וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים בארה"ב תודרכו: "חשש מפני פיגוע אירני"

אחרי הפיגועים בתאילנד, בהודו ובגאורגיה, השרה האמריקנית לביטחון פנים הביעה חשש שאירן ובני בריתה ינסו לבצע פיגועים גם בארה"ב. מנהיגים יהודים תודרכו כבר בשבוע שעבר

ברקע הפיגועים שכוונו בימים האחרונים נגד מטרות ישראליות ויהודיות בתאילנד, בהודו ובגאורגיה - ניסיונות חבלה שמעריכים כי מקורם בטהרן - עולה חשש כי גם אירן תנסה לבצע פיגועים גם בשטח ארצות הברית. גורמים בכירים טוענים כי לא קיימת התרעה מפני פיגוע במטרה מסוימת, אך מנגד ממשיכים להגיע דיווחים על העלאת כוננות סביב מתקנים ישראלים וקהילות יהודיות, וכי רמת האבטחה עלתה לרמתה הגבוהה ביותר זה חמש שנים.

השרה האמריקנית לביטחון פנים, ג'נט נפוליטנו, העידה אמש (רביעי) בשימוע בקונגרס, והביעה חשש כי "אירן ובעלות בריתה" ינסו לבצע פיגועים בתחומי ארצות הברית. "זה מצב שמחייב ערנות", התריעה, למרות שהודתה שאין בידיה התרעה ספציפית. כמו כן, מקורות במחלקה לביטחון פנים אמרו לרשת הטלוויזיה FOX כי לא חל שינוי במדיניות האבטחה המקומית בעקבות שלושת הפיגועים האחרונים.

טרור עולמי - עוד כותרות:
כוננות שיא באבטחת הדיפלומטים הישראלים בארה"ב
משטרת תאילנד: חומר נפץ זהה בפיגועים בבנגקוק ובדלהי
"אירן ואל-קאעדה ינקמו יחד את חיסול בן לאדן"

הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס, קליפורניה. ארצות הברית, 2010. AP
הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס. האבטחה הוגברה למרות ש"אין איום ממשי"/AP

נפוליטנו, שבאה לישראל לפני כמה שבועות בביקור שמטרתו הרשמית הייתה "להתרשם מנהלי האבטחה בנמלי התעבורה", אמרה בשימוע כי המחלקה לביטחון פנים יצרה קשר עם מנהיגים יהודיים ועם קהילות ברחבי ארצות הברית כדי לעדכן אותם על נהלי הביטחון הנדרשים, וכדי לבקש מהם לשמור על ערנות.

גורמים פדרליים: קשה יותר לפגוע בניו יורק מאשר בניו דלהי

במקביל, דיווחה רשת CNN, לפי מסמך שהגיע לידיה, כי מנהיגים יהודים בארצות הברית הוזהרו כבר בשבוע שעבר, מפני פיגועים שיכוונו נגדם. המסמך, שחובר ב-8 בפברואר על ידי המחלקה לביטחון פנים והבולשת הפדרלית (FBI), קבע כי "חרף האירועים האחרונים בעולם, אין איום ספיציפי לקהילה היהודית בארצות הברית". למרות הקביעה המרגיעה יחסית, באותו יום, לפי CNN, שוחחה השרה נפוליטנו שיחה ארוכה עם עם נציגים מקבוצות יהודיות, וביקשה מהם לשמור על ערנות.

החשש מפני פיגועים שיכוונו נגד מטרות ישראליות בארצות הברית גדול במיוחד סביב הנציגויות הדיפלומטיות במדינה. אתמול דווח כי האבטחה הניתנת לדיפלומטים הישראלים בארצות הברית הגיעה לרמתה הגבוהה ביותר זה חמש השנים האחרונות. מקורות ישראלים אמרו לרשת החדשות ABC כי האבטחה הוגברה בעקבות ההתקפות האחרונות נגד מוסדות ישראל בעולם, ומקור ישראלי אחר הוסיף: "ציפינו לזה - ואנו מוכנים".

גם בנוגע לאבטחה סביב הגורמים הדיפלומטיים בארצות הברית, מקורות בממשל הפדרלי מסרו כי לפי שעה, אין התרעה לאיום ממשי על המתקנים הישראלים במדינה, וכי בערים כמו ניו יורק והבירה וושינגטון "המטרות קשות יותר לפגיעה" מאשר בניו דלהי או בערי גאורגיה ותאילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully