וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: הושג הסכם פיצויים עם ישראל, כעת דנים בעזה

רה"מ הטורקי אמר בריאיון כי גובש הסכם על התשלום למשפחות הרוגי המשט לעזה. "כעת משוחחים על הסיוע ההומניטרי ועל מינוי השגרירים", אמר. אתמול דווח שישראל מעכבת את ההסכם

עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אומר כי ארצו השלימה את ניסוח הסכם הפיצויים עם ישראל. הוא הביע תקווה שניתן יהיה להגיע לפיוס "תוך ימים או שבועות", וציין כי הצדדים דנים כעת במינוי שגרירים ובחתימה על הסכם להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

בראיון לעיתונאי האמריקני צ'ארלי רוז ששודר אמש (שני) ברשת השידור הציבורית PBS אמר ארדואן כי הוא מעריך מאוד את מאמציו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, שתיווך בין הצדדים וגרם לראש הממשלה בנימין נתניהו להתנצל בפניו בטלפון בשנה שעברה.

"לגבי הפיצויים, הגענו לסיכום, נאמר כך", אמר ארדואן. "כעת אנו דנים בהכנסת סיוע הומניטרי (לעזה), ובשלב הבא נדון במינוי שגרירים".

אתמול דיווח העיתון הטורקי "הורייט" כי דרגי העבודה המקצועיים בשתי המדינות סיימו לנסח את הסכם הפיצויים כבר לפני כמה שבועות, אך ישראל היא שמעכבת את חתימתו. על פי הדיווח, ראש הממשלה נתניהו "חושש מההשלכות הפוליטיות של המהלך", על רקע הקשיים במשא ומתן עם הפלסטינים.

המגעים לחתימת הסכם בין ישראל לטורקיה, שישים קץ לפרשת המשט לעזה, מתנהלים זה כמה חודשים. בתחילת החודש שעבר הסתמן שהצדדים קרובים מאוד להסכם, לאחר שישראל הגמישה את עמדותיה והסכימה להעלות את סכום הפיצויים שישולם למשפחות תשעת האזרחים הטורקים שנהרגו בפשיטה על ה"מאווי מרמרה". אלא שאז הודיע ארדואן על הקשחת התנאים ודרש שישראל תסיר את המצור מעל רצועת עזה כחלק נוסף מההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully