וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הביקור בישראל: "אובמה דרש תכנית לנסיגה מהגדה"

הוורלד טריביון דיווח כי אובמה מצפה לתכנית, אותה נתניהו מתקשה לגבש, כבר בביקורו החודש. לדבריהם, התכנית תהיה חלק מיוזמה אמריקנית אפשרית להקמת מדינה פלסטינית ב-2014

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, דרש לוח זמנים לנסיגת ישראל מהגדה המערבית – כך מסרו הלילה (שני) גורמים ישראליים לוורלד טריביון. הגורמים הוסיפו כי אובמה, אשר צפוי לבקר בישראל ב-20 במרץ, מצפה לתכנית מפורטת לנסיגה מראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך ביקורו. לדבריהם, התכנית הישראלית שתוצג תילקח בחשבון במה שיכול להיות יוזמה אמריקנית להקמת מדינה פלסטינית בגדה המערבית בשנת 2014.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וברק אובמה נשיא ארצות הברית בבית הלבן , פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"אובמה הבהיר לנתניהו כי מטרת הביקור היא לא הזדמנויות צילום". אובמה ונתניהו בבית הלבן, בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"אובמה הבהיר לנתניהו כי מטרת הביקור היא לא הזדמנויות צילום, אלא דיון בנוגע לאירן ולמדינה פלסטינית", הסביר אחד הגורמים לוורלד טריביון. "המשמעות היא שאם ישראל לא תיתן לו משהו לעבוד איתו, הוא פשוט יפעל לבד". על פי הדיווח, דרישת אובמה עוררה דאגה במשרד ראש הממשלה. לדבריהם, נתניהו מתקשה בהקמת קואליציה, וזו שמתגבשת לא תהיה מוכנה לוויתורים טריטוריאליים בגדה.

הבית הלבן הזהיר כי ביקורו הקרוב של אובמה יכול לאפיין את יחסי ישראל-ארה"ב בארבע השנים הקרובות- כך מסרו הגורמים. לדבריהם, "אנשי אובמה הפכו את זה למבחן של 'נייר לקמוס' ליכולת של נתניהו להנהיג ולאמינותו" והוסיפו כי "תומכי אובאמה בקונגרס העבירו לנתניהו מסר דומה".

בשבוע שעבר דווח כי אין בכוונת אובמה להציג תכנית מדינית חדשה בביקורו בישראל וברשות הפלסטינית, אלא כוונתו בעיקר "להקשיב" - כך אמר ג'ון קרי, מזכיר המדינה של ארה"ב. בשיחה עם סטודנטים בברלין בשבוע שעבר אמר קרי כי "אין בכוונתנו להנחית הסדר ולהגיד לכולם מה עליהם לעשות". קרי, שיתלווה לאובמה בביקורו באזור, אמר: "ברצוני לייעץ - והנשיא ירצה להקשיב". בהתייחסו למתיחות הגוברת בשטחים, אמר קרי כי "אנו מקווים שכולם ילכו צעד אחורה, וינסו למצוא דרך להמשיך הלאה באופן רגוע ושקול בימים הקרובים, כדי להשאיר את האפשרויות להסכם שלום פתוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully