וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה דורש מישראל להפסיק את החיסולים באיראן"

על רקע פגישתם של אובמה ונתניהו מחר בוושינגטון, מדווחת רשת סי-בי-אס כי גורמים בממשל האמריקני מפעילים לחץ על ישראל להפסיק את ההתנקשויות במדעני הגרעין על אדמת איראן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עתיד לנחות הבוקר (ראשון) בוושינגטון, וייפגש מחר בבית הלבן עם הנשיא ברק אובמה. במהלך פגישתם צפויים השניים לדון בשורה של סוגיות שנמצאות במחלוקת בין שני המנהיגים – בראשן המשא ומתן מול הפלסטינים והטיפול בגרעין האיראני – אולם נראה כי לאחרונה התגלעה סוגיה נוספת שמעיבה על יחסיהם של השניים.

עוד בוואלה! חדשות:
אובמה לפוטין: הסג מיד את כוחותיך מאוקראינה
סין: "בדלנים מוסלמים אחראים לפיגוע בתחנת הרכבת"
היום: "חוק המשילות" מגיע לישורת האחרונה

על פי דיווח ברשת סי-בי-אס האמריקנית, המתבסס על מקורות בסוכנויות המודיעין של ישראל, מפעיל ממשל אובמה לחץ כבד על ישראל להפסיק לבצע חיסולים על אדמת איראן של בכירים בתכנית הגרעין, בניסיון לעכב את התקדמותה. על פי אותם גורמים, בכירים בממשל האמריקני - שמדיניותו המוצהרת דוגלת בעיכוב תכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית בדרכים דיפלומטיות - העבירו מסרים לעמיתיהם בישראל לפיהם ארצות הברית אינה רוצה שישראל תמשיך עם מדיניות החיסולים הזו.

אף שישראל מעולם לא הודתה בכך באופן רשמי, בכלי תקשורת זרים פורסם בשנים האחרונות על כך שסוכני מוסד התנקשו ברחבי איראן בכמה מדענים בכירים בתכנית הגרעין. זאת, במטרה להאט את היכולת של איראן להשיג התקדמות משמעותית בכוונותיה לפתח פצצה. בשנים האחרונות קיפחו את חייהם חמישה מדענים, רובם עקב פיצוץ ברכבם בשעות הבוקר.

ברק אובמה ובנימין נתניהו. AP
לחץ כבד להפסיק עם החיסולים. אובמה ונתניהו בבית הלבן/AP

בצל הדיווח האמור, ידונו מחר אובמה ונתניהו גם בהתקדמות תהליך השלום עם הפלסטינים. ביום חמישי האחרון דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" כי הנשיא, שעד כה השתדל להימנע מהתערבות ישירה במשא ומתן, יפעיל לחץ על ראש הממשלה להסכים להסכם המסגרת שניסחו שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, וצוותו.

על פי הדיווח, שמתבסס על דברים שאמרו בשבוע שעבר יועציו של אובמה, מטרת הנשיא היא להודיע על הסכם המסגרת עד סוף חודש אפריל – תום תשעת החודשים שהציב קרי בקיץ האחרון לשיחות השלום. "עכשיו זו הזדמנות טובה בשבילו להתערב", אמר אחד הגורמים המקורב לאובמה. "הנשיא לא מעוניין שאי ההתערבות שלו היא שתכריע בין הצלחה לכישלון (התהליך)", הוסיף גורם רשמי בכיר בבית הלבן.

באשר לתוכנו של הסכם המסגרת, בכירים בוושינגטון הבירה העריכו כי הוא יכלול את כל הסוגיות המשמעויות. עם זאת, נתניהו ואבו מאזן יוכלו להביע הסתייגויות, "כל עוד הם לא פוגעים במסגרת", לדברי גורמים ששוחחו עם העיתון האמריקני.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רמאללה, 12 בדצמבר 2013. רויטרס
הסכם מסגרת עד חודש אפריל. קרי ואבו מאזן ברמאללה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully