וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו נחקר על ידי המבקר בפרשת ביבי-טורס"

לפי פרסום עיתון הארץ, נתניהו הגיע ביום שני בחשאי למשרד מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ונחקר במשך שעתיים וחצי לגבי אופן המימון של נסיעותיהם היקרות שלו ושל רעייתו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחקר השבוע על ידי צוות בכיר ביותר של משרד מבקר המדינה, בנוגע לפרשת שזכתה לכינוי "ביבי-טורס", כך פורסם הבוקר (שישי) בעיתון הארץ. החקירה נערכה ביום שני בלשכת ראש הממשלה בירושלים ונמשכה כשעתיים וחצי. לא נמסרה כל הודעה לתקשורת, לא מטעם לשכת ראש הממשלה ולא מטעם משרד המבקר.

זו הפעם הראשונה שנתניהו נחקר בפרשה שהתפרסמה באפריל אשתקד. בחודשים האחרונים הגיעו למשרדי המבקר רבים מיועציו ועוזריו לשעבר של נתניהו, שעבדו איתו בעשור האחרון. היועצים והעוזרים מסרו עדויות מפורטות על אופן מימון מסעותיהם של בני הזוג בנימין ושרה נתניהו בחו"ל, זהותם של התורמים, ואופן העברת הכספים וכיסוי הוצאות הטיסה והשהות של בני הזוג במלונות פאר. במקביל, העבירו בחודשים האחרונים פרקליטיו של נתניהו למשרד המבקר קבלות, מסמכים וחשבוניות הקשורים לנסיעותיהם של בני הזוג לחו"ל בשש השנים האחרונות, על מנת לנסות ולהוכיח שלא היה פסול בהתנהלותו של נתניהו.

לפי הדיווח, גורמים משפטיים העריכו כי חקירתו של נתניהו מסמלת את השלב הסופי של חקירת הפרשה וכי טיוטה ראשונה של הדו"ח תועבר לנתניהו כבר בעוד כחודש עד חודשיים. לא ברור עדיין האם הממצאים שנאספו עד כה מספקים עילה לחשוד כי נתניהו ביצע עבירות פליליות. במידה וכן, המבקר יעביר את ממצאיו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שיחליט האם לפתוח בחקירה פלילית.

חשיפת הפרשה: לפני כמעט שנה

במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10, חשף לפני כמעט כשנה העיתונאי רביב דרוקר שני מקרים שונים בהם שילמו מספר גופים על אותו כרטיס טיסה של ראש הממשלה. דרוקר אף רמז כי ייתכן שהעודף שנוצר נוצל למימון הטיסה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. על פי הדיווח בערוץ 10, אחד מהגופים מימן את טיסת ראש הממשלה והגוף השני שילם עבור רעייתו שרה וזאת למרות ששתי החשבוניות הוצאו על שמו של ראש הממשלה עצמו.

בשתי נסיעות שונות התבקשו שני ארגונים שונים לשלם עבור אותו כרטיס טיסה של נתניהו. שלושה מתוך ארבעת הארגונים אישרו כי הם שילמו עבור כרטיס הטיסה ואף נקבו בסכום שנמצא בחשבונית, כאשר הארגון הרביעי סירב לחשוף את תשלומיו.

עוד עלה מהפרסום, כי באחת מהנסיעות - בספטמבר 2006, כאשר טס נתניהו לארצות הברית בכדי להופיע בכנס של המרכז הרפואי אשדוד, הוא דיווח על האירוע לוועדת האתיקה וקיבל אישור לנסיעה ואכן הוצאה חשבונית אחת עבור המרכז הרפואי, על סך של 8,237 דולרים. אולם, בחשבונית אחרת שהוצאה על כרטיס טיסה באותו הסכום, זהות הגורם המשלם היה ארגון "HERITAGE", המקדם תכנים של זהות יהודית. על פי הדיווח, נתניהו לא קיבל אישור מוועדת האתיקה לקבל מימון מאותו ארגון עבוד הנסיעה.

עוד באותו נושא
"ביבי-טורס": נתניהו תובע 3.5 מיליון ש' מערוץ 10
דיווח: שני גופים מימנו נסיעה אחת של נתניהו לחו"ל
בדיקת המבקר תורחב לנסיעות שרים וסגניהם מ-2006

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully