וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא הסורי פשט על אוניברסיטת חלב, ארבעה נהרגו

ניר יהב

3.5.2012 / 14:07

כוחות הביטחון ממשיכים להתעלם מהפסקת האש של האו"ם, ומנצלים את היעדרותם של המשקיפים מהעיר כדי להמשיך לטבוח בצעירים. באופוזיציה אמרו כי גם בית החולים בחלב הותקף

לאחר שאתמול נהרגו 30 בני אדם מירי כוחות הביטחון ברחבי סוריה, רובם בחלב, הבוקר (חמישי) מדווחים גורמי אופוזיציה כי הצבא ממשיך להפר את הפסקת האש, שגובשה לפני כשלושה שבועות. עד כה, דווח על שבעה הרוגים מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה.

כוחות הביטחון הסורים פשטו על אוניברסיטת חלב, עצרו שם כ-200 סטודנטים שהפגינו נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד והרגו ארבעה. 28 אחרים נפצעו.

צפו במהומות אחרי המתקפה

על פי דיווחים מפי האופוזיציה, צבא סוריה אף ירה לעבר בית החולים בחלב שאליו נלקחו הסטודנטים שנפצעו מאש כוחות הביטחון באוניברסיטה. הסטודנט מוחמד חריתאן, 25, סיפר ל-CNN כי כתוצאה מהירי לעבר בית החולים נפגעו עוד אנשים. צבא סוריה פעל הבוקר בכוחות מתוגברים במחוז חלב, משום שמשקיפי האו"ם שהגיעו לסוריה התפרשו בינתיים רק בדמשק, בחומס, באידליב, בדרעא ובחמה, וטרם הוצב בחלב.

במקביל, דיווחה האופוזיציה כי כוחות הביטחון הסורים פועלים מאז שעות הבוקר בפרברי דמשק ומבצעים שם גל מעצרים. לפי הדיווח, רוב הפעילות של צבא סוריה מתמקדת בערים דומא וחרסתא. רשת "אל-ערביה" דיווחה כי כוחות הביטחון הסורים עצרו את בניו של הסופר הסורי, האופוזציונר פאיז סארה, בדמשק. בנוסף, דווח על עימותים רבים באזור אידליב, שכתוצאה מהם נפגעו כמה אזרחים.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • חלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully