וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות האסירים מתוחות: "מחכים לרשימה של ישראל"

ניר יהב

14.10.2011 / 0:01

אחרי שחמאס חשף את רשימת האסירים שצפויים להשתחרר לכאורה בשלב הראשון בעסקת שליט, מצפים בשטחי הרשות לרשימה הרשמית. "השמחה אצל המשפחות הפלסטיניות הייתה גדולה"

לפני שמונה שנים וחצי נידון מוחמד דגלאס ל-15 מאסרי עולם בגין מעורבות בביצוע פיגוע ההתאבדות במסעדת "סבארו" בירושלים, שאירע ב-2001. אתמול (חמישי) פרסם חמאס את שמו של דגלאס ברשימת 450 האסירים שצפויים להשתחרר במסגרת השלב הראשון של עסקת שליט. דודו, רסאן דגלאס, אמר הערב (חמישי) לוואלה! חדשות כי לצד ההתרגשות הגדולה, הם מתוחים מאוד וממתינים לרשימה הרשמית שתפרסם ישראל.

העסקה לשחרור גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
עסקת שליט: חמאס פרסם שמות של 456 אסירים שישוחררו
דיווח: שוביו של שליט סיפרו לו על שחרורו הצפוי
חמאס מאשר: עסקת שליט תצא לפועל ביום שלישי
הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל

הפיגוע במסעדת סבארו בירושלים ב-2001. Elizabeth Dalziel, AP
"מוחמד היה צעיר כשהוא עשה את מה שעשה". מסעדת סבארו בירושלים/AP, Elizabeth Dalziel

"אנחנו מתרגשים מאוד", אמר דגלאס, הממונה כיום מטעם הרשות הפלסטינית על המעקב אחר פעילות המתנחלים בצפון הגדה המערבית. "אנחנו ראינו את שמו של מוחמד ברשימה של חמאס, אך אנחנו עדיין לא בטוחים ב-100% אחוז שהוא אכן ישוחרר. רק לאחר שישראל תפרסם את הרשימה, נוכל להיות באמת רגועים ושמחים".

מוחמד נידון ל-15 מאסרי עולם בגין רצח ישראלים ב"סבארו". אינכם חוששים שהוא ייעצר שוב?

"מוחמד היה צעיר כשהוא עשה את מה שעשה. הוא לא הבין מה שהוא עשה. הוא נוצל על ידי חמאס. כיום המשפחה שלנו היא משפחה התומכת בשלום, תומכת באבו מאזן ותומכת בפשרה ובפתרון שתי המדינות. אנחנו לא רוצים שום בעיות. מוחמד עצמו רוצה לחיות חיים רגילים, להתחתן, להקים משפחה, לעבוד, ואין לו שום עניין בדברים אחרים".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. רויטרס
חמאס פרסם את הרשימה המלאה של הפלסטינים שישוחררו. משעל/רויטרס

בדומה למשפחת דגלאס, ברחבי הרשות הפלסטינית ממתינות עשרות משפחות פלסטיניות בדריכות לקראת הפרסום הרשמי של השמות. למרות שחמאס פרסם היום את הרשימה המלאה של 450 האסירים הפלסטינים שישוחררו במסגרת השלב הראשון של עסקת שליט, משפחות האסירים הפלסטינים ממתינות לפרסומה הרשמי של הרשימה על ידי ישראל. "משפחות האסירים הפלסטינים ממתינות בדריכות, בציפייה ובהתרגשות לקראת הפרסום הרשמי על ידי ישראל, רק אז הן יידעו שיקיריהם ישוחררו", סיפר אתמול לוואלה! חדשות שר האסירים לשעבר, אשרף עג'רמי.

עג'רמי סיפר עוד כי משפחות רבות של אסירים פלסטינים מנסות להשיג ממנו מידע לגבי שמות האסירים שישוחררו: "משפחות רבות של אסירים מתקשרות אליי בניסיון להשיג מידע. הן רוצות לדעת אם בנם ישוחרר בעסקת שליט. המשפחות היחידות שלא נמצאות במתח בימים אלו הן משפחות האסירות הפלסטיניות, שכן ישראל הודיעה כי כל האסירות הפלסטיניות ישוחררו מהכלא".

לדבריו, השמחה וההתרגשות שפרצו במאהל שליט בירושלים עם היוודע דבר העסקה "פרצו בעוצמה עוד יותר גדולה בקרב מאות בתים של משפחות אסירים פלסטינים". הוא הוסיף ואמר כי כל משפחות האסירים הפלסטינים ממתינות בלחץ ליום ראשון, היום שבו ישראל ככל הנראה תפרסם את רשימת המשוחררים. "אסור לשכוח שלצד השמחה, קיימת גם ביקורת מצד תומכי האסירים שלא שוחררו ובראשם מרואן ברגותי, אחמד סעדאת ובכירי הזרוע הצבאית של חמאס", הוסיף.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 21:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully