וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ ישראל ביתנו וש"ס: נדחתה ההצבעה על טרכטנברג

פנחס וולף

2.10.2011 / 18:42

בשל התעקשות ליברמן וישי לא תקיים מחר הממשלה הצבעה על אישור הדו"ח, אלא רק תדון בו. מיסז'ניקוב: "להצביע על זה יומיים אחרי החג? זה ניסיון לעשות הצבעה חטופה על דו"ח לקוי"

ניצחון לישראל ביתנו: לאחר ששרי המפלגה הודיעו כי אם תיערך הצבעה מחר בישיבת הממשלה על מסקנות ועדת טרכטנברג, הם יצביעו נגד המסקנות, הוחלט הערב (ראשון) לקיים את הדיון כמתוכנן, אך לדחות את ההצבעה על המסקנות, ככל הנראה לשבוע הבא. "לא חיפשנו ניצחון", אמר שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, שהוביל את המהלך מטעם ישראל ביתנו, בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "יש מצוקה חברתית וכלכלית. יום לפני ראש השנה הוגש הדו"ח, ויומיים אחרי החג להצביע על זה? השרים הם מגני השכפ"ץ להחלטות הממשלה? היה ניסיון לעשות הצבעה חטופה. הדו"ח לקוי וקלוקל".

עוד בנושא
הסטודנטים לנתניהו: ”לא לאשר את דו”ח טרכטנברג”
טרכטנברג משיב אש: ”המוחים לא קראו את הדו”ח”


"אם נאשר את הדו"ח כמו שהוא, מה עשינו?", המשיך השר, "בשביל מה צעדו חצי מיליון בני אדם? הייתי מעדיף שידחו את הדיון בכלל, מפני שזה דו"ח כבד משקל, וכדאי שהשרים יכירו את הדו"ח לפני שיתחילו לדבר עליו. אם יהיה דיון רציני, לדעתי יצטרכו לעשות שיפורים. מי שסובל כרגע זה לא ישראל ביתנו – אלא השכבות החלשות".

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב בוועידת התיירות בירושלים, מרץ 2011. מגד גוזני
"ניסיון לבצע מחטף". מיסז'ניקוב/מגד גוזני

גם יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הודיע הערב על דרישתו לדחות את ההצבעה על הדו"ח. ישי אף רמז כי אם לא ישתנו חלקים מהדו"ח – תצביע ש"ס נגדו, לכשיובא לבסוף להצבעה. "דו"ח ועדת טרכטנברג, גם על פי הודעת חלק מחבריו, הוא דו"ח חלקי", אמר ישי, "אין בו התייחסות לשכבות החלשות. אותם אלו שלא מסוגלים להתחיל את החודש ואף אין התייחסות לנושא הדיון הציבורי. לאור זאת, אבקש שלא להביא את מסקנות הדו"ח להצבעה מחר בממשלה. אם יהיה מי שיתעקש להביא את הדו"ח להצבעה, לא יוכלו שרי ש"ס לתמוך בו".

לא רק השרים מתנגדים. יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית ואחד ממובילי המחאה החברתית, איציק שמולי, אמר לנציגי הסיעות בכנסת כי אמנם יש בדו"ח אלמנטים חיוביים, אולם בצד זאת חסרים בתחומים השונים המלצות מהותיות שהיו יכולות להתמודד עם בעיית האי-שוויון בחברה, יוקר המחיה ומצב הדיור בצורה טובה יותר. "לפיכך, לא נכון בשום אופן להעלות את הדו"ח להצבעה כמקשה אחת", אמר שמולי, "ובכל מקרה, לאור הביקורת הרבה, אני מצפה כי הממשלה תקצה זמן נוסף למיצוי הדיון הציבורי עליו".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully