וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריתראים בגבול: 3 הוכנסו לישראל, השאר שבו למצרים

טל שלו וגלעד גרוסמן

6.9.2012 / 18:12

אחרי שבוע בין הגדרות בגבול הדרום, קבוצת 21 האריתראים שנכלאו במקום עזבו. 2 נשים וילד נכנסו לישראל ושאר 18 הגברים שבו למצרים. נתניהו: "נחושים לעצור את שטף ההסתננות"

צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר שבוע של שהייה במקום, ולמרות הדחייה בהכרעת בג"ץ בנושא, ישראל אישרה היום (חמישי) את כניסתם של שתי נשים וילד מתוך קבוצת האריתראים שהייתה כלואה בין הגדרות בגבול ישראל-מצרים, ליד המושב קדש ברנע. האישור ניתן על רקע הומניטרי. 18 הגברים האחרים בקבוצה הורשו לשוב לשטח מצרים, בתיאום עם קהיר.

בשעות האחרונות, ניהלו משרד ראש הממשלה וגורמי ביטחון מגעים, הן עם גורמי הביטחון במצרים והן עם קבוצת המסתננים עצמה. במסגרת ההסכמות עם מצרים, יועברו 18 הגברים באוטובוסים לקהיר. לא ברור לפי שעה לאן ימשיכו לשם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בתגובה כי חשוב שכולם יבינו שישראל איננה עוד יעד למסתננים. "אנחנו נחושים לעצור את שטף ההסתננות שהיה פה. הקמנו גדר למטרה הזאת והיא כבר הורידה ב-90% את מספר המסתננים", ציין ראש הממשלה. "נגביר את הצעדים נגד מעסיקי המסתננים הבלתי חוקיים ונמשיך במאמץ בתהליך השבת המסתננים לארצות מוצאם".

עוד בנושא:
המדינה לבג"ץ: על האריתראים בגבול לפנות למצרים
המחאה השתלמה? צה"ל העביר מים ומזון לזרים בגבול
עתירה: לחייב המדינה להכניס המסתננים שבגבול לארץ
גורם ביטחוני: "אם נכניס המסתננים, לא עשינו כלום"

ה של ארגון "רופאים לזכויות אדם" מנסה להגיע לקבוצת פליטים אריתראים בגבול מצרים, 6 בספטמבר 2012. בן קלמר
אחות "רופאים לזכויות אדם", הבוקר במחסום/בן קלמר

מוקדם יותר היום, קבע בג"ץ דיון נוסף בעתירה שהוגשה בנושא ליום ראשון, זאת לאחר שהמדינה הציגה בפני השופטים מידע במעמד צד אחד. הדיון בבג"ץ נערך בעקבות בקשת המדינה לדחות את העתירה שהוגשה אתמול על ידי עמותת "אנו פליטים" לאפשר לקבוצת האריתראים להיכנס לישראל. בפרקליטות טענו כי בשנים האחרונות הוקמו על ידי מדינות רבות גדרות או מכשולים כדי למנוע חדירת זרים לשטחן, וכי ישראל עשתה דבר דומה עם בניית גדר ההפרדה. עוד נכתב בתשובה לעתירה, כי בהתאם לאמנת הפליטים של האו"ם, על חברי הקבוצה לפנות למצרים, והם אינם רשאים לבחור לאיזה מדינה לפנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שבוע חלף - קבוצת המסתננים עדיין תקועה בגבול. שי מכלוף
בין הגדרות/שי מכלוף

עוד בטרם פתרון המצב, דיווח הארגון "רופאים למען זכויות אדם", שמתנדביו ביקשו להגיש היום סיוע לאזרחים האריתראים אולם נבלמו על ידי כוחות משטרה, כי הקבוצה שהתה בתנאים קשים והייתה זקוקה למענה מידי לצרכיה. אחד המתנדבים בארגון, מנהל מחלקה בבית החולים יוספטל באילת, ד"ר קובי ארד אמר: "יש כאן סיטואציה אנושית מאוד עדינה, אנשים ששבעה ימים נמצאים במזג אוויר חם, ללא כמות מספקת של מזון ושתייה, שעברו דרך חתחתים בדרך לכאן". לדברי המתנדבים בארגון, הפעילים ניהלו דין ודברים עם השוטרים במחסום באר מילכה, ואלה מסרו כי הם אינם מורשים לתת להם לעבור בהוראת הצבא. המרחק בין הרופאים לקבוצה היה כ-400 מטרים. לאחר כארבע שעות, עזבו רוב הרופאים את המקום, מלבד אחות דוברת טיגרינית ורופאה שנשארו באזור הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully