וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: "חוק המשילות" מגיע לישורת האחרונה

2.3.2014 / 8:00

החוק, שמבקש להעלות את אחוז החסימה ל-3.25% ולהקשות על הפלת הממשלה, יעלה לדיון אחרון בוועדת החוקה. אם יאושר, בהמשך החודש יצביעו עליו חברי הכנסת בקריאה שנייה ושלישית

ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר נושא דברים במליאת הכנסת במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
כדי להפיל את הממשלה, על האופוזיציה יהיה להציג הרכב מלא לממשלה חלופית/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ

אחרי לא פחות משבעה חודשי דיונים סוערים בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת, הדנה בהכנתו לקריאה שנייה ושלישית, יעלה היום (ראשון) חוק המשילות לדיון אחרון ומרתוני, אליו הוגשו עד כה 150 הסתייגויות שיידונו במהלך היום. אם לא יהיו עיכובים נוספים, יובא מחר החוק להצבעה בוועדה, ולאחר אישורו יעבור למליאת הכנסת.

ביום רביעי האחרון ניהל יו"ר הקואליציה, יריב לוין, שיחת ועידה טלפונית עם יושבי הראש של כל הסיעות החברות בוועדה על מנת להבטיח שכל חברי הכנסת יתייצבו להצביע כך שיובטח לחוק רוב בוועדה.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
אובמה לפוטין: הסג כוחותיך מאוקראינה - לאלתר
"דומרני קרא לי 'אח שלי' - והחיים שלי נהרסו"
דריכות לקראת "עצרת המיליון" של החרדים בירושלים

שרת המשפטים ציפי לבני, ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
התנועה מתנגדת לחוק מחשש שלא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הבאות. לבני/אדריאן הרבשטיין

על פי מתווה החוק, יועלה אחוז החסימה לכנסת ל-3.25%, המהווים ארבעה מנדטים. מדובר בסעיף המרכזי ביותר, הנתון במחלוקת חריפה בין הקואליציה לאופוזיציה. כל סיעות האופוזיציה אף קבעו עמדה משותפת נגד החוק. כיוון שכמה חברי כנסת מהקואליציה, ובעיקר מהסיעות הקטנות בה כמו התנועה ותקומה - הפלג החרד"לי של הבית היהודי, מתנגדים לחוק מחשש שלא יעברו בעצמם את אחוז החסימה בכנסת הבאה, תתקשה הקואליציה לגייס רוב להצעה.

מדובר בשינוי חוק יסוד, הדורש את תמיכתם של 61 חברי כנסת לפחות. לצורך כך, התבקשו חברי הקואליציה שלא לטוס לחו"ל בין 10 ל-12 במרץ, אז צפוי החוק לעלות להצבעה במליאת הכנסת, וזאת כדי להתמודד עם חברי כנסת מהקואליציה שלא יתמכו בו, כפי שקרה כשעלה בקריאה הראשונה בחודש יולי.

סעיף מרכזי אחר בחוק קובע כי כדי להפיל ממשלה, לא יהיה די בכך שהאופוזיציה תגייס רוב של 61 חברי כנסת, אלא יהיה עליה להציג הרכב מלא לממשלה חלופית, הכולל את ראש הממשלה, השרים וקווי היסוד. סעיף זה יקשה באופן משמעותי על הפלת ממשלה. בנוסף, יצומצם מספר השרים ל-19 ומספר סגני השרים לא יעלה על ארבעה.

העברת החוק היא חלק מחבילה של שלושה חוקים, יחד עם חוק הגיוס וחוק יסוד: משאל עם, שלקואליציה יש עניין להעביר עד צאת הכנסת לפגרת החורף בעוד שלושה שבועות.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully