וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא לשנות את שגרת החיים, צה"ל ערוך"

28.8.2013 / 15:15

ראש הממשלה התייחס לתקיפה הצפויה של המערב בסוריה בתום ישיבת הקבינט, שבה הוצגו לשרים תסריטים אפשריים בהם ינקוט אסד. "אנחנו נערכים לכל תרחיש"

צילום: דניאל בוק, לע"מ, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) להיערכות המערב לתקיפה בסוריה, ואמר כי "צה"ל ערוך להגן מפני כל איום, וערוך להגיב בעוצמה על כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל". את הדברים אמר נתניהו בסיום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל-אביב, שבה הוצגו לשרים תרחישים אפשריים בהם ינקוט אסד במידה שיותקף, כאשר חלק מהתרחישים עוסקים גם באפשרות שנשיא סוריה יבחר לתקוף את ישראל.

''בהמשך להערכת המצב הביטחונית שהתקיימה היום, אין סיבה לשנות את שגרת החיים. במקביל, אנו נערכים לכל תרחיש", הוסיף ראש הממשלה. גורם מדיני בירושלים מסר לוואלה! חדשות כי ההערכה בישראל היא שאסד לא ינסה לגרור את ישראל למלחמה. עם זאת, הוסיף, "אנו נערכים גם לאפשרות הזו, למרות שהיא פחות סבירה. אנו חייבים להיות מוכנים לכל תרחיש". עוד הוסיף, כי ההנחה היא שהמערב לא ינסה למוטט את משטר אסד, וכי עד כה לא הובהר היקף המתקפה הצפויה.

תופי מלחמה בסוריה - סיקור מלא בוואלה! חדשות
מיוחד מקפריסין: מכאן תצא התקיפה האווירית בסוריה
מחשש לתקיפה: "הממשל הסורי החל לפנות מפקדות"
חיל האוויר הגביר טיסות בשמי לבנון; הקבינט כונס
חמינאי: התערבות המערב בסוריה תהיה "אסון לאזור"

תחנת חלוקת ערכות מגן בת"א רגע לפני התקיפה האמריקאית בסוריה, אוגוסט 2013. דרור עינב
האזרחים נערכים. חלוקת ערכות מגן בתל אביב/דרור עינב

מוקדם יותר הגביר חיל האוויר את מאמץ איסוף המודיעין בשמי לבנון. לפי דיווחים בשעות הבוקר, מטוסי קרב של צה"ל טסים בשמי הגבולות עם סוריה ולבנון. ההיערכות אינה פוסחת גם על הציבור, ובשעות הבוקר נרשמו תורים ארוכים בעמדות חלוקת ערכות המגן. מדואר ישראל נמסר כי בימים האחרונים זינק פי שלושה הביקוש לערכות מגן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"הממשל הסורי החל לפנות מפקדות צבאיות"

היערכות נרשמה הבוקר גם בצד הסורי. למרות שהמערב טרם הודיע מה תהיה תגובתו, פעילי אופוזיציה דיווחו היום לרשת אל-ערביה כי הממשל הסורי החל לפנות את המפקדות הצבאיות ומשרדי ממשלה מחשש ממתקפה צבאית נגדם. לדברי הפעילים, האתרים שפונו הם לפי ההערכות יעדי תקיפה אפשריים של המערב. על פי הדיווח, משאיות פינו את המפקדה של החטיבה הרביעית והמרכזית היושבת מאחורי הר קאסיון שבדמשק, שככל הנראה הוציאה לפועל מתקפות כימיות, בהם אחת בשכונת רוטה.

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון הודיע היום בחשבון הטוויטר שלו כי יניח בפני מועצת הביטחון של האו"ם טיוטת החלטה המגנה את שימוש המשטר הסורי בנשק כימי נגד אזרחיו. קמרון כתב כי למועצת הביטחון "ישנה הזדמנות לעמוד בחובותיה כלפי סוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully