וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים על ביטול חוק טל: "העליון נגדנו בכל תחום"

פנחס וולף

22.2.2012 / 12:39

ח"כים מהסיעות החרדיות תקפו את בית המשפט העליון על החלטתו שלא להאריך את תוקפו של חוק טל וטענו כי הוא איננו מבין את החרדים. "בית המשפט טעה. זה אקטיביזם שיפוטי"

הרוחות במערכת הפוליטית עדיין סוערות בעקבות החלטת בג"ץ מאמש לפיה חוק טל לא יוארך אחרי חודש אוגוסט. בסיעות החרדיות תקפו היום את בית המשפט וטענו כי הוא מפלה לרעת החרדים בתחומים רבים וכי הוא איננו מבין אותם.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תקף היום (רביעי) בחריפות את בית המשפט העליון. "בית המשפט העליון נגד הציבור החרדי בכל תחום ובכל נושא", הוא אמר במליאת הכנסת במהלך דיון על הצעת חוק שלו לזכאות לקצבת זקנה לעקרות. גפני הוסיף: "לא נקבל סעד, ועוד עוטפים את זה במילים משפטיות כאילו עוזרים לנו. 'לא מדובשך ולא מעוקצך'".

אוהל מחאה ברכבת ארלוזרוב- מרכז נגד הארכת תוקפו של חוק טל, ינואר 2012. דרור עינב
"לבוא ולבטל ולומר שזה לא חוקתי זו התערבות במרקם החברתי הכי עדין"/דרור עינב

חבר הכנסת ניסים זאב (ש"ס) אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי בג"ץ למעשה לא מבין את הציבור החרדי. "הבעיה היא שלא מבינים מה חוק טל בא לעשות", אמר זאב. "הוא בא להסדיר את המציאות הקיימת בחקיקה בגלל עתירה לבג"ץ בסוף שנות ה-90'. מטרתו של חוק טל היא לא לפתוח מסלולים לצבא, אלא במקביל היו אמורים להיפתח מסלולים לבני ישיבות. זו לא סוגיה משפטית, אלא סוגיה פרופר של כנסת וממשלה. בית המשפט טעה. מדובר כאן באקטיביזם שיפוטי. אני לא יודע מדוע הוא לא יכול היה להעביר את הסוגיה למגרש של הכנסת. לבוא ולבטל ולומר שזה לא חוקתי זו התערבות במרקם החברתי הכי עדין. חוק טל לא נכשל, יישומו החל בעצם רק ב-2008. עד אז משרדי הממשלה לא נקטו שום פעולה ממשית ליישום החוק. ברגע שמנהלת השירות האזרחי והלאומי קמה אנחנו יכולים לראות את הגרף שעולה מדי שנה. ב-2008 דיברו על 200 אברכים שיגויסו, במציאות זה היה הרבה יותר. עד 2012 2,500 שירתו בפועל ו-4,500 היו בוגרי צבא. ביניש ממשיכה את דרכו של ברק, אני לא יודע אם היא מבינה את הציבור החרדי".

הרכב מורחב של תשעה שופטי בג"ץ קיבל אתמול את העתירות נגד החוק דחיית שירות לתלמידי ישיבות שתורתם אומנותם, הידוע בכינויו "חוק טל". השופטים קבעו שהחוק במתכונתו הנוכחית לא יוארך לאחר סיום המועד הנוכחי באוגוסט הקרוב. את העתירות נגד החוק הגישו עו"ד יהודה רסלר, התנועה לאיכות השלטון, איתי בן חורין וחברי כנסת לשעבר.

בעקבות ההחלטה, הדיונים שהחלו לפני שלושה שבועות במליאת הכנסת בנושא אישור הארכת הוראת השעה ייפסקו לחלוטין. בשבועות הקרובים אמור היה הדיון לעבור לאחת מוועדות הכנסת שתיתן את המלצתה לאישור סופי של המליאה, אולם בעקבות החלטת בג"ץ - שהפרשנות הניתנת לה בכנסת היא שכלל לא ניתן להאריך את הוראת השעה גם לא בנוסח אחר - הדיונים ייפסקו לחלוטין ועל הממשלה יהיה בתוך חצי שנה לנסח חוק חדש ולאשר אותו בשלוש קריאות בדומה חוק רגיל.

עוד על ביטול "חוק טל":
במקום חוק טל: מכסות קבועות לחרדים, גם ערבים יגויסו
בג"ץ קיבל העתירות: "חוק טל" לא יוארך אחרי אוגוסט
נתניהו על חוק טל: "נגבש חוק חדש"; חרדים: "נמשיך ללמוד"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully