וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן במסר לרה"מ: הפינוי בחברון - שגיאה קואליציונית

פנחס וולף

4.4.2012 / 0:33

שר החוץ משגר שורה של אזהרות לראש הממשלה, ומבהיר: "ישראל ביתנו אינה בת ערובה בקואליציה, למרות ענייני המשפטיים". עם זאת, ליברמן מבהיר: אנו לא רוצים להקדים את הבחירות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: קובי נתן; עריכה: אמיר קוטיגרו)

שר החוץ, אביגדור ליברמן, מזהיר כי אם המדיניות שהכתיבה מפלגתו לממשלה בנושא גיוס החרדים לצבא לא תיושם, הסיעה עשויה לפרוש מהקואליציה. "כשאתה דוחה את הבעיות, הן לא נעלמות, הן פשוט מתפוצצות בעיתוי הכי לא נוח", אמר אתמול (שלישי) ליברמן. כמו כן, הזהיר ליברמן כי פינויו הצפוי של "בית המכפלה" בחברון, המתעכב כעת בהוראת ראש הממשלה נתניהו, מהווה "שגיאה קואליציונית חמורה".

ליברמן, שדיבר בהרמת כוסית של ישראל ביתנו בירושלים, אמר כי "ידענו שהמועד להארכת חוק טל היה אוגוסט 2012, וידענו את זה. למה היה צריך לחכות שלוש שנים? היום אין שום דרך חזרה". כהישג למפלגתו, הוא הזכיר את "חוק דוד רותם" – חוק ברית הזוגיות, ואמר כי "אם מישהו חושב שאנחנו בני ערובה בגלל סיבות קואליציונית או בגלל תהליכים משפטיים בנושאים שלי – הוא טועה". ליברמן אמר כי "אנחנו מאוד מאוד לא רוצים בחירות עכשיו. זה לא נכון ולא ענייני, אבל אנחנו דורשים שתהיה הכרעה".

אביגדור ליברמן בהרמת כוסית של ישראל ביתנו לכבוד פסח, אפריל 2012. מגד גוזני
לא בן ערובה. ליברמן, הערב/מגד גוזני

השר אמר כי "יש לי רושם שכמה גורמים מנסים למשוך עד הרגע האחרון, ואז לנסות לעשות תרגיל ותמרון פוליטי, להאריך לשנה, שנתיים ושלוש. אני אומר בפעם המאה: זה לא יהיה (ביטול חוק טל – פ.ו). זאת חובתו של כל אזרח, וחייב להיות שוויון בין יהודים לערבים, בין חילוניים לדתיים, ואין פטור לאיש. בלי נאמנות אין אזרחות, ובלי נאמנות אין קצבאות, ומי שרוצה ליהנות מהחברה, חייב גם לתרום".

"הדיסוננס בין מגרון לחברון - אבסורד"

בהתייחסו לצו הפינוי שהוצא למתנחלים שפלשו ל"בית המכפלה" בחברון, ליברמן קשר את ההוראה להוציאם מהבית להוראת בג"ץ לפנות את המאחז הלא-חוקי במגרון.

ליברמן אמר כי "עברנו שלוש שנים, ומפלגת ישראל ביתנו תרמה תרומה מכרעת לשמירת הקואליציה, אבל כשאני רואה את הדיסוננס בין מגרון לחברון - זה אבסורד. הישוב במגרון קיים כבר 13 שנים. למה מפנים את התושבים? בגלל זכות הקניין. ולמה מפנים בחברון? יש שם זכות הקניין. לא יכול להיות שתהיה החלטה של שר הביטחון שלא קיבלה שום תימוכין ושום החלטה. על רקע מה שהיה במגרון, זו החלטה יותר מצורמת. מבחינה קואליציונית מדובר בשגיאה חמורה, ואני מקפיד להתנסח בצורה דיפלומטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully