וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: "אם התנאים ישתנו – ייתכן שנשוב לגולן"

10.6.2013 / 0:59

לאחר שהודיעה על החזרת פקחיה המשרתים בכוח אונדו"ף בגולן הסורי עקב הקרבות סמוך לגבול, הבהיר שר החוץ של אוסטריה: "משהו חייב להשתנות, ללא קשר לזהותו של ממלא המשימה"

צילום: יותם אסרף, סרטון שהועלה לרשת, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד

(חילופי האש בגבול ברמת הגולן, בשבוע שעבר)

אוסטריה לא שוללת צעד שבו תחזיר את פקחי האו"ם מטעמה לגולן הסורי אם המצב באזור ישתפר – כך אמר אתמול (ראשון) שר החוץ האוסטרי מיכאל שפינדלגר לעיתון "אוסטריך". ביום חמישי הודיעה אוסטריה, שמספר הפקחים מטעמה בכוח הרב-לאומי אונדו"ף מונה כ- 380 מתוך כאלף פקחים המוצבים ברמת הגולן, כי תסיג את אנשיה עקב ההידרדרות הביטחונית והקרבות העזים שהתנהלו באזור קוניטרה בין צבא סוריה לבין המורדים. אלא שאתמול אמר השר האוסטרי: "משהו במנדט יהיה חייב להשתנות. ללא קשר לזהותו של מי שיחליף אותנו, מצבו צריך להיות טוב משלנו. איננו שוללים חזרה לגולן, אם התנאים ישתנו".

מוצב זיוונית של האו?ם בקוניטרה שנפגע היום, יוני 2013. ג'יליס
מוצב של האו"ם באזור הגבול בין ישראל לסוריה, ליד קוניטרה, בשבוע שעבר/ג'יליס

בשבוע שעבר אמר שר החוץ האוסטרי כי הפקחים האוסטרים יישארו באזור בארבעת השבועות הבאים, על מנת להבטיח העברה מסודרת של המשימה. על כך אמר שפינדלגר לעיתון האוסטרי כי ייתכן שמשך ההישארות בגולן יתארך מעט. "אם זה ייקח שישה שבועות, בסדר", אמר השר, "אבל אם לא תימצא אף מדינה שתחליף אותנו, אינני רואה מדוע שלא נעזוב מוקדם יותר".

בשבוע שעבר הציעה רוסיה לקבל על עצמה את המשימה ולשלוח לגולן פקחים שיחליפו את אלה האוסטרים, אולם האו"ם דחה את ההצעה והסביר כי הסכם הפירוז שנחתם בעבר בין ישראל וסוריה מונע ממדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם לשלוח לאזור פקחים מטעמן.

מורדים סורים השתלטו על הצד הסורי של מעבר קוניטרה, 6 ביוני 2013. ג'יליס
קרבות בגולן הסורי שצולמו משטח ישראל, בשבוע שעבר/ג'יליס

הודעת אוסטריה על הסגת כוחותיה מהגולן גרמה להבעת צער מצד גורמים שונים. ג'וזפין גררו, דוברת מטעם האו"ם, אמרה ביום חמישי כי ההחלטה "תשפיע על היכולת המבצעית לשמר את הפסקת האש רבת השנים בין ישראל לבין סוריה". היא הוסיפה כי אוסטריה הייתה "עמוד השדרה של המשימה ונסיגתה תשפיע על יכולת הפעולה המבצעית". היא ציינה עוד כי האו"ם מקיים משא ומתן עם אוסטריה בנוגע למועד החלפת הכוחות, כמו גם לזהות המדינה שתשלח פקחים במקום אוסטריה.

גם משרד החוץ הביע חוסר שביעות רצון מההחלטה האוסטרית. "ישראל מודה לאוסטריה על תרומתה רבת השנים לביטחון באזור, אך מביעה צער על ההחלטה להסיג את חייליה מהגולן", נכתב בהודעת המשרד. "ישראל מקווה שהדבר לא יוביל להסלמה נוספת במצב הביטחון ברמת הגולן, וקוראת לאו"ם לכבד את מחויבותו להחלטה 350 של מועצת הביטחון שבמסגרתה הוקם כוח שמירת השלום ברמת הגולן", נכתב עוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully