וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "גרעין איראני אינו איום קיומי על ישראל"

נאום ראש הממשלה באו"ם התקבל בתחושות מעורבות בזירה הפוליטית. ח"כ יחימוביץ': "היה נכון ללכת לקראת אובמה, ולא 'עם לבדד ישכון'". אלי ישי: "נתניהו ייצג בכבוד את העם"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(נתניהו נואם בפני העצרת הכללית של האו"ם)

נאומו באו"ם של ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא לתגובות מרחבי הקשת הפוליטית. יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) הדגישה כי אין מחלוקת בינה לנתניהו באשר לצורך למנוע העשרת אורניום באיראן. "השאלה היא מה הדרך הטובה והיעילה לעשות זאת, האם הבידוד שעשה ראש הממשלה מול העולם כולו? אני סבורה שלא. הדרך הנכונה היא שילוב ידיים עם בעלת הברית המרכזית שלנו, ארצות הברית, ששבה והתחייבה, ואף איימה באפשרות צבאית. היה נכון יותר ללכת לקראת אובמה, ולא 'עם לבדד ישכון'", הבהירה יחימוביץ'.

נתניהו באו"ם: אם ניאלץ - נעמוד לבד מול איראן

גם ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תקפה את "הרטוריקה הישנה של של איומים ותקיפה", לדבריה. "שוב נתניהו שם את עצמו בעמדת מטיף התוכחה. למרות שתוכנית הגרעין האיראני לא נוצרה למטרות שלום בלבד, על נתניהו לברך על הניסיונות האמריקאים והבינלאומיים למשא ומתן על פירוק הנשק הגרעיני, כשהסנקציות על איראן עוד בתוקף, ולתת להן הזדמנות", הדגישה גלאון. גלאון הוסיפה כי "מנאומו של נתניהו עולה שתפיסת העולם שלו לוקה בשני כשלים מרכזיים: הוא חושב שאיראן היא בעיה של ישראל בלבד, והוא חושב שהיא הבעיה היחידה שיש לישראל". לדבריה, "הבעיה המרכזית של ישראל היא הסכסוך עם הפלסטינים - והתייחסותו השולית של נתניהו לסוגיה במהלך הנאום, מעידה שנתניהו לא חצה את הרוביקון לקראת שתי מדינות לשני עמים".

אקוניס במשדר וואלה!: נתניהו הסיר מסכות האיראנים

מנגד, במפלגות הימין בירכו את נתניהו על נאומו. במשדר וואלה! חדשות אמר שר התקשורת ואיכות הסביבה, כי הוא איננו סבור שנאום ראש הממשלה סוטה מעמדתה של ארצות הברית, אלא מהווה "חיזוק לעמדה האמריקאית". לדבריו, "ראש הממשלה אמר שאנחנו מוכנים לקבל תהליכים דיפלומטיים אבל מצד שני – יש לנו את העמדה שלנו לגבי מהו פתרון דיפלומטי. וראש הממשלה הגדיר הערב מהו פתרון דיפלומטי עבורנו". כשנשאל ארדן אם רוח הנאום משקפת את אשר אמר נתניהו לאובמה בפגישתם אתמול, וסירב לפרט את תוכן הדברים שנאמרו אך הדגיש כי "ניתן להניח שהדברים שאמר ראש הממשלה בפומבי נאמרו גם בפגישה".

גם כן במשדר וואלה! חדשות, אמר ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) כי נתניהו "הסיר את המסכות שעטו עליהם האיראנים בשבועיים האחרונים, באמצעות עובדות". לדברי אקוניס, נתניהו "לא שיחק את המשחק המגוחך ששיחק נשיא איראן לפני כמה חודשים". "מדובר אולי בנאום החשוב ביותר של נתניהו זה עשרות שנים", הוסיף סגן השר במשרד ראש הממשלה.

ח"כ אלי ישי (ש"ס) אמר כי "הגוף - גופו של ראש הממשלה, והקול - של ישראל כולם". לדברי ישי, "יש לקוות כי נאומו ודבריו של ראש הממשלה לא יפלו על אוזניים ערלות. דבריו מבטאים את דאגת ישראל לקיומה ועתידה". עוד הוסיף ישי, כי נתניהו "בעומדו שם ייצג בכבוד את העם כולו וכולי תקווה כי צעקתו תעיר את הישנים ותניע לפעולה את העירניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully