וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מטוס התרסק בשדה התעופה בסן פרנסיסקו

שני בני אדם נהרגו ו-181 נפגעו. על פי דיווחים של עדי ראייה, זנב המטוס התנתק בזמן הנחיתה, מסיבה שאינה ידועה, ועשן היתמר מעל גוף המטוס. על סיפון המטוס היו 307 בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מטוס בואינג 777 של חברת "אסיאנה איירליינס" שעשה את דרכו מסיאול בירת קוריאה הדרומית לארצות הברית, התרסק אמש (שבת) במהלך הנחיתה בנמל התעופה בסן פרנסיסקו. מפקדת שירותי הכבאות וההצלה בעיר, ג'ואן היאס-ווייט, מסרה כי שני בני אדם נהרגו בתאונה. בתדרוך כתבים בנמל התעופה נמסר כי 49 בני אדם נפצעו קשה, ועוד 132 נפצעו קל. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי לבתי החולים בעיר פונו שמונה מבוגרים ושני ילדים שמצבם הרפואי קריטי. תחילה דווח על עשרות בני אדם שנעדרים, אולם אלה אותרו מאוחר יותר.

חברת התעופה, השנייה בגודלה בקוריאה הדרומית, הודיעה כי על סיפון המטוס היו 291 בני אדם, ועוד 16 אנשי צוות. 141 מהנוסעים הם אזרחים סינים, 77 דרום קוריאנים ו-61 אזרחים אמריקנים. זהותם של 12 נוסעים נוספים עדיין לא ידועה. כל הטיסות המתוכננות הוסטו לשדה תעופה LAX הסמוך בלוס אנג'לס. סוכנות הידיעות בדרום קוריאה דיווחה כי שני ההרוגים הם אזרחים סינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטוס שהתרסק בשדה התעופה הבינלאומי בסן פרנסיסקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסיבת עיתונאים שכונסה בנמל התעופה אמר ראש עיריית סן פרנסיסקו אדווין לי: "תפילותינו ומחשבותינו עם נוסעי המטוס ונמשיך לספק להם את התמיכה שלה הם נדרשים". דובר מטעם ה-FBI אמר כי אין חשד שהרקע לאירוע הוא פעולת טרור.

דוברת המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה בארה"ב, דבורה הרסמן, כינסה מסיבת עיתונאים בוושינגטון הבירה, טרם המראתה לסן פרנסיסקו, ובה נשאלה על נסיבות התאונה. "יש לנו הרבה עבודה", אמרה הרסמן, "מוקדם עדיין לספק תשובות". לדבריה, "מומחים שלנו חוקרים את האירוע, וכל האפשרויות על השולחן. נספק פרטים נוספים בהקדם האפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מטוס התרסק בסן פרנסיסקו. AP
המטוס לאורך מסלול הנחיתה עד שנעצר לבסוף על גחונו/AP

עדי ראייה דיווחו כי זנב המטוס התנתק בשעת הנחיתה, ואז החל כלי הטיס להסתחרר. לאחר התנתקות הזנב נגרר המטוס לאורך מסלול הנחיתה עד שנעצר לבסוף על גחונו. כתוצאה מכך פרצה שריפה ועשן רב היתמר מעל המטוס. צוותי כיבוי והצלה הוזעקו לזירה, וסייעו בחילוץ נוסעי טיסת אסיאנה 214. אנשי רשות התעופה הפדרלית בארצות הברית (FAA) הגיעו גם הם לאזור האסון כדי לחקור את נסיבות התאונה.

אנתוני קסטורני, עד ראייה להתרסקות שצפה באסון מחדר מלון סמוך לשדה התעופה, סיפר כי הבחין בזנב המטוס נתלש מהגוף בעת שהמטוס הסתחרר על מסלול הנחיתה. "שמעתי קול התנפצות ומיד לאחר מכן היה פיצוץ אדיר וראיתי כדור אש מתחת לגוף המטוס", סיפר קסטורני לרשת CNN. "באותו רגע המטוס הזדקר והסתחרר שוב. הכנף השמאלית של המטוס נשברה והזנב התנתק מהגוף באותו זמן. לאחר שהמטוס הסתחרר, הכנף השנייה נשברה גם כן", הוסיף עד הראייה.

ב-14 ביוני התנגש מטוס נוסעים בהאנגר במהלך בדיקת מנועים שגרתית בשדה התעופה צ'ינו בדרום קליפורניה. המטוס, של חברת "בומברדייה", המסוגל לשאת עד 50 נוסעים, הוצב על משטח מוגבה לצורך הבדיקה, אולם לפתע החל להידרדר עד שפגע בעוצמה רבה במבנה.

למרבה המזל, רק שלושה מכונאים שהו על הסיפון בשעת התאונה, ואיש מהם לא נפגע. כמו כן, המטוס היה קרוב מאוד למשרד במבנה שבו פגע, אשר בו עבדו אנשים באותה עת. לאחר ההתנגשות עלה חשד שההידרדרות נגרמה מדליפת דלק, אולם בדיקה העלתה כי לא אירעה דליפה שכזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully