וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה הסכים לשחרור המחבל שניסה להתנקש בו

לקראת השלמת השלב השני בעסקת שליט: מנהיגה הרוחני של ש"ס הודיע בפגישתו עם שגריר צרפת כי הוא מוכן שסלאח חמורי, המחבל בעל האזרחות הצרפתית, ישוחרר, כפי שביקש הנשיא סרקוזי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: אמיר קוטיגרו)

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, הביע בצהריים (ראשון) את הסכמתו לשחרור המחבל בעל האזרחות הצרפתית סלאח חמורי שתכנן להתנקש בחייו. הרב נתן הסכמתו למהלך במסגרת פגישה עם שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, בה השתתף גם יו"ר ש"ס, אלי ישי. בתום הפגישה מסר ישי כי הרב העביר אגרת לנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בה הביע הסכמתו לשחרור האסיר.

לא הביע חרטה על המעשים בהם הורשע

"הרב העריך את פעולות הנשיא לטובת מדינת ישראל וגם לטובת היהודים הגרים בצרפת כך שהרב מבחינתו מוכן לוותר על כל מה שקשור אליו באופן אישי בתנאי שיהיה טוב לכלל ישראל. ההחלטה הייתה מתוך ראייה כוללת, הערכה לנשיא ודאגה לכלל היהודים הנמצאים בצרפת", מסר ישי.

בשנת 2009 דחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את בקשתו של נשיא צרפת סרקוזי לשחרר את חמורי. בסביבת ראש הממשלה אמרו אז כי נתניהו הבהיר לסרקוזי כי "לאחרונה ועדת שחרורים דנה בעניינו ומצאה כי אינו עומד בתנאים לשחרור מוקדם. זאת, בהסתמך בין השאר על בא כוח היועץ המשפטי לממשלה שסבר ששחרורו המוקדם יהווה סיכון לביטחון הציבור, ולאור העובדה כי הוא לא הביע חרטה על המעשים בהם הורשע". בפנייה שהעביר סרקוזי לנתניהו, ציין הנשיא הצרפתי ששחרור האסיר יהווה מחווה של רצון טוב.

עוד באותו נושא:
עסקת שליט: שב"כ מגבש רשימת האסירים לשלב השני
נתניהו ב-2009: מתכנן ההתנקשות ברב עובדיה לא ישוחרר
סרקוזי לנתניהו ב-2009: "שחררו את מתכנן רצח הרב עובדיה"

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully