וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בעזה: 5 אנשי חמאס נהרגו בזמן הכנת מטען

דווח כי ההרוגים בג’בליה השתייכו לזרוע הצבאית. לפי דיווח אחר, מדובר בפיצוץ של נפל מהלחימה. במקביל, כמה תושבי הרצועה, בהם דובר חמאס לשעבר, הוצאו להורג בחשד שריגלו

תיעוד: פיצוץ המנהרה ממנה הופעל המטען בבית הממולכד. דובר צה"ל
לא ברורה עדיין מה סיבת הפיצוץ/דובר צה"ל

חמישה מחבלי חמאס נהרגו אמש (חמישי) בפיצוץ ברצועת עזה. רשת הטלוויזיה "אל-אקצא" של חמאס דיווחה כי החמישה נהרגו ב"תאונת עבודה", ככל הנראה בעודם מכינים מטענים או פצצות לשימוש במקרה של חידוש הלחימה עם ישראל. באתר "עזה עכשיו" אישרו שמדובר בפעילים של הזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם. עם זאת, דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אל-קודרה, מסר כי ארבעה בני אדם בלבד נהרגו. לפי הדיווח, זו הייתה תאונה במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה. אל-קודרה הוסיף כי גופותיהם נלקחו לבית החולים כמאל עדואן, והדגיש כי טרם ניתן לקבוע את שיוכם הפוליטי של ההרוגים. מנגד, לפי דיווח אחר מרצועת עזה, המעורבים נפגעו ומתו מפיצוץ שמקורו בנפל שנשאר בשטח ולא הופעל בזמן הלחימה בין ישראל לחמאס.

במקביל, אמש אותרה גופתו של דובר חמאס לשעבר אימן טה נמצאה מתחת להריסות בשכונת שג'אעיה שבמזרח עזה. בחודש פברואר עצר מנגנון הביטחון של חמאס את טה, בנו של אחד ממייסדי חמאס, כחלק מחקירה בדבר "התנהגותו, ניצול השפעתו והתעשרות ללא זכות" וחשדות נוספים לניצול לרעה של כספים, ומאז היה כלוא. בהצהרה שפרסם חמאס נמסר כי טה נהרג מהפצצות חיל האוויר בשג'עאיה. על פי ההצהרה, טה נפצע באורח אנוש מהתקיפות ומת זמן קצר לאחר מכן. לעומת זאת, על פי הערכות של מקורות ברצועת עזה, טה הוצא להורג על ידי חמאס בגין ריגול למצרים.

עוד בנושא המלחמה בדרום
גורמים ביטחוניים: "ישראל תגיב בעוצמה אם יחודש הירי"
חמאס: ”מוכנים להצית את האש אם דרישותינו לא ייענו”
האיום הוסר? נמשך ניסיון איתור מנהרות ליד עזה

עשרות פצועים במתקפת צה"ל בביה"ס אונר"א, ג'בליה. רויטרס
הרס בג'בליה/רויטרס

ג'בליה הייתה אחד המוקדים שספגו הכי הרבה אש במהלך מבצע "צוק איתן", כולל הפצצת בית הספר לבנות של אונר"א לפני כשבוע, שבו לדברי האו"ם כ-3,300 אזרחים ביקשו מקלט באותה עת, לאחר שבתיהם נהרסו. בהפצצה נהרגו 13 בני אדם וכ-90 נפצעו.

במקביל, בזמן שבישראל סופרים לאחור את השעות עד פקיעת תוקפה של הפסקת האש הזמנית מחר ב-8:00 בבוקר - ממשיכים בחמאס לאיים. דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עובדייה אמר במסיבת עיתונאים של הארגון כי אנשיו "מוכנים להצית את המערכה מחדש, ולהפוך את הטנקים של צה"ל לצעצועים". עוד אמר: "נפתה את צה"ל במלחמה קרקעית רחבה ונגרום לו לאלפי הרוגים ומאות אסירים במקרה שלא ייכנע לדרישותינו".

במסיבת העיתונאים בעזה הוסיף אבו עוביידה: "ההתנגדות והעם שלנו מוכנים לשלם מחיר, ולשבור את צבא הכובשים. לא נסכים שהמערכה הזו תסתיים בלי הפסקה אמתית של התוקפנות בכל צורותיה, וסיום אמתי של המצור. הביטוי האמתי לכך הוא הקמת הנמל - כל דבר אחר הוא רמאות".

חמאס ממשיך, כך נראה, בהפעלת כוח לא רק כלפי חוץ, אלא גם על בני העם הפלסטיני ברצועה. הערב פורסם כי הארגון הוציא להורג כמה תושבים שנחשדו בסיוע לכוחות צה"ל במהלך הלחימה ברצועה - כך מסר גורם בשירותי הביטחון של חמאס לאתר אינטרנט פלסטיני האוהד את הארגון. "המרגלים הוצאו להורג לאחר שנתפסו 'על חם' מדווחים על המיקום של כוחות ההתנגדות או מפריעים לפעילותם", אמר.

(עדכון ראשון: 23:07)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אש תותחים של צה"ל לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
ייתכן שמדובר בנפל. ירי ארטילרי בזמן המבצע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully