וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן לנתניהו: לא נשמע הטפות ממי שחמוש בגרעין

הנציג באו"ם אמר כי נאום רה"מ כלל הסתה אלימה נגד ארצו. "אנו מפתחים גרעין לשלום וישראל מחזיקה בכל סוגי הנשק להשמדה המונית", אמר, "עדיפה מתקפת חיוכים ממתקפה צבאית"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(נתניהו נואם בפני העצרת הכללית של האו"ם)

איראן מגיבה בחריפות לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם. נציג המשלחת האיראנית לאו"ם, חודאד סייפי, ביקש להגיב לנאומו של נתניהו, שהיה האחרון אמש (שלישי) בסדר היום של העצרת. "מתקפת חיוכים עדיפה על מתקפה צבאית", אמר סייפי, סגנו של השגריר האיראני רזא נג'אפי.

"שמענו כעת נאום מסית במיוחד", אמר הנציג האיראני, שנמנע במשך דבריו מלכנות את ראש הממשלה בשמו, מפני שהוא "לא רוצה לכבד אותו בתשובה. כשדיבר על נתניהו, הסתפק השגריר בכינוי "הוא" או "הדובר האחרון".

"הוא (נתניהו) השמיע האשמות חמורות מאוד כלפי ארצי, וניסה להסית כלפינו", אמר. "אך איראן, בניגוד לישראל, חתומה על האמנה נגד הפצת נשק גרעיני. איש לא יוכל להטיף לה מה לעשות ומה לא לעשות. בייחוד לא נשמע הטפות מישראל - המדינה היחידה במזרח התיכון שאינה חתומה על האמנה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם. 1 באוקטובר 2013. AP
ראש הממשלה נתניהו, הערב בעצרת האו"ם/AP

הנציג האיראני סייפי אמר כי בנאומו, השמיע נתניהו "אמירות רבות על נשק להשמדה המונית, מבלי לציין שישראל מחזיקה בכל הסוגים של נשק להשמדה המונית ומבלי לחתום על האמנות האוסרות אותו".

לדבריו, "איראן כבר אותתה על מוכנות מלאה להוכיח שתכנית הגרעין שלה נועדה - ותישאר - למטרות שלום בלבד", הבהיר סייפי. לדבריו, "דווקא ישראל צריכה להעמיד לפיקוח את מתקניה הגרעיניים".

סייפי אמר כי ישראל היא מדינה אלימה, שפתחה במלחמה נגד כל המדינות הסובבות אותה. "הדובר האחרון צריך להימנע ממסקנות מוטעות כלפי איראן. בניגוד אליה, איראן לא תתקוף אף מדינה - אך לא בגלל חוסר-יכולת, אלא בגלל מדיניות". עם זאת, הנציג האיראני הבהיר כי אסור לישראל לשקוע באשליה כי תקיפה ישראלית לא תיענה בתגובה: "אוכל להגיד לראש ממשלת ישראל כי אל לו אפילו לחשוב על תקיפה באיראן".

בנאומו בעצרת, התריע מפני תכנית הגרעין הצבאית של איראן, והבהיר כי אם ישראל תיאלץ לעמוד לבדה מול איראן היא לא תהסס להגן על עצמה בכוחות עצמה. הוא ביקש להזהיר מפני "אסטרטגיית הקסם והחיוכים" של הנשיא חסן רוחאני, וקרא להחמיר בסנקציות נגד איראן. הוא הציב תנאים לפירוקה מנשק גרעיני, הכוללים עצירה של העשרת האורניום ופירוק מתקני ההעשרה והפלוטוניום.

(עדכון ראשון 20:46)

לקריאה נוספת
נתניהו באו"ם: אם ניאלץ - נעמוד לבד מול איראן
יחימוביץ': ”גרעין איראני אינו איום קיומי על ישראל”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully