וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ בכנסת: "מנענו חטיפה 'בזמן פציעות'"

פנחס וולף

30.5.2012 / 14:56

ראש השב"כ, יורם כהן, הופיע בפני חברי ועדת החוץ והביטחון ודיבר על התעצמותו של חמאס בעזה. לדבריו, בבעלות הארגון 8,000 רקטות שמגיעות לטווח של עד 40 קילומטרים

"עצרנו 28 התארגנויות לביצוע פיגועי חטיפה, לפחות 18 מתוכן הן תשתיות של חמאס. לאחרונה הצלחנו לסכל פיגוע של חוליה ממש ב'זמן פציעות'" - כך אמר היום (רביעי) ראש השב"כ, יורם כהן, בפגישה עם חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. כהן הוסיף כי "אבו מאזן ופיאד אינם תומכים בפעילות אלימה. בהקשר המדיני, להערכתי, הדרך שבה חמאס פעל פגעה בעיקר באינטרס הפלסטיני וגרם להם ליותר נזק מתועלת, גם ביהודה ושומרון וגם בעזה". בנוגע להחזרת גופות המחבלים לרשות הפלסטינית, אמר כהן כי "ההחלטה להחזיר את גופות המחבלים נועדה לבנות אמון".

לדברי כהן, חמאס מתעצם בעזה, מגיע לרמה של צבא מדינתי, כשבבעלותו 8,000 רקטות המסוגלות להגיע עד לטווח של 40 קילומטרים, ולמרות זאת, ישראל אינה פועלת נגד יעדי הטרור, מחשש שהדבר יכניס מספר רב של אזרחים למקלטים. כהן מתח ביקרות מרומזת על כך ואמר: "אי פעילות התקפית שלנו היום בסיכול הטרור יגרום לכך שבעתיד נפגוש את אותן יכולות, רק בסדרי גודל הרבה יותר גדולים".

יורם כהן בועדת חו"ב. עומר מירון
כהן בישיבת הוועדה, היום/עומר מירון

הוא הוסיף כי "ישנן שמועות על כך שיש רקטות בודדות שמגיעות גם מעבר ל-40 קילומטרים". לדבריו, לחמאס יש יכולת צבאית אותה ניתן להגדיר כ"סמי-צבאי", הכוללת 15 אלף פעילים צבאיים. "חלק מהיכולות המבצעיות של חמאס טובות יותר מאלו שיש לחיזבאללה", הסביר כהן. "ארגוני הטרור ברצועה רוכשים ידע בתחום הטרור, אם על ידי מומחים שנכנסים לרצועה, כולל אפשרות לגורמים אירניים, ואם על ידי פעילים שיוצאים מהרצועה לקבל הכשרה בחוץ".

"בעזה מתפתחת תעשייה של מעין תע"ש ליצור רקטות"

"לוב מהווה שער חדש לגיהנום, שכולל בין השאר הברחת כמות גדולה של טילי כתף ורקטות לרצועה, שמביאים לכך שיש הצפה של אמל"ח מתקדם עד כדי כך שהכמות גורמת לירידה במחירי האמל"ח", הוסיך כהן. "באשר ליכולת היצור – מתפתחת תעשייה ברצועת עזה שהיא מעין תע"ש ליצור רקטות, כולל ייצור ופיתוח רקטות שיכולות להגיע לגוש דן". הוא ציין כי לשב"כ יש מאות מטרות איכות ברצועה, שמבוססות על מודיעין איכותי, וביום פקודה ניתן לתקוף אותן מהאוויר ומהקרקע. "הדילמה שלנו היא לא אם לעשות או לפעול נגד יעדי הטרור ברצועה, אלא מה תהיה התגובה של הצד השני והחשש שהדבר יכניס מספר רב של אזרחים למקלטים".

כהן מתח ביקורת גם על ההיענות לדרישות האסיר ששבת רעב, חאדר עדנאן. "חשבתי שלא נכון להתגמש עם הדרישות של האסיר הראשון שפתח בשביתת רעב", אמר. "ידעתי לאן זה יוביל והערכתי שרבים יאמצו את השיטה, כפי שאכן קרה. אם האסירים יפרו את ההתחייבויות עליהן חתמו ויחזרו לפעול מהכלא בהכוונת הטרור – נבטל את ההטבות". בנוגע לשריפות מסגדים בידי יהודים, אמר כהן: "שריפת מסגדים גורמת לנזק בל ישוער לישראל, הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה מדינית. נרדד את הפעילות האקטיבית שלנו נגד אותם גורמים אם נזהה שהפעילות הזו שלהם דועכת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תמונת ארכיון של פעילי חמאס, מחזיקים משגר של רקטת RPG נגד טנקים במחנה נוסיראת ברצועת עזה. רויטרס
חמאס הגיע לרמה של צבא מדינתי/רויטרס

לנושא הסייבר, אשר עלה במלוא העוצמה בימים האחרונים, התייחס גם כן כהן במהלך הפגישה. "זה לא סוד שהעולם נמצא כבר מספר שנים במרוץ חימוש של ממש בתחום הסייבר, וכל מדינה מבקשת להשיג לעצמה יכולת בתחום זה", קבע. "ניתן לומר כי כבר היום אנחנו נמצאים בשלב אותו ניתן להגדיר 'על סף מערכה'. בשנת 2004, המדינה הטילה על השב"כ את האחריות לתחום האבטחה וההגנה על תשתיות קריטיות בישראל, כמו מים וסוגיות פיננסיות".

בהתייחס לניסיונות פיגועים נגד גורמים ישראלים בחו"ל, הוא אמר כי בשנה האחרונה מורגשת האצה משמעותית בניסיון לפעול נגד יעדים ישראלים ויהודים בעולם, כשהזרוע המרכזית לכך מובלת על ידי אירן. "רק חלק מהניסיונות פורסמו בתקשורת. מרבית הפעילויות זוהו על ידינו, על ידי המודיעין הישראלי, וחוברו מפיסות מידע מודיעיניות עד לאפשרות לפעול לשיבוש ופגיעה בהתארגנות", סיפר. "בניסיון הפיגוע בתאילנד נמצאה תשתית מאוד מפותחת, כולל שימוש בחומרי נפץ תקניים והפעלת דירות מבצעיות. אירן עומדת מאחורי ניסיון הפיגוע בתאילנד".

את דבריו סיים כהן בהתייחסו למסתננים לישראל: "ברמה הקונקרטית, לא איתרנו שום מעורבות של מסתננים בטרור. אם תימצא, נגדיר אותם כיעד מודיעיני ונתחיל לנקוט נגדם צעדים. נכון לעכשיו זה לא קורה, ולכן אין לנו אנשים ששולטים בשפתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully