וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סנקציות אירופיות על סוריה, בלי חרם טיסות

ניר יהב

27.2.2012 / 13:20

שרי החוץ של האיחוד סיכמו על חבילת עיצומים חדשה על המשטר בדמשק, כולל הבנק המרכזי, אולם הטיסות המסחריות יימשכו בינתיים. ההרג בשטח נמשך: 15 הרוגים היום, רובם בחומס

רויטרס

שרי החוץ של האיחוד האירופי, המכונסים היום (שני) בבריסל, סיכמו ביניהם על הקשחה נוספת בסנקציות שמטיל האיחוד על סוריה, ובכלל זה הקפאה של נכסי הבנק המרכזי הסורי באירופה. צעדים נוספים במסגרת המאמצים להרתיע את שלטונות דמשק מהמשך הרג אזרחים כוללים הקפאת נכסים והגבלות תנועה על שבעה אישים סורים נוספים המקורבים לשלטונו של הנשיא בשאר אסד ושורה של הגבלות בתחום המסחר, בין היתר על יבוא מתכות ואבנים יקרות מסוריה. כמו כן, נאסרה נחיתת טיסות מטען מסוריה באירופה - אך בניגוד לדיווחים מהשבועות האחרונים, לא מומשו האיומים לחסום גם טיסות נוסעים מסחריות.

עוד כותרות מהחזית הסורית:
אתמול נערך משאל עם: עוד 16 שנות שלטון לאסד?
סוף השבוע היה עקוב מדם: לפחות 100 הרוגים בשבת
על רקע כינוס "ידידי סוריה": קופי אנאן מונה לשליח לדמשק
אובמה: "כל אמצעי כשר כדי לשים קץ להרג בסוריה"

משמאל: שרי החוץ של בריטניה, הולנד, לוקסמבורג וצרפת בכינוס שרי החוץ של האיחוד האירופי, בריסל, 27 בפברואר 2012. רויטרס
משמאל: שרי האוצר של בריטניה, הולנד, לוקסמבורג וצרפת, היום בבריסל/רויטרס

הסנקציות החדשות מצטרפות לסבבי העיצומים הקודמים, שכללו בין היתר אמברגו נשק ואמברגו נפט, כמו גם "רשימה שחורה" של כמעט 150 אישים וחברות שהוטלו עליהם הגבלות תנועה והקפאת נכסים. חלק ממדינות אירופה כבר הטילו סנקציות נוספות, בין היתר על ייבוא פוספטים מסוריה.

"הנושא האמיתי כמובן, הוא איך להגביר את הלחץ כדי לעצור את האלימות", הסבירה היום קתרין אשטון, שרת החוץ של האיחוד. "כבר עצרנו את ייצוא הנפט", הוסיף שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג. "אנו מגבירים את הקשר שלנו עם האופוזיציה, במיוחד עם המועצה הסורית הלאומית שעמה נפגשתי ביום שישי. אנו מספקים סיוע הומניטרי, כך שאנו עושים מאמצים גדולים בניסיון לטפל במצב בסוריה. אבל כמובן בהעדרה של החלטה באו"ם, זה שונה מאוד מאשר בלוב. יש גם סיבות נוספות, אבל הבסיסית ביותר היא שמועצת הביטחון של האו"ם לא הסכימה על הצעת החלטה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אחדי חודש: הצלב האדום הושיט סיוע לחמה

אסד לא נרתע עד כה ולא שינה את מדיניותו הרצחנית כלפי בני עמו בעקבות הסנקציות הקודמות, ונראה כי על פי ההתפתחויות בשטח, דבר לא השתנה גם כעת. פעילי אופוזיציה בסוריה דיווחו כי רק היום מאז שעות הבוקר, נמנו כבר 15 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי סוריה, לאחר כ-60 הרוגים לפחות אתמול. רוב ההרוגים היום נמנו בעיר חומס, הנצורה ומופגזת זה יותר משלושה שבועות ברציפות. ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון דיווח כי צבא סוריה משגר משעות הבוקר המוקדמות פגזים לעבר שכונת באבא עמרו בעיר, כמו גם לעבר השכונות חאלדייה ובאב סבאע. עוד דווח כי בפרברי העיר התפרשו כוחות רבים של צבא סוריה.

פעיל אופוזיציה בשם אבו בכר אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי חומס היא "בירת המהפכה הסורית", ולכן מנסה לדכא את המחאה שם תוך שימוש "בכל אמצעי אפשרי". לדבריו, מאז תחילת המתקפה הנוכחית על חומס נהרגו בה כבר כ-700 בני אדם, וזאת מבלי שספרנו את הנעדרים".

במקביל, נמשכים מעשי הדיכוי גם במוקדים נוספים. עדי ראייה דיווחו היום כי כוחות הצבא פשטו על העיירה חטאב שבפרברי העיר הצפונית חמה, ועצרו עשרות בני אדם באזור. פעילות דומה התרחשה בפרברי העיר הדרומית דרעא. הצפון המדינה, דיווחו פעילים כי הצבא מפגיז בארטילריה את העיירות שסביב לעיר אידליב, ובהן ביניש, סארמין ומערת א-נועמאן. עיירות אלו נשלטו בשבועות האחרונים בידי מחתרת המורדים "הצבא הסורי החופשי", והבוקר מדווחים תושביהן כי התעוררו לקול הרעשה ארטילרית, וכי הפגזים נוחתים בשטחן ללא אבחנה, בעוד טנקים מקיפים אותן ונערכים להיכנס פנימה.

בתוך כך, הודיע היום הצלב האדום הבינלאומי כי לראשונה זה חודש, הצליחו אנשיו להיכנס לחמה, ולהושיט סיוע בצורת מזון ומצרכים נוספים ל-12,000 מתושביה. בארגון הוסיפו כי אנשיו ממשיכים במאמציהם להושיט סיוע גם לתושבי חומס, בינתיים ללא הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully