וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק טיל - "צפון קוריאה נערכת לניסוי גרעיני"

ההבנות עם המערב נשכחו? בעוד יפן מציבה סוללות פטריוט מאימת השיגור הקרב של טיל בליסטי, מגלים צילומי לווין שבצפון קוריאה חפרו מנהרה לצורך ניסוי גרעיני שלישי בתולדותיה

מה שנראה להרף עין כהפשרה ביחסים עם המערב תחת שלטונו הטרי של קים ז'ונג-און, הולך ומתפוגג בעננת קרב: לצד השיגור המתוכנן של טיל בליסטי, שמעורר חשש כבד במזרח אסיה, נערכת צפון קוריאה גם לניסוי נוסף, שלישי בתולדותיה, בנשק גרעיני. כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות של דרום קוריאה, יונהאפ.

הסוכנות ציטטה מקור במנגנוני המודיעין של דרום קוריאה, שאמר כי צפון קוריאה "נערכת בחשאי לניסוי גרעיני", שייערך באותו מקום בו נערכו שני הניסויים הקודמים, ב-2006 וב-2009. לדבריו, צילומי לווין חדשים חשפו כי העובדים באתר סמוך לעיירה פונגיי-רי, במחוז קיג'ו הנידח שבצפון הרחוק של צפון קוריאה, החלו לחפור מנהרה נוספת, המצטרפת לשתיים בהן נערכו הניסויים הקודמים. "יש לנו אישור שעבודת הכרייה מתקרבת לשלבי סיום", אמר המקור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההכנות לשיגור הטיל הבליסטי בצפון קוריאה, בתצלום לוויין שנחשף ברשת CNN בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק בפברואר האחרון עוררה צפון קוריאה קוריאה אופטימיות עולמית כשהסכימה לפתע לשוב לשיחות הבינלאומית על עתיד תוכנית הגרעין שלה, אותן נטשה לפני כשלוש שנים, ולהקפיא את כל פעילותה בתחום הגרעין - העשרת אורניום, ניסויים גרעיניים או שיגורי ניסיון של טילים בליסטיים - בתמורה לקבלת משלוחי מזון מארצות הברית, לאוכלוסייתה הרעבה.

אולם מאז התברר כבר כי בפיונגיאנג דווקא מתכננים שיגור של טיל בליסטי, כנראה עוד במהלך סוף השבוע הקרוב - ומנסים לשכנע את העולם כי מדובר בלוויין. אולם בארה"ב לא השתכנעו, וכבר הודיעו על הקפאת משלוחי המזון. הנשיא ברק אובמה אף איים על פיונגיאנג בהטלת סנקציות נוספות.

סוללות של טילי קרקע-אוויר מסוג "פטריוט" שהוצבו סביב בירת יפן, טוקיו, מחשש לשיגור טיל צפון קוריאה, 8 באפריל 2012. ברקע: פריחת הדובדבן. רויטרס
סוללות פטריוט לצד פריחת הדובדבן, היום בטוקיו/רויטרס

בתוך כך, ביפן נקטו היום כמה צעדים מרחיקים לכת, מחשש לשיגור הטיל הצפון-קוריאני. בין היתר, הוצבו סוללות בבירה טוקיו סוללות של טילי קרקע-אוויר מסוג "פטריוט", מהדגם המתקדם PAC-3. כמו כן, פרש חיל הים היפני בים יפן ובים סין המזרחי משחתות הנושאות גם הן סוללות פטריוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully