וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "אם נכניס המסתננים, לא עשינו כלום"

4.9.2012 / 21:25

על אף הציפייה שבניית גדר המערכת בגבול הדרום תמנע את הגעת המסתננים, קבוצות ממשיכות להגיע לאזור הגדר ודורשות להיכנס לישראל. בצה"ל חוששים מהתפתחות תופעה חדשה

בצה"ל העריכו כי השלמת בניית גדר המערכת לאורך 220 ק"מ בגבול ישראל-מצרים תעצב מחדש את המציאות באזור, אולם הם עדיין לא מצליחים להתמודד עם התופעה של קבוצות של אריתראים שמגיעות לאזורים בהם הושלמה בניית גדר המערכת, ומבקשים להיכנס. לפני כחמישה ימים, הגיעה קבוצה של יותר מעשרה אריתראים לגדר, סמוך ליישוב קדש ברנע וביקשה מחיילים שהגיעו למקום להיכנס לשטח ישראל, אך נענו בסירוב חד משמעי. לאחר שהחיילים הבחינו כי האריתראים מסרבים לעזוב את המקום, הוחלט לתת להם שתייה ומזון, כדי למנוע בעיה הומניטרית.

פנייה של ארגוני זכויות אדם למערכת הביטחון לאפשר להם להיכנס לשטח ישראל לא הועילה. גורם ביטחוני התייחס למקרה, ואמר: "ההנחיות בנושא הזה מאוד ברורות. עליהם לשוב לצד המצרי ולחזור לארץ המוצא. הגדר נבנתה כדי למנוע הסתננות של אזרחים זרים לישראל. אם נכניס אותם, לא עשינו כלום מאחר שאחריהם יבואו קבוצות נוספות של אזרחים זרים. יש חוק במדינה, והחלטת ממשלה בנושא, והצבא פועל בהתאם לכך".

כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול עם מצרים, לאחר פיגוע בו נהרג אדם שעבד על הגדר, יוני 2012. AP
"עליהם לשוב לצד המצרי ולחזור לארץ המוצא". גבול ישראל-מצרים/AP

גם לפני מספר שבועות הגיעה קבוצת מסתננים שביקשה לעבור לצד הישראלי, וגם הם נתקלו בסירוב מצד חיילי צה"ל. במקרה זה, המתינו האזרחים הזרים בתוך מעבר מים בשטח שכלוא בין ישראל למצרים, וסירבו לצאת משם כל עוד לא יאפשרו להם לעבור לצד הישראלי. בצה"ל ובמערכת הביטחון מעריכים שברגע שתושלם הגדר בחודש אוקטובר, תתגבר תופעת קבוצות המסתננים שימתינו לאורך הגדר, אך התופעה תיפסק ברגע שאף אחד מהם לא יורשה לעבור.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "באזור האמור, קיים תוואי רצוף של גדר שהוקמה לאחרונה במטרה למנוע כניסה ללא היתר לשטח מדינת ישראל. בצדה המערבי של הגדר, הפונה לשטח מצרים, מצויה בימים האחרונים קבוצת זרים אשר כניסתם לישראל נמנעת הודות לגדר זו. משיקולים הומניטריים, כוחות צה"ל מעבירים מים, מבעד לגדר, לזרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully