וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילום לווין חושף: צפון קוריאה קרובה לשיגור הטיל

על פי הצילום, בבסיס טילים במדינה ניכרת פעילות מוגברת, במיוחד סביב כן השיגור. פיונגיאנג טוענת כי מדובר בלווין מטאורולגי, אך במערב טוענים כי זהו מסווה לטיל בליסטי

צילום לווין עדכני שפורסם אמש (חמישי) ברשת CNN, חושף פעילות מוגברת במתקן הטילים הצבאי של צפון קוריאה, כהכנה לשיגור הטיל הבליסטי המתוכנן באמצע חודש אפריל. תמונת הלווין, שצולמה ב-28 במרץ, מציגה משאיות בבסיס טונג-צ'נג-ני, ומנוף פתוח לרווחה על כן השיגור, המוכן להעמיד את הטילים המונחים בסמוך. במקביל, דיווח אתמול העיתון "טוקיו שימבון" מפי גורם המקורב לשלטון בפיונגיאנג, כי צפון קוריאה פועלת לתדלק את הטיל, וכי שיגורו יתקיים "ב-12 או ב-13 באפריל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעילות תואמת עם שלבי ההכנות לשיגור לווין". צילום הלווין של כן השיגור/מערכת וואלה!, צילום מסך

צפון קוריאה טוענת כי מדובר בשיגור לווין מטאורולגי הנועד בסיוע חיזוי מזג האוויר, אולם במערב טוענים כי זהו למעשה מסווה שיגור-ניסוי בטיל בליסטי. "הצילום מאשר פעילות מוגברת במתקן בכלל, ופעילות משמעותית יותר באזור כן השיגור בפרט", אמר לרשת CNN גו'זף ברמודז, מומחה לפיענוח תצלומי לווין. "הפעילות תואמת עם שלבי ההכנות לשיגור לווין". הוא ציין כי כי ישנה עדות לדליפה ליד המשאיות, וגם לציוד תחזוקה. המבנים המופיעים מימין הינם מתקני אחסון לדלק. ניתן להבחן וצינור מוביל מכיוונם אל עבר מגדל השיגור.

עוד נמסר כי הטיל שעומד להיות משוגר, מאוחסן בצורה אופקית במתקן סמוך, לאחר שהועבר לשם ברכבת ממפעל בפאתי הבירה פיונגיאנג. ברמודז הסביר כי ברגע שהטיל יורכב סופית וייבדק, הוא יועבר ברכבים מיוחדים לכן השיגור, שם יעלה אותו המנוף למגדל השיגור.

ארה"ב תקפיא משלוחי המזון

כוונת צפון קוריאה לבצע את השיגור גררה כבר צעדים מעשיים. ארצות הברית הודיעה השבוע כי תקפיא את משלוחי המזון למדינה, עקב הפרתה ההסכם בין שתי המדינות, לפיו תגביל צפון קוריאה את פעילותה הגרעינית בתמורה לקבלת הסיוע.
"השיגור משקף את חוסר הרצון של צפון קוריאה למלא את התחייבויותיה הבינלאומיות", אמר פיטר לאבוי, סגנו של ראש אגף הביטחון האמריקאי באסיה ובאוקיינוס השקט.

דרום קוריאה, מצידה איימה כי תיירט את שיגור הטיל, במקרה שיחדור לטריטוריה שלה. "אנו חוקרים אמצעים כגון איתור והפלת חלקים מהטיל הצפון קוריאני, במקרה שיסטה ממסלולו הנורמלי", מסר דוברו של שר ההגנה. "אנו לא יכולים שלא לראות את השיגור כפרובוקציה"

על שיגור הטיל הודיעה צפון קוריאה לפני כשבועיים, והוא ייעשה כדי לציין מאה שנים להולדתו של המנהיג הראשון, קים איל-סונג. לדברי השלטונות בפיונגיאנג, השיגור יתבצע מבסיס ליד חופה המערבי ולא ישפיע על מדינות שכנות. עוד הבהירו בצפון קוריאה כי השיגור יתבצע "למטרות שלום בלבד".

עוד בנושא:
בגלל ניסוי הטיל: ארה"ב לא תשלח מזון לצפון קוריאה
מה זוממת צפון קוריאה: לשגר לווין - או לנסות טיל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully