשש בבית הלבן כי בייג'ינג עלולה לערער את המאמצים המערביים לעזור לכוחות האוקראינים להגן על ארצם.

    גורמים אמריקנים אמרו ל"פייננשיאל טיימס" כי רוסיה ביקשה ציוד צבאי וסיוע אחר מאז תחילת הפלישה. הם סירבו למסור פרטים על מה שרוסיה ביקשה.

    גורם המעורה בפרטים אמר כי ארצות הברית מתכוננת להזהיר את בעלות בריתה, על רקע כמה אינדיקציות לכך שסין עשויה להתכונן לעזור לרוסיה. גורמים אמריקנים אחרים אמרו שיש סימנים לכך שלרוסיה אוזלים סוגים מסוימים של נשק בעוד המלחמה באוקראינה נכנסה לשבוע השלישי שלה.

    בבית הלבן לא הגיבו. בשגרירות סין בוושינגטון הגיבו: "לא שמענו מעולם על מה שמוזכר בדיווח".

    החשיפה מגיעה יום לפני שג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, יגיע לרומא לשיחות עם בכיר מדיני בסין. לפני שעזב את וושינגטון, הזהיר סאליבן את סין שלא לנסות "לחלץ" את רוסיה על ידי סיוע למוסקבה לעקוף את הסנקציות שארצות הברית ובעלות בריתה הטילו על הנשיא ולדימיר פוטין ומשטרו.

  • 21:56/דיווח: השיחות בין רוסיה לאוקראינה יימשכו מחר

    סוכנות הידיעות RIA דיווחה כי השיחות בין רוסיה לאוקראינה לא מתקיימות כרגע, אך יימשכו מחר.

  • 18:55/אוקראינה: החשמל חזר לתחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל

  • 01:52/זלנסקי בנאום מיוחד: "טילים רוסים על מדינות נאט"ו זה רק עניין של זמן"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה בנאום מיוחד כי "אני יודע שנוכל לנצח, בזכות היכולת שלנו להתאחד". זלנסקי אמר בנאום כי "אנחנו עוברים את המשבר הגדול ביותר בהיסטוריה שלנו ובחיינו. אנחנו מגינים על הדבר החשוב ביותר שיש לנו. אנחנו חייבים להחזיק מעמד. אנחנו חייבים להילחם". הוא הוסיף אזהרה למדינות נאט"ו: "אם לא תסגרו את השמים, זה רק עניין של זמן לפני שטילים רוסים ייפלו בשטח שלכם. בשטח של מדינות נאט"ו".

  • 16:23/מריופול: מאגרי המזון והמים האחרונים עומדים להיגמר

    מועצרת העיר מריופול מסרה כי מאגרי המזון והמים האחרונים שלה אוזלים. "אנשים נמצאים במצב קשה כבר 12 ימים. אין חשמל, מים או חימום בעיר. אין כמעט תקשורת סלולרית. המאגרים האחרונים של מזון ומים אוזלים", נמסר.

    עוד נמסר כי 2,187 מתושבי העיר נהרגו מאז תחילת הפלישה.

  • 14:44/אוקראינה: עיתונאי לשעבר של הניו יורק טיימס נהרג מתקיפות של רוסיה באיריפין

    ראש משטרת מחוז קייב אמר כי עיתונאי של הניו יורק טיימס נהרג כתוצאה מתקיפות של צבא רוסיה על אירפין, שבפאתי קייב. הצלם, ברנט רנו, לא סיקר את המלחמה מטעם העיתון. לפי מפקד משטרת קייב, עמיתו נפצע בתקרית. בהמשך הוציא העיתון הודעה בה הביע צער על מותו, אך הודגש בה כי עבד בעבר במערכת וכי לא נשלח לאוקראינה מטעמה.

  • 13:46/זלנסקי: כ-125 אלף בני אדם פונו מהמדינה לשטח בטוח

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי כ-125 אלף בני אדם פונו מאוקראינה דרך מסדרונות הומניטריים מאוקראינה. עוד הוסיף הנשיא כי שיירת אספקה הומניטרית נמצאת כ-80 קילומטרים ממריופול בה לכודים יותר מכ-400 אלף בני אדם.

  • 12:11/פולין: שימוש בנשק כימי באוקראינה ישנה את כללי המשחק

    נשיא פולין אנדז'יי דודה אמר היום כי שימוש בנשק כימי של רוסיה באוקראינה ישנה את כללי המשחק, ונאט"ו תצטרך לחשוב ברצינות כיצד להגיב. במערב חוששים כי הכוחות הרוסיים ישתמשו בנשק לא-קונבנציונלי בניסיון לשבור את רוחם של הכוחות והתושבים באוקראינה.

  • 10:47/אוקראינה: לפחות 9 בני אדם נהרגו במתקפה של רוסיה ביבוריב

    לפי הרשויות ביבוריב שבמערב אוקראינה, לפחות תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה של רוסיה על מתקן צבאי גדול בעיר. זהו ככל הנראה האזור המערבי ביותר שבו פגעה רוסיה מאז תחילת המלחמה לפני שבועיים וחצי.

    לידיעה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully