וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה השתלמה? צה"ל העביר מים ומזון לזרים בגבול

6.9.2012 / 0:01

לאחר שמנעו מפעילי זכויות אדם להעביר לאריתראים המבקשים לעבור לישראל ממצרים סיוע הומניטרי, התברר שהכוחות העבירו לזרים סיוע בעצמם. גורם צבאי: "שיחזרו למקום ממנו באו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

על רקע עתירתה של עמותת "אנו פליטים" לבג"ץ בבקשה לחייב את שר הביטחון אהוד ברק ושר הפנים, אלי ישי, להתיר לאזרחים הזרים "הכלואים" מחוץ לגדר הגבול במצרים להיכנס לישראל, העבירו אמש (רביעי) כוחות צה"ל מים ומזון לזרים, שמסרבים לעזוב את השטח עד אשר תותר כניסתם לישראל.

בצה"ל ובמשרד הביטחון טוענים כי קיימת הנחיה מפורשת של הדרג המדיני לא לאפשר את הכנסת האזרחים הזרים בגבול מחשש שהם יובילו לכמויות גדולות יותר של זרים שיבקשו להיכנס לשטח מדינת ישראל. גורם צבאי מפיקוד דרום טען כי במהלך היממה האחרונה העבירו חיילי צה"ל לזרים מזון ומים במספר מקרים. לדבריו, חיילי צה"ל מנעו כניסה של פעילי זכויות אדם לאזור הגבול "מאחר ומדובר באזור שאסור לתנועת אזרחים" והוסיף כי "הניסיון לומר שמרעיבים אותם או פוגעים בבריאותם הוא פרובוקציה. הם צריכים לחזור למקום שממנו הם באו".

צה"ל מנע העברת מזון למסתננים בגבול מצרים. שי מכלוף
חיילי צה"ל מונעים מפעילי זכויות אדם להגיע לזרים/שי מכלוף

מדובר צה"ל נמסר כי "בהתאם להנחיית הדרג המדיני ולהחלטת ממשלת ישראל, פועלים כוחות צה"ל למניעת כניסה בלתי חוקית לשטח מדינת ישראל בגבול. במסגרת זו, נשלמת בימים אלה הקמת גדר לאורך הגבול. בצדה המערבי של הגדר, הפונה לשטח מצרים, מצויה בימים האחרונים קבוצת זרים אשר כניסתם לישראל נמנעת אודות לגדר זו. משיקולים הומניטריים, כוחות צה"ל מעבירים לזרים מים מבעד לגדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צה"ל מנע העברת מזון למסתננים בגבול מצרים, ספטמבר 2012. שי מכלוף
הכוחות מונעים את כניסת המסתננים בהתאם להנחיית הדרג המדיני/שי מכלוף

בעתירת עמותת "אנו פליטים", שהוגשה באמצעות עורכי הדין עומר שץ ויפתח כהן, נטען שעל המדינה לברר האם נשקפת למבקשי המקלט סכנת חיים במדינת מוצאם אריתריאה, אולם כעת נשקפת להם סכנת חיים במצרים, היכן שרוכזו, ועל ישראל לשמש כ"שומרוני הטוב" ולא להפקיר את מבקשי המקלט לגורלם.

מוקדם יותר ניסו פעילים למען זכויות אדם להעביר משלוח מזון לקבוצת המסתננים. לאחר שנתקלו בסירוב מצד החיילים, הביעו הפעילים כעס על התנהגות מדינת ישראל בטיפולה בעניין, וכינו את שר הפנים ישי בשמות גנאי. ישי עצמו פרסם חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בנושא מעמדם של המסתננים הממתינים ליד גדר הגבול. בהודעה ממשרדו נמסר אתמול כי "היועץ המשפטי קבע היום שאין כל חובה חוקית להכניס את מי שנמצא מעבר לגדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully