וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיקור המחאה בעולם גובר: "היסטוריה בישראל"

בכלי התקשורת בעולם מבליטים יותר ויותר את המחאה החברתית בישראל, "אחד מגלי ההפגנות הגדולים בתולדות המדינה". באתר ה-BBC הגיעה ההפגנה אמש לכותרת הראשית: "קשה לחיות בארץ הזו"

בתקשורת העולמית עוקבים כבר זמן מה בעניין אחרי המחאה החברתית הגוברת בישראל, אך עד כה היא לא זכתה לבולטות גבוהה, כשרבות מהכותרות, בייחוד בתקשורת הערבית, מתייחסות לשאלה האם "האביב הערבי" של החודשים האחרונים הגיע לישראל. נראה כי בעקבות הפגנות הענק אמש (שבת), גם בעולם מתחילים להבין שבישראל מתרחשות תמורות בקנה מידה יוצא דופן: היקף הסיקור הולך ומתרחב, והוא הולך ותופס מקום בולט יותר - בפתח מהדורות הטלוויזיה, ובעמודים הראשונים של העיתונים.

המחאה החברתית - עוד כותרות:
מאות אלפים הפגינו: "עכשיו זו שעת הזעקה"
רה"מ יכריז על צוות ההידברות, סער: לא נהרוס הכלכלה
עימותים בין מפגינים לשוטרים בת"א, חמישה נעצרו
המחאה בתמונות: מאות אלפים מוחים ב"הפגנת כל הזמנים"
הקריאו את מגילת העצמאות ברוטשילד: "נאתחל המערכת"

הפגנת מחאה של 200,000 בני אדם ברחוב קפלן, תל אביב, במחאה על שחיקת מעומד הביניים ויוקר המחיה, ובקריאה לצדק חברתי, 6 באוגוסט 2011. Ariel Schalit, AP
רחוב קפלן, אמש. תמונתו של צלם סוכנות AP אריאל שליט שובצה בכמה מהדיווחים בעולם/AP, Ariel Schalit

אתר האינטרנט של ה-BBC אף ייחד הבוקר להפגנות את כותרתו הראשית למשך מספר שעות, עם הכותרת: "הפגנות ענק של הישראלים במחאה על יוקר המחיה הגובר". גם בדיווחים בעולם שרר חוסר אחידות בכל הקשור למספר המפגינים (בין 200 ל-300 אלף), אך כמעט בכל הדיווחים הקפידו לציין כי מדובר ב"אחד מגלי ההפגנות הגדולות בהיסטוריה של מדינת ישראל".

רוב הכותרות מתמקדות בכך שהמחאה מופנית כלפי "יוקר המחיה", וברובן מודגשת הקריאה של המפגינים ל"צדק חברתי". גם עובדת היותם של רוב המפגינים בני "מעמד הביניים השחוק" מוזכרת. "קשה לחיות בארץ הזו", צוטט ב-BBC אחד המפגינים בירושלים, סטודנט בן 26 בשם אהוד רותם. מההפגנה בתל אביב, צוטט תושב העיר, בן 45: "המצב בלתי אפשרי. אנחנו עובדים כל כך קשה ולא יכולים להרשות לעצמנו חיים שלווים. אנחנו נמצאים במאבק מתמיד". עוד רואיין לכתבה ברוך אורן, אחד ממארגני המחאה, שהבהיר: "מדובר במהפכה".

בספרד גילו "זועמים" גם בתל אביב

ה"ניו יורק טיימס", שבשבוע שעבר דן בשאלה האם גל המחאה החברתית בישראל מסמן את עלייתו המחודשת של השמאל הישראלי, שינה קו היום, וציין כי מדובר ב"מחאה החוצה את הקווים הפוליטיים המסורתיים של ימין ושמאל", והדגיש גם את חשיבות הרשת החברתית פייסבוק בהתנעת המחאה הראשונית. ב"גרדיאן" הבריטי, עיתון המרבה לעסוק בישראל באופן עקבי, ציינו בהבלטה את "הלחץ הגובר על ראש הממשלה נתניהו", והתמקדו בפער שבין הנתונים המספריים היבשים המעידים על רווחה כלכלית (צמיחה עקבית ואבטלה נמוכה) לבית תחושתו של האזרח הקטן שהוא אינו נהנה מכך כלל, אלא רק הטייקונים הכלכליים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפגנות ענק של הישראלים במחאה על יוקר המחיה הגובר". הידיעה שהופיעה בכותרת הראשית של אתר ה-BBC/מערכת וואלה!, צילום מסך

בספרד, שרבים מצאו הקבלה בין המחאה בישראל למחאה המתחוללת בה בחודשים האחרונים, סיקרו היום כמעט כל העיתונים הגדולים את ההפגנה, כשהם משתמשים באותו כינוי לו זכו המפגינים הספרדים - "הזועמים" ("Los Indignados"). הן "אל-מונדו" הימני והן "אל-פאיס" השמאלני קישרו בין שתי המחאות. "אל-פאיס" אף פירסם באופן בולט מאמר של הסופר הישראלי דויד גרוסמן.

הבוקר גם זכתה המחאה להתייחסות ראשונה מצד סוכנות הידיעות הממלכתית של סין, שינהואה. כתבה מלווה בתמונות מתל אביב סקרה את עיקרי ההתפתחויות, תוך התמקדות בדיווחים על התוכנית הכלכלית החדשה המתוכננת של ראש הממשלה נתניהו, שצפויה להיות מוצגת בקרוב. בכתבה הופיעו דבריה של אחת המפגינות בתל אביב, אשה בשנות ה-50 לחייה: "המדינה צריכה לדאוג לאזרחיה. צריך לשבור את המונופולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully