וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נחשפה חוליה שתכננה לחטוף ישראלי

29.5.2012 / 16:33

השב"כ חשף את ההתארגנות שהובילו אסירים ביטחוניים מבתי הכלא בישראל, ותכננו לחטוף ישראלי שישמש קלף מיקוח לשחרורם. מדובר בחברי ארגון "גדודי לוחמי הקודש" מחברון ועזה

השב"כ חשף בתחילת החודש חוליית טרור מחברון ומרצועת עזה שתכננה לחטוף אזרח ישראלי, כקלף מיקוח לשחרור אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל – כך הותר היום (שלישי) לפרסום. לדברי השב"כ, החטיפה נועדה להביא לשחרורם של חלק מחברי החוליה, השפוטים למאסרי עולם.

חוליית הטרור אשר תכננה לחטוף אזרח ישראלי, מאי 2012. שב"כ, ספק 500
חלקם שפוטים למאסר עולם בישראל. חברי החוליה/ספק 500, שב"כ

מחקירת השב"כ עולה, כי מאחורי פעילות החוליה עומד ארגון הטרור "גדודי לוחמי הקודש" (בערבית: כתאיב אל-מוג'אהדין), שפרש מהזרוע הצבאית של פתח, "גדודי חללי אלאקצא", לאחר שאימץ לו דפוסי פעולה דתיים קיצוניים. בין חמשת חברי החוליה שנחשפה נמצא גם אסעד אבו שריעה, בן 35 מרצועת עזה העומד בראש הארגון החל משנת 2007, שאחיו, עומר אבו שריעה, נהרג במהלך סיכול ממוקד של ישראל.

כמו כן חברים בה מוחמד ברכה עאיש עמור, תושב חאן יונס, כבן 28, פעיל בכיר בארגון ששימש כמתכנן ומוביל הפעילות, וכן איברהים מוחמד סעיד ע'נימאת, תושב חברון, כבן 34, הכלוא למאסר עולם בכלא שיקמה על אונס ורצח אזרחית ישראלית ליד בית שמש בחודש פברואר 2010, ושימש כמי שחיבר בין הפעילים מרצועת עזה לכלוא מחברון. חבר נוסף בחוליה הוא מוחמד עמור, תושב חאן יונס, כבן 27, הכלוא בכלא נפחא ותפקידו היה לחבר בין פעילי הארגון מרצועת עזה לרמזי ערער, תושב חברון, כבן 31 שהסכים לפעול עם פעילי הארגון מרצועת עזה לאחר שחרורו מהכלא.

לאחר החשיפה: האסירים התחייבו להימנע מטרור

מחקירת השב"כ עולה כי כאמור, פעילות החוליה נרקמה בעת ריצוי מאסר משותף של החשודים בכלא שיקמה. לאחר שחרורו של רמזי ערער מהכלא, עמד עמו בקשר טלפוני מחמד ברכה עאיש עמור, מי שעל פי החשד עמד בראש החוליה, תכנן את החטיפה, הנחה את פעיליה וקידם את הפיגוע. עמור הנחה את ערער, אשר עבד ללא היתר באשדוד, להקים חולייה צבאית, שתבצע את החטיפה, וכן לצאת לסעודיה לפגישה עם נציג הארגון לצורך קבלת הנחיות וכסף למימוש החטיפה.

לאחר חשיפת מעורבותם של אסירים ביטחוניים בפרשה זו, חתמו מנהיגי האסירים על התחייבות להימנע מפעילות טרור כלשהי מבין כותלי הכלא, מתוך הבנה כי פעילות כזו עלולה להביא לביטול הקלות בתנאי מאסרם.

בשב"כ מסבירים, כי ארגון "גדודי לוחמי הקודש" מעורב בשנים האחרונות בביצוע ירי רקטות לעבר ישראל, ירי לעבר כוחות צה"ל והפעלת מטענים על גדר המערכת סביב רצועת עזה. עוד נמסר, כי הארגון פועל בחסות ובידיעת חמאס, ואף מקבל ממנו מימון כספי, אמצעי לחימה, הדרכה וסיוע מקצועי - כל זאת לצורך ביצוע פיגועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully