וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשל מונה למפקד חיל האוויר: "לפנינו מבחן משמעותי"

10.5.2012 / 18:48

אלוף אמיר אשל, שכבר החל לפני כשלושה חודשים תהליך חפיפה, מחליף את אלוף עידו נחושתן. "על כתפיו של החיל משקל אסטרטגי גדול, משמעותי ומיידי", אמר הרמטכ"ל בטקס המינוי

דובר צה"ל

(צילום ועריכה: דובר צה"ל)

מביט לאירן? אלוף אמיר אשל מונה היום (חמישי) למפקד חיל האוויר בטקס שנערך בלשכת הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, ובמעמד שר הביטחון, אהוד ברק, חברי פורום המטה הכללי, אלופי צה"ל ומשפחות המפקדים. אשל, שעל מינויו הכריז הרמטכ"ל לפני כשלושה חודשים ומאז החל בתהליך חפיפה, יחליף את אלוף עידו נחושתן שייצא בקרוב לחופשת פרישה מצה"ל. ביום שני הבא יתקיים טקס ההחלפה הרשמי ולאחר מכן תיערך מסיבת פרידה מאלוף נחושתן, שהחל את דרכו בצה"ל בשנת 1975 כטייס מטוס הקרב סקייהוק ויסיים את 37 שנות שירותו לאחר שכיהן במשך ארבע שנים כמפקד חיל האוויר.

טקס מינוי מפקד חיל האוויר. דובר צה"ל
מימין לשמאל: גנץ, מפקד החיל היוצא - נחושתן, המפקד החדש אשל, ושר הביטחון ברק/דובר צה"ל

שר הביטחון בירך את אלוף נחושתן ואמר כי "חיל-האוויר, לאורך שני הדורות האחרונים, הוא זרוע ההכרעה העיקרית של ישראל ואבן הראשה של כוח ההרתעה שלה". הרמטכ"ל הודה למפקד חיל-האוויר היוצא ואמר כי "יש לנו את חיל-האוויר הטוב בעולם. על כתפיו של החיל משקל אסטרטגי גדול, משמעותי ומיידי".

אלוף נחושתן איחל הצלחה לאלוף אשל ואמר כי הוא סמוך ובטוח ביכולתו להנהיג את חיל-האוויר באתגרי העתיד. עוד הוסיף נחושתן כי "חיל-האוויר הוא גוף הפועל בכל יום, בכל רגע, 365 ימים בשנה, מדן ועד אילת ובכל העולם, כאשר לנגד עיניו עומד כל העת ביטחון מדינת ישראל".

אלוף אשל, הודה לשר הביטחון ולרמטכ"ל על האמון שהביעו בו בעצם בחירתו לתפקיד ואמר כי "אלוף עידו נחושתן משאיר אחריו חיל-אוויר חזק ואיכותי עם תהליכים רבים בצלמו ובדמותו". עוד הוסיף אשל כי "לפנינו עומדים מבחנים משמעותיים ואנו מוכנים לכל משימה לה נדרש".

האלוף המכונה "נפוליאון"

אלוף אשל, המכונה "נפוליאון" בפי מכריו בחיל האוויר בשל גובהו, הכריזמטיות שלו ומידה מסוימת של יהירות בה ניחן, הוביל בצה"ל גישה אשר במרכזה הידוק שיתוף הפעולה בין הטייסים ללוחמים על הקרקע. שיתוף הפעולה התבטא, למשל, במבצע "ימי תשובה" שנערך בסוף 2004 לאחר ירי קסאמים מרצועת עזה. "הוא איש של אנשים וכריזמטי מאוד", מספרים עליו קצינים שישבו עמו כשקיבל החלטות גורליות לפני תקיפה.

אשל שימש כטייס קרב במלחמת לבנון הראשונה, מונה לאחר מכן למדריך בבית הספר לטיסה, שימש כסגן מפקד טייסת "נץ" ומפקד טייסת "ברק", היה ראש מחלקת מבצעים במטה חיל האוויר ואז מונה למפקד בסיס "רמון". במהלך פיקודו על הבסיס, ארעה תקלה במהלכה שוגר בשוגג טיל ובדרך נס לא נפגע איש. מאוחר יותר קודם אשל למפקד בסיס תל נוף, ראש להק אוויר ולאחר מכן לתפקיד השני בחשיבותו בחיל, כראש מטהו של אלוף אליעזר שקדי.

לקריאה נוספת:
גנץ הכריע: אלוף אמיר אשל הוא מפקד חיל האוויר הבא
פרשנות: ה"גולנצ'יק" מחיל האוויר מתכונן לתפקיד חייו
אחרי אשל: מהם המינויים הבאים הצפויים במטכ"ל?

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully