וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה תקף את לפיד: "מנוול, שונא את הישיבות"

10.2.2013 / 2:17

על רקע הברית המתחזקת בין יו"ר יש עתיד ובנט, בדרשתו השבועית סיפר המנהיג הרוחני של ש"ס משל על מלך שהתייעץ עם שר קרוב שאמר לו: "לא תלך עם לפיד. זה מנוול זה"

מתרחק הסיכוי לישיבה משותפת של ש"ס ויש עתיד בממשלה? בדרשתו השבועית של הרב עובדיה יוסף אמש (שבת), כינה הרב באופן עקיף את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, "מנוול". במהלך השיעור סיפר הרב עובדיה משל שבתוכו השחיל את הביקורת נגד לפיד: "היה מלך אחד שהיה לו שר אחד אהוב שלו, היה אוהב אותו מאוד, כל פעם בא אצל המלך, משוחחים ביניהם על הביטחון ועל הקואליציה ועל האופוזיציה, כל הדברים משוחחים ביניהם, והוא נותן לו את העצות איך יעשה: 'לא תלך עם לפיד. זה מנוול זה, שונא את הישיבות'. מייעץ אותו, נותן לו עצות. וכל פעם היה בא המלך עושה לו כבוד גדול מדבר איתו נותן לו את כל הסודות".

הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה"/עומר מירון

בשבוע האחרון מאז החלו להרגיש בש"ס כי חבירה של לפיד ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מסכנת את כניסתם לממשלה, התגברו הניסיונות להפריד את ברית ה"שוויון בנטל". שר הפנים אלי ישי ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט קיימו בחמישי בערב שיחת טלפון. מלשכתו של ישי נמסר כי השניים "דנו בנושאים שעל הפרק וליבנו את העניינים בעקבות הפרסומים השונים על מתיחות בין המפלגות". עוד נמסר כי "השר ישי הדגיש בפני בנט את הצורך בשיתוף פעולה בין המפלגות והבטיח כי מפלגתו תפעל להידוק היחסים" וכי בסיום השיחה קבעו השניים כי ייפגשו כבר בימים הקרובים. כזכור, דברים שפורסמו בביטאון ש"ס "מיום ליום" ותקפו את בנט ומפלגתו עוררו זעם רב ב"בית היהודי".

במקביל נפגש ישי עם רבני הציונות הדתית, ובהם הרב חיים דרוקמן, הרב ישראל טאו, הרב יהושע צוקרמן, הרב זלמן ברוך מלמד, וניהל שיחות טלפון עם הרב שלמה אבינר, הרב צבי קוסטינר, ועתיד להיפגש עם הרב דב ליאור. בשיחות אלו מנסה ישי להשפיע על רבני הציונות הדתית לבל ישתפו פעולה עם פגיעה בעולם הישיבות.

פגישת מו"מ קואליציוני של נציגי ש"ס והליכוד, ינואר 2013. דרור עינב
"לצערי יאיר לפיד מעמיד תנאים שהמשמעות היחידה שלהם היא ממשלה בלי ש"ס וחרדים". המגעים הקואליציוניים בין הליכוד וש"ס/דרור עינב

ביום ראשון האחרון אמר אריה דרעי בצאתו מהדיונים הקואליציוניים בין ראשי ש"ס לבין הליכוד-ביתנו בכפר המכביה, כי "לצערי יאיר לפיד מעמיד תנאים שהמשמעות היחידה שלהם היא ממשלה בלי ש"ס וחרדים. מי שמציב עמדות של שחור ולבן, בלי שום חבל של פשרה, ככל הנראה רוצה ממשלה בלי חרדים". לדברי דרעי, "להערכתי, עוד כמה ימים נראה שגם הבית היהודי לא יוכלו לחיות עם התנאים הללו".

ישי, אמר בכניסה לדיונים הקואליציוניים כי להערכתו, "ראש הממשלה רוצה את לפיד בקואליציה יותר מאשר את ש"ס". ישי הוסיף כי הוא לא רואה מרחק גדול בין נתניהו לבין לפיד בנושא השוויון בנטל. השר אריאל אטיאס אמר כי "הגענו לכאן בשביל לעמוד בהתחייבויות שלנו לבוחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully