וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר טורקיה לשעבר: "פיוס עם ישראל חיוני לאזור"

10.5.2014 / 10:55

אחמט צ'ליקול, הזכור מפרשת "הכסא הנמוך", סיפר כי "עד כה נרשמה התקדמות חיובית". על הפרק: שיתופי פעולה בתחומי התיירות והאנרגיה, וייתכן שגם סיוע במו"מ עם הפלסטינים

תומך בפיוס למרות "הכסא הנמוך": שגריר טורקיה לשעבר בישראל, אחמט צ'ליקול, אמר בראיון שפורסם בסוף השבוע כי הסכם הפיוס בין שתי המדינות "יהיה חיובי לאזור כולו". צ'ליקול כיהן כשגריר בארץ עד לשנת 2010 וזכור במיוחד מפרשת "הכסא הנמוך", שבה ניסה להשפילו סגן שר החוץ באותם ימים, דני איילון, מול התקשורת הבינלאומית, וגרם למבוכה בינלאומית למדינת ישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
ארה"ב נגד פוטין: "הביקור בקרים - פרובוקטיבי ומיותר"
תקועים בחו”ל בשבת: ”אל על לא דואגת לנו”
האם באמת אכפת לנו מהנערות החטופות בניגריה?

צ'ליקול, מהדיפלומטים הוותיקים והמוערכים בשירות החוץ הטורקי, אמר בראיון כי "עד כה נרשמה התקדמות חיובית בשיחות הפיוס". לדבריו, כדי שמהלך הפיוס יצליח יש לבסס אותו על "שיתופי פעולה כלכליים ואזרחיים שיגבו את המהלך המדיני". הוא הדגיש את תחום התיירות כתחום אזרחי-כלכלי שמאפשר שיתוף פעולה מסוג זה.

מפלים, אנטליה, טורקיה. makarenko, ShutterStock
העיקר התיירות. אנטליה/ShutterStock, makarenko

צ'ליקול הוסיף כי טורקיה וישראל הן שתי "השחקניות החשובות ביותר" באזור המזרח התיכון, ולכן הסכם הפיוס ביניהן יכול להיות חיובי עבור האזור כולו. לטענתו, על שתי המדינות להתמקד בשיתופי פעולה בתחום האנרגיה, שיכולים להועיל לשתיהן ולמדינות אחרות באזור. דבריו של צ'ליקול מדגישים את השפעת מאגרי הגז הישראלי שהתגלו בים התיכון על מעמדה של ישראל באזור. השגריר לשעבר אמר גם כי "לאור הקיפאון במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, הסכם בין טורקיה לישראל ייצור אווירה חדשה באזור".

צ'ליקול לא התייחס בראיון לפרשת "הכסא הנמוך" שאירעה בינואר 2010, שזכורה כאחת מנקודות השפל ביחסים בין המדינות. למרות ההד השלילי שיצרה הפרשה, צ'ליקול התבטא מספר פעמים בשנים האחרונות בעד שיקום היחסים בין טורקיה לישראל, ואף שמר על קשרים אישיים טובים עם גורמים שונים בישראל.

שלשום דווח בוואלה! חדשות כי פקידים ממשרדי החוץ של טורקיה וישראל יקחו חלק בסוף השבוע ב"דיאלוג מדיני" בלתי רשמי שיזמו מכון המחקר הישראלי "מתווים" ומכון מחקר הטורקי Gpot. אחד המשתתפים בשיחות שנערכות באיסטנבול אמר לוואלה! חדשות אתמול כי "התחושה היא שהסכם הפיוס ממש מעבר לפינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully