וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה ורוסיה יקיימו שיחות בבלארוס; פוטין העלה את הכוננות הגרעינית

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 10:28

זלנסקי אמר כי הוא לא אופטימי, נשיא רוסיה מחריף את האיומים, האיחוד האירופי יגביר את משלוחי הנשק לקייב, ותמונות לוויין תיעדו שיירה רוסית גדולה בדרך לבירה

הנפת דגלי רוסיה לסניף בנק בלוגנסק, אוקראינה, 27 בפברואר 2022. רויטרס
הנפת דגלי רוסיה לסניף בנק בלוגנסק, אוקראינה, 27 בפברואר 2022/רויטרס
  • 23:49/חברת התעופה הרוסית אירופלוט ביטלה את כל טיסותיה לאירופה

    חברת התעופה הרוסית אירופלוט ביטלה את כל טיסותיה ליעדים באירופה עד להודעה חדשה. זאת, בעקבות החלטתן של מדינות רבות ביבשת לסגור את שטחן האווירי לטיסות מרוסיה.

    מטוס של חברת אירופלוט הרוסית. ShutterStock
    מטוס של חברת אירופלוט הרוסית/ShutterStock
  • 23:32/אוקראינה: רוסיה חסמה אתר עם מידע על חייליה שנהרגו או נשבו

    שגריר אוקראינה באו"ם, סרגיי קיסליטסיה, הפיץ עלונים במועצת הביטחון עם מספר קו חם ואתר אינטרנט לרוסים כדי לברר על חיילים שנהרגו או נלקחו בשבי באוקראינה. לדבריו, רוסיה כבר חסמה את האתר. קיסליטסיה אמר שמשלחת מארצו נעה כעת לעבר הגבול בדרך מסוכנת לשיחות שלום עם רוסיה.

  • 22:28/שגרירת ארה"ב באו"ם מחתה על היעדר תמיכת ישראל

    שגרירת ארה"ב באו"ם הביעה מחאה בפני שגריר ישראל גלעד ארדן על כך שישראל סירבה לגבות את הצעת ההחלטה שארה"ב הביאה להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם ביום שישי בלילה לגינוי הפלישה הרוסית לאוקראינה, כך אמרו פקידים ישראלים בכירים.

    בשבוע האחרון אמרו בלשכת ראש הממשלה ובמשרד החוץ כי ארה"ב מבינה את העמדה הישראלית ואינה מפעילה עליה לחץ בנושא עמדתה כלפי הפלישה הרוסית לאוקראינה. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד אמרו זאת לשרים הן בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) וגם בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה הערב. מסתבר שמאחורי הקלעים דווקא היה לחץ אמריקני וחוסר שביעות רצון מצד ממשל ביידן כלפי ההתנהלות הישראלית.

    לכתבה המלאה

  • 22:22/ארה"ב: על פוטין להנמיך את הטון המסוכן שלו

    שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד אמרה בפני מועצת הביטחון כי הנשיא פוטין מאיים בכוח גרעיני בעוד הוא לא עומד בפני איום דומה מצד אוקראינה. "הוא לא נמצא תחת איום מנאט"ו, ברית הגנה שלא תלחם באוקראינה", הוסיפה. "אנחנו דוחקים ברוסיה להנמיך את הטון המסוכן שלה בנוגע לכלי נשק גרעיניים".

  • 22:04/האיחוד האירופי אסר על שתי סוכנויות ידיעות רוסיות לשדר באירופה"

    שר החוץ של האיחוד האירופי ז'וזפ בורל אמר הגוש יאסור על סוכנויות הידיעות RT וספוטניק לשדר באיחוד האירופי. זאת, עקב טענות כי סוכנויות אלו מפיצות דיסאינפורמציה.

  • 21:46/מדינות אירופה ישלחו כלי נשק לאוקראינה

    האיחוד האירופי הודיע כי ישתמש ב-450 מיליון אירו כדי לממן משלוחי נשק לאוקראינה. כמו כן, כמה מדינות נוספות הודיעו שיסיעו כלכלית וישלחו נשק גם הם לאוקראינה.

  • 21:27/FedEx ו-UPS עצרו את פעילותן ברוסיה ובאוקראינה

    FedEx ו-UPS, מחברות השילוח הגדולות בעולם עצרו את משלוחיהן לרוסיה ואוקראינה, כך דווח בניו יורק טיימס. שתי החברות התריעו על המהלך בפני לקוחותיהן באתרי האינטרנט שלהן. "ההתמקדות שלנו היא בבטיחות האנשים שלנו", מסרה UPS. החברה הוסיפה כי היא "ממשיכה לעקוב מקרוב אחר המצב ותבסס מחדש את השירות ברגע שיהיה מעשי ובטוח לעשות זאת". מ-FedEx נמסר: "אנחנו עוקבים מקרוב אחר המצב ויש לנו תוכניות מגירה", נכתב.

    Фото: Getty Images. Zahav.ru
    Фото: Getty Images/Zahav.ru
  • 20:56/צבא רוסיה הרס את מטוס התובלה הגדול בעולם

    מטוס התובלה הגדול בעולם, "אנטונוב 225 מריה" האוקראיני, נהרס בתקיפת צבא רוסיה את שדה התעופה אנטונוב הסמוך לבירה קייב. "הכובשים הרוסים הרסו את ספינת הדגל של התעופה האוקראינית", מסרה חברת התעשיה הביטחונית האוקראינית. לדברי החברה, הליך שיקום המטוס יעלה שלושה מיליון דולר וייארך זמן רב.

  • 20:48/ראש העיר קייב: "הבירה מכותרת, אנו על סף משבר הומניטרי"

    ראש העיר קייב ויטלי קליצ'קו אמר כי החיילים הרוסים מתקרבים לבירה ושהיא "מכותרת". לדבריו, לא ניתן לפנות ממנה אזרחים מכיוון שכל הכבישים המובילים אליה חסומים. לדבריו, "קייב נמצאת על סף משבר הומניטרי".

  • 20:28/"הייתי בטוח שאמות": הסטודנט הישראלי שצעד 21 קילומטר לגבול אוקראינה

    אליה אדבח, בן 30 מחיפה שלומד רפואה באוקראינה, נאלץ לצעוד 21 קילומטרים כדי לברוח מהמדינה המותקפת. בשיחה עם וואלה! בצדו המערבי של גבול אוקראינה-פולין סיפר על הפחד במסע בן היומיים - ועל שאיפותיו שעומדות כעת בסימן שאלה.

    את המסע למעבר שייני-מדיקה החל מדניפרו, העיר הרביעית בגודלה באוקראינה שנמצאת בדרום-מזרח המדינה. "ביום חמישי לפנות בוקר שמעתי בומים, אבל בהתחלה חשבתי שזה רעם. אחר כך זה היה עוד פעם ועוד פעם", שחזר. "אחרי כמה שעות האוניברסיטה הודיעה לנו שיותר בטוח להישאר בבית - ואז הבנתי שהמלחמה מתקרבת".

    "בשבת הפחד גבר החלטתי לצאת לדרך", אמר. "בהתחלה הייתי באוטובוס אולי 27 שעות. היה צפוף מאוד. היו עליו המון אנשים. אחר כך גם נאלצתי ללכת ברגל. פעם אחת 16 קילומטר, בפעם השנייה חמישה קילומטר. לא הייתי לבוש בהתאם. היה לי קר מאוד".

    לכתבה המלאה

  • 20:20/ארה"ב: "על סין לגנות את הפלישה הרוסית לאוקראינה"

    הבית הלבן קרא לסין לגנות את הפלישה הרוסית לאוקראינה. "זה לא הזמן לעמוד בשוליים", אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי בריאיון ל-MSNBC. "זה הזמן לגנות בקול את המעשים של הנשיא פוטין ואת הפלישה הרוסית למדינה ריבונית".

    ג'ן סאקי, דוברת הבית הלבן, בתדריך ראשון לעיתונאים, 21 ינואר 2021. רויטרס
    סאקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully