וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אן רומני: "מיט ייקח את אמריקה למקום טוב יותר"

יעל אבן אור, ארה"ב

29.8.2012 / 6:30

50 אלף צירי הוועידה הרפובליקנית - ושלדון אדלסון אחד - מכונסים בפלורידה כדי לנסות ולשווק לאמריקאים מועמד "רך ומשפחתי" לנשיאות. סנטורום: "רומני יגן על מוסד המשפחה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לאחר שנפתחה רשמית כבר ביום שני, אך נדחתה בגלל החששות מפגיעת הסופה "אייזק", נפתחה אמש (שלישי, 21:00 לפי שעון ישראל) באופן מעשי ועידת המפלגה הרפובליקנית, בטמפה שבמדינת פלורידה. במהלך הוועידה אישרו הרפובליקנים את מועמדותו של מיט רומני לנשיאות ארצות הברית ואת פול ראיין כסגנו, אישור אשר יקבל מחר משנה תוקף, עם ההכרזה הרשמית על מועמדתו לנשיאות של רומני מטעם המפלגה.

אף שמטרתה הרשמית היא לאשר את מועמדות המועמד לנשיאות וסגנו, מוקדשת הוועידה בעיקר להצגת את הצד "הרך והמשפחתי" של רומני, זאת בשל העובדה כי אין מועמדים נוספים.

הוועידה נפתחה באופן רשמי כבר ביום שני בצהריים, אולם יו"ר הוועידה, ריינס פרייבוס, הכריז על דחייתה ביום אחד מיד לאחר ההתכנסות. הוועידה תימשך שלושה ימים, ובמהלכה ינאמו רומני עצמו ועוד שורה של אישים בכירים במפלגה.

בחירות לנשיאות בארה"ב - סיקור נרחב בוואלה! חדשות

פתיחת ועידת המפלגה הרפובליקנית, טמפה, פלורידה, 27 באוגוסט 2012. רויטרס
"אנחנו יכולים יותר טוב". פתיחת הוועידה בטמפה/רויטרס

הנואמת המרכזית ביום הראשון של הוועידה, שבה משתתפים כ-50 אלף חברי מפלגה, עיתונאים ומפגינים, הייתה רעייתו של רומני, אן. היא סיפרה על הקשר החם בינה לבין בעלה, עמו היא חולקת חמישה ילדים ו-18 נכדים, וביקשה להדגיש כי "הוא האיש שאמריקה זקוקה לו".

"זה האיש שיתעורר כל יום בנחישות לפתור את הבעיות שאחרים אומרים שאי אפשר לפתור. זה האיש שעובד קשה יותר מכל אחד", אמרה רומני, והוסיפה: "אני לא יכולה להגיד מה יקרה בארבע השנים הבאות, אבל אני יכולה להגיד: האיש הזה לא ייכשל. הוא לא יאכזב אותנו, הוא ירים את אמריקה. אתם יכולים לסמוך על מיט - הוא אוהב את אמריקה והוא ייקח אותנו למקום טוב יותר, כפי שהוא הביא אותי הביתה בבטחה מאותו נשף שבו נפגשנו.

"מיט לא אוהב לדבר על כמה הוא עזר לאחרים כי הוא רואה זאת כפריבילגיה ולא כעניין לדיבור פוליטי", אמרה אן. "אנחנו לא שונים ממיליוני אמריקאים שעוזרים לשכניהם בשקט. הם עושים זאת כי אין שמחה גדולה יותר. תן – ותקבל בחזרה". לדבריה, "כל פניה בחייו, אדם זה עזר לאחרים. הוא עשה זאת במסצ'וסטס כשצמצם את האבטלה. בתי הספר במסצ'וסטס בתקופתו של מיט היו הטובים במדינה".

בין הדוברים הנוספים בוועידה בלט המועמד לנשיאות לשעבר מטעם המפלגה, ריק סנטורום. בנאום נרגש לקהל הוועידה קרא סנטורום לבחור ברומני על מנת לבלום את "המתקפה על נישואים ומשפחה". סנטורום אף האשים את הנשיא אובמה בקידום מדיניות "החותרת תחת ערכי המשפחה המסורתית".

המושל הפופולרי של מדינת ניו ג'רזי, כריס כריסטי, התבטא אף הוא נגד אובמה, ושלהב את קהל הוועידה. בנאומו האשים כריסטי את אובמה ביצירת אווירה של "פחד וספק" במדינה מאז נבחר לנשיאות ב-2008.

גם המועמד לנשיאות לשעבר ניוט גינגריץ' תקף הלילה את הנשיא האמריקאי, אף שלא נאם בוועידה. בראיון לרשת CNN טען גינגריץ' כי אובמה שואף ש"הממשל ינהל הכל" ואף משרת אינטרסים שהם בבחינת "קשקושים סוציאליסטיים". לדבריו, אובמה "בלתי הגון באופן פתטי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי נואם ביום השני של הוועידה הרפובליקנית, טמפה, פלורידה, 28 אוגוסט 2012. רויטרס
"אובמה יוצר פחד". כריס כריסטי נואם בוועידה על רקע דיוקנו של רומני/רויטרס

בוועידה משתתף גם אורח אחד מיוחד: רשת CNN דיווחה ביום שני כי גם המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, איל הקזינו שעד כה השאיר את תמיכתו ברומני הרחק מעיני המצלמות, צפוי להגיע לוועידה ולפקח מקרוב על ההתרחשויות והמסרים. לפי נתוני "המרכז לפוליטיקה תגובתית", גוף מחקר מוושינגטון שעוקב אחר תרומות למסעות בחירות, אדלסון ורעייתו מרים תרמו לפחות 36 מיליון דולרים לארגונים רפובליקנים ולמועמדים שונים במהלך הקמפיין הנוכחי.

פופאי בשירות רומני

בימים האחרונים העניק רומני, כמו גם בני משפחתו, ראיונות רבים לכלי התקשורת. בראיון לרשת CBS, נשאל רומני לדעתו בסוגיית ההפלות, שעלתה לסדר היום בשבוע שעבר בעקבות התבטאותו מעוררת המחלוקת של המועמד לסנאט טוד אקין. רומני השיב כי דעותיו בנוגע להפלות היו ברורות לאורך הקמפיין: "אני בעד שהפלות יהיו חוקיות במקרים של אונס, גילוי עריות וחשש לחייה ולבריאותה של האם".

בראיון אחר שהעניק רומני לאתר המשפיע "פוליטיקו", הוא זכה לתגובות לועגות משום שבמאמציו להתגונן מפני המתקפה האישית של מטה אובמה על אופיו, ציטט שלוש פעמים במהלך ראיון קצר בן 30 דקות את אמירתו המפורסמת של מלך התרד, פופאי: "אני מי שאני" ("I am who I am").

פתיחת ועידת המפלגה הרפובליקנית, טמפה, פלורידה, 27 באוגוסט 2012. רויטרס
במרכז הכנסים בטמפה חנכו את "מונה החוב", הסופר את החוב הלאומי של ארה"ב, שאמור להמשיך ולרוץ עד הבחירות/רויטרס

לקראת הוועידה, התפרסם ביום שני סקר חדש של העיתון "וושינגטון פוסט" ורשת ABC, המעיד כי רומני והנשיא ברק אובמה ממשיכים להיות צמודים ביותר בתמיכה ברמה הלאומית, בטווח הטעות הסטטיסטית. הפעם זוכה רומני ליתרון קל, עם 47% תמיכה לעומת 46% לאובמה. הסקר מראה עוד כי הכלכלה עדיין עומדת בראש סדר היום של המצביעים. 72% מהם השיבו כי התמודדות הנשיא עם הכלכלה תהיה "גורם עיקרי" שיכריע כיצד יצביעו בבחירות בנובמבר עוד עולה מהסקר כי בחירתו של פול ראיין לסגנו של רומני לא שיפרה במיוחד את התמיכה בו.

(עדכון ראשון: 17:09, 28.08.12)

המרוץ לבית הלבן - עוד כותרות:
רומני עקץ את אובמה: "ממני לא ביקשו להציג תעודת לידה"
רומני: "בלתי מתקבל על הדעת שאירן תשיג נשק גרעיני"
בגלל הסופה: ועידת המפלגה הרפובליקנית נדחתה ביום
פעיל חברתי נגד ביזנסמן: מי ינהל את אמריקה?

פותחים ועידה - עוד קצת אווירה מטמפה

פתיחת ועידת המפלגה הרפובליקנית, טמפה, פלורידה, 27 באוגוסט 2012. רויטרס
פתיחת ועידת המפלגה הרפובליקנית, טמפה, פלורידה, 27 באוגוסט 2012/רויטרס
פתיחת ועידת המפלגה הרפובליקנית, טמפה, פלורידה, 27 באוגוסט 2012. רויטרס
פתיחת ועידת המפלגה הרפובליקנית, טמפה, פלורידה, 27 באוגוסט 2012/רויטרס
פתיחת ועידת המפלגה הרפובליקנית, טמפה, פלורידה, 27 באוגוסט 2012. רויטרס
פתיחת ועידת המפלגה הרפובליקנית, טמפה, פלורידה, 27 באוגוסט 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully