וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה ביצעה ניסוי גרעיני

9.10.2006 / 7:19

הניסוי בוצע באתר תת קרקעי. לפי דיווח מפיונגיאנג, לא נגרמה דליפה רדיואקטיבית ולא נשקפת סכנה. קוריאה אישרה את ביצוע הניסוי

צפון קוריאה ביצעה בהצלחה ניסוי גרעיני תת קרקעי. סוכנות הידיעות במדינה מסרה כי באתר הנסוי אין דליפה ולא נשקפת כל סכנה. לפני זמן קצר, שודרה ברדיו של צפון קוריאה הודעה רשמית ראשונה בדבר ביצוע הניסוי הגרעיני הבוקר, באתר ניסוי הממוקם כ-150 ק"מ מהגבול עם סין. בקול ישראל דווח, כי ההודעה לוותה בשירי לכת צבאיים ומנגינות ניצחון, ונאמר בה כי "ההנהגה שלנו מתייצבת מול קריאת התגר של ארה"ב".

נשיא דרום קוריאה נו מו היון כינס את ראשי מערכת הביטחון להתייעצות דחופה, ובסופה הורה ראש המטות המשולבים של המדינה להגביר את הכוננות בכל יחידות הצבא.

שירות המודיעין האמריקאי הודיע כי אין באפשרותו לאשר האם צפון קוריאה ערכה ניסוי גרעיני או לא. כך מסרו גורמים בבית הלבן. בתוך כך מסר המכון הססמולוגי בארצות הברית כי אותרה פעילות בדרגה של 4.2 בסולם ריכטר בחצי האי הקוריאני, כך דווח בגלי צה"ל.

דובר מטעם ממשלת יפן הודיע הבוקר כי ארצו רואה בניסוי הגרעיני איום חמור על יפן, ומעשה המסכן את היציבות בכל האזור.

הניסוי נערך עם הגעתו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה לדרום קוריאה, שנועד ליצור חזית אחידה מול צפון קוריאה, לאור האיומים החוזרים ונשנים מצד פיונגיאנג, שהבוקר מומשו.

בנוסף דווח, כי גורמים בארה"ב טוענים שצפון קוריאה יידעה את סין על הניסוי כ-20 דקות לפני שביצעה אותו הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully