וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ה-12 למבצע הטורקי בסוריה

במהלך היום השלישי להפוגה בקרבות מבצע "מעיין השלום", חייל טורקי נהרג בתל אבייד. אנקרה: לא רוצים לראות אפילו חייל כורדי אחד ב"אזור הבטוח" בסוף המבצע. שר ההגנה האמריקני: החיילים הנסוגים מסוריה יוצבו בעיראק

רכב טורקיה בפטרול סמוך לגבול סוריה - 20 אוקטובר 2019. רויטרס
רכב טורקיה בפטרול סמוך לגבול סוריה - 20 אוקטובר 2019/רויטרס
  • 11:16/שר החוץ הטורקי: לא רוצים לראות חייל כורדי אחד "באזור הבטוח" בסוף המבצע

    טורקיה ורוסיה ידונו בשבוע הבא בסוצ'י בדחיקת כוחות המיליציה הכורדית YPG מהעיירות מנביג' וקובאני בצפון סוריה, כך אמר היום שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושואלו. בראיון לרשת Kanal 7, אמר שר החוץ כי סוריה מצפה לנסיגה של כוחות המיליציה מאזורים שבשליטת הממשלה הסורית, וכי אנקרה לא מעוניינת לראות בסיום המבצע אפילו לוחם אחד באזור הבטוח" שהיא מבקשת להקים.

  • 18:36/דובר הכוחות הכורדיים: השלמנו את הנסיגה מראס אל-עין

    דובר הכוחות הכורדיים הודיע כי הכוחות השלימו לחלוטין את הנסיגה מהעיירה הנצורה ראס אל-עין בצפון סוריה. מוקדם יותר דווח כי לוחמים ואזרחים כורדים החלו להתפנות מהעיירה.

  • 17:28/טראמפ: "הפסקת האש מחזיקה מעמד יפה מאוד"

    נשיא ארצות הברית טראמפ ציטט את שר ההגנה האמריקני מארק אספר וכתב בטוויטר כי "הפסקת האש מחזיקה מעמד יפה מאד. יש כמה התכתשויות קלות שהסתיימו במהירות. אזורים חדשים יושבו על ידי הכורדים". הוא כינה את שר ההגנה "מארק אספרנטו" והוסיף כי החיילים האמריקנים יחזרו לביתם.

  • 17:00/דיווח: עשרות רכבים של הכוחות הכורדיים נמלטו מהעיר ראס אל-עין

    50 וכבים ועליהם פצועים ולוחמים מכוחות הכורדים עזבו את העיירה ראס אל-עין - כך דווח בסוכנות הידיעות AFP. לפי הדיווח, לפחות 50 כלי רכב נראו יוצאים מבית החולים בעיירה שעלה באש. עוד דווח כי מחסומים המאוישים על ידי לוחמים סורים הנאמנים לטורקיה הוקמו בעיר.

  • 16:38/צבא ארה"ב פינה בסיס מרכזי בצפון סוריה

    צבא ארצות הברית נסוג מהבסיס הצבאי סארין, הקרוב לעיר מנג'יב - כך מסר המרכז הסורי לזכויות אדם. הבסיס, שנחשב לאחד המרכזיים בצפון סוריה נעזב יומיים לפני סיום הפסקת האש שסוכמה בין ארצות הברית לטורקיה.

  • 19:13/ארדואן: טורקיה תחדש את המבצע אם הכורדים לא ייסוגו

    נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הודיע למדינות האיחוד האירופי ולארצות הברית כי טורקיה תחדש את המבצע בצפון-מזרח סוריה אם הכוחות הכורדיים לא ייסוגו בתוך 120 שעות מאזור הגבול עם טורקיה. הוא הוסיף כי טורקיה מצפה מארצות הברית לקיים את הבטחותיה ולא לנסות להתחמק מההבנות בעסקת הפסקת האש.

  • 09:04/טורקיה: חייל נהרג בתל אבייד שבסוריה על ידי מיליציה כורדית

    משרד ההגנה באנקרה הודיע כי חייל מצבא טורקיה נהרג בתל אבייד שבסוריה. על פי ההודעה, החייל נהרג במתקפה של מיליציה כורדית.

  • 06:09/שר ההגנה האמריקני: החיילים הנסוגים מסוריה - יוצבו בעיראק

    שר ההגנה של ארצות הברית, מארק אספר, אמר כי אלף חיילי הכוחות האמריקנים שיצאו מצפון-מזרח סוריה, צפויים לעבור למערב עיראק בכדי להמשיך במערכה נגד כוחות דאעש, וכדי לסייע בהגנה על עיראק, לדבריו. "נסיגת ארצות הברית מצפון מזרח סוריה ממשיכה להתקדם. אנחנו מדברים על שבועות, לא על ימים", אמר אספר לעיתונאים בדרכו למזרח התיכון. "האסטרטגיה הנוכחית המיועדת לכוחות אלו היא למצב אותם מחדש במערב עיראק", אמר.

  • 04:18/בכיר טורקי: "הסכמנו להפסקת האש רק כי ארדואן הגביל אותה בזמן"

    בכיר טורקי אמר הלילה כי ההסכם המפתיע להשעיית המתקפה הצבאית של טורקיה נגד הכוחות הכורדיים בסוריה הייתה תלויה בהסכמתה של וושינגטון לדרישת נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, להגביל אותה בזמן.

    "זה היה מובן מאליו שהשיחות של פנס בטורקיה לא יהיו פשוטות", אמר הבכיר הטורקי, שסירב למסור את שמו, לסוכנות הידיעות רויטרס. "הנקודה המכריעה בפגישה הייתה כשארדואן דרש דד-ליין להפסקת הפעולות הצבאיות מצד מדינתו. ארדואן אמר שאלה יכולים להיות 24 או 48 שעות. פנס אמר שזהו חלון זמנים קצר מאוד ושהוא לא יכול לקבל את ההחלטה הזאת בעצמו". כשהנשיא הטורקי סירב לסגת מדרישתו, הסוגיה עלה לישיבה השנייה והמורחבת. "לאחר הדיונים, סוכם על דד-ליין של 120 שעות. ברגע שזה נקבע, הייתה התקדמות מהירה בסוגיות האחרות", אמר הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully