וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "ביטול חד צדדי של הסכם הגז - סימן לא טוב"

שר החוץ הביע תקווה כי המחלוקת בנושא הגז עם מצרים תיפתר במישור העסקי, ואמר כי מדובר בהסכם מסחרי חשוב שנתן ביטוי ליחסים היציבים. על הבחירות אמר: "צריך לכבד כל הכרעה"

"הסכם אספקת הגז הוא לא חלק מהסכם השלום, אבל הוא הסכם מסחרי חשוב שנתן ביטוי ליחסים היציבים עם ישראל. ביטול חד צדדי הוא סימן לא טוב, ואנו מקווים שהוויכוח יפתר במישור המסחרי" - כך אמר הבוקר (שני) שר החוץ, אביגדור ליברמן, בהתייחסו לדיווחים לפיהם מצרים ביטלה את הסכם הגז עם ישראל.

אמש הודיעה חברת הגז הממשלתית במצרים לחברת EMG כי היא מבטלת את הסכם הגז הטבעי, המוביל גז מהשכנה הדרומית לישראל. עם זאת, לאחר הפרסום אמר מקור בכיר בצבא מצרים לרשת טלוויזיה מצרית שהעסקה לא בוטלה אלא הופסקה בשל סכסוך על העברת כספים.

בראיון לקול ישראל התייחס ליברמן למצב הרגיש במצרים. "אנחנו מודעים לכך שמצרים מתמודדת עם שורת אתגרים ובעיות ואנו מאחלים לה שתתגבר. שמירת האינטרס הלאומי תחייב שמירה על הסכם השלום עם ישראל, גם מצידנו וגם מצידם. אנו מקווים שהם יכבדו את ההסכמים", אמר שר החוץ.

"צריך לכבד כל הכרעה בבחירות במצרים"

בהתייחסו לבחירות במדינה ועליית האחים המוסלמים, אמר ליברמן: "זה לא בידנו מה תהיה ההכרעה בבחירות במצרים. צריך לכבד כל הכרעה, גם אם פחות נוח לנו להתמודד עם העובדות. לא צריך להתבלבל בין מצוי לרצוי".

ליברמן הגיב לדיווח כי העביר מסמך לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיו מצרים יותר מדאיגה מאירן, ואמר כי משרדו מייצר הרבה ניירות עמדה. "בנייר העמדה הבסיסי מדינת ישראל מתכוונת לשמור על הסכם שלום וזה אינטרס עליון של מצרים. אנו מקווים שכך יתנהגו המצרים, ואנחנו משתדלים להיות קואופרטיביים. הסכמנו לכניסת שבעה גדודים מעבר לכלול בהסכם השלום על מנת להבטיח את הביטחון בסיני". שר החוץ הבהיר כי ישראל ממשיכה לעקוב אחר המתרחש במצרים. "אנחנו קשובים ומקווים שדברים יסתדרו", סיכם ליברמן.

גם בצד השני הבהירו גורמים במצרים כי הרקע למחלוקת הוא עסקי. המהנדס האני דאחי, יו"ר חברת הגז המצרית הלאומית, אמר כי להחלטה המצרית להפסיק את הזרמת הגז לישראל אין רקע מדיני, אלא התקבלה אך ורק מתוך שיקולים מסחריים וכלכליים. בראיון לרשת אל-ג'זירה אמר דאחי: "דרשנו מישראל יותר מפעם אחת להסדיר את חובותיה באיחור והיא לא עשתה זאת. לאור זאת נקטנו בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו. למועצה הצבאית ולממשלת מצרים לא היה כל קשר להחלטה".

מוחמד שועייב, יו"ר חברת הגז המצרית EGAS, טען גם כי ישראל היא זו שלא עמדה בהתחייבויותיה הכספיות בהסכם הגז שנחתם בין המדינות.

השתתף בהכנת הידיעה: ניר יהב

עוד בנושא
"מצרים הודיעה: מבטלים את הסכם הגז עם ישראל"
בישראל מרגיעים: אין כל שינוי במדיניות הגז המצרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully