וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: בוחנים מחדש מכירת ציוד צבאי לישראל

ממשרדו של ראש הממשלה קמקרון נמסר כי הממשלה בוחנת חוזים למכירת ציוד בשווי 8 מיליארד ליש"ט לאור המבצע בעזה. עם זאת, שרים בריטים הדגישו כי לישראל "הזכות להגנה עצמית"

אירופה מגבירה לחץ: "בוטלה ועידת ה-G-8 ברוסיה". רויטרס
גינה נחרצות את הפגזת בתי הספר בעזה. קמרון/רויטרס

ממשלת בריטניה שוקלת מחדש מכירת מערכות וציוד צבאי לישראל בשווי שמונה מיליארד ליש"ט ותבחן את רישיון המכירה בשל מבצע "צוק איתן" – כך נמסר היום (שני) ממשרדו של ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. עם זאת, שרים בריטים אמרו שהם לא יעצרו את רישוי מכירת הציוד הצבאי לישראל על הסף, משום שהם מאמינים שיש להם "זכות לגיטימית להגנה עצמית".

החוזים – בעיקר למכירת תוכנות הצפנה, תקשורת צבאית וחלקי כלי נשק – ייבחנו בנפרד בכדי להבטיח שלא נעשה בהם שימוש לדיכוי, כך דווח בגרדיאן הבריטי. דאונינג סטריט, מעונו של קמרון, אישר כי הוא אכן מבצע בדיקה לאחר שקמרון התבטא בחריפות בעניין המשבר בעזה, ואמר כי האו"ם צדק שגינה את הפצצת בתי הספר ברצועה וכינה את האירוע "שערורייה מוסרית". עם זאת, קמרון דחה את טענתו של אד מיליבנד ממפלגת האופוזיציה נגד הכניסה הקרקעית של ישראל לרצועה והבהיר כי ממשלת בריטניה האשימה את חמאס בהסלמת המצב.

מלחמה בדרום - היום ה-28: עדכונים שוטפים
נתניהו: המבצע יסתיים רק כשיושב השקט לאזרחי ישראל
ראש אמ”ן לשעבר: ”ההחלטה על ההתנתקות הייתה נכונה”
”מזלזלים בנו”: עוזבים את הקיבוץ בשל מנהרות הטרור

טנק של צה"ל בגבול רצועת עזה – 3 באוגוסט 2014. GettyImages
רישיונות ייצוא הוענקו ל-130 חברות בריטיות בין היתר למכירת רכיבים לטנקים ולמזל"טים. חיילים עומדים על טנק בגבול רצועת עזה/GettyImages

"אנחנו בוחנים בשעה זו את כל רישיונות הייצוא לישראל בכדי לאשר את מה שאנו רואים כראוי", אמר סגן הדובר של ראש הממשלה הבריטי. רישיונות ייצוא בשווי 42 מיליון ליש"ט הוענקו ל-130 חברות בריטיות, בין היתר למכירת רכיבים לטנקים ולמזל"טים.

בשבוע שעבר שר הזהיר החוץ הבריטי פיליפ המונד את ישראל כי דעת הקהל בעולם המערבי אינה לצדה, בנוגע למבצע "צוק איתן" וללחימה ברצועת עזה. בריאיון לרשת "סקיי ניוז" הבריטית בעת ביקורו בישראל ובגדה המערבית, אמר המונד: "ככל שהמבצע נמשך ומניין ההרוגים האזרחים ברצועת עזה עולה, דעת הקהל במערב הופכת יותר ויותר מודאגת ופחות סימפטית כלפי ישראל". המונד הוסיף: "אני קורא לשותפיי הישראלים ולערכיהם המערביים, לעשות כל שניתן במסגרת זכותם להגנה עצמית, להימנע מפגיעה באזרחים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
כוחות צה"ל בשטח כינוס ליד גבול רצועת עזה. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה – מבצע צוק איתן, 4 באוגוסט 2014. רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה/רויטרס
אזעקה בעיר אשקלון – מבצע צוק איתן, 4 באוגוסט 2014. רויטרס
אזעקה באשקלון/רויטרס
טנקים של צה"ל חוזרים מרצועת עזה לעבר ישראל – 3 באוגוסט 2014. רויטרס
טנקים שבים מעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully